Să căutăm senzaţionalul din Codul Rutier !

In ultima perioada presa si-a indreptat atentia asupra noilor modificari din Codul Rutier. Si, in cautare de senzational, multi ziaristi s-au grabit sa scrie despre “noile” obligatii ale biciclistilor. Si ca sa mareasca panica printre cei care nu cunosteau legea, au pomenit si despre “noile” amenzi.

Adevarul este ca obligatia biciclistilor de a folosi pistele, daca ele exista pe directia de deplasare,  este foarte veche*. La fel de vechi sunt si sanctiunile.

Totusi, in comunitatea biciclistilor din Bucuresti s-a creat un oarecare freamat. Cu totii vor sa stie: care sunt pistele pe care se poate circula in Bucuresti ?

Se stie ca politistii au verificat mai multe trasee pentru biciclete si au constatat ca sunt ilegale (peste 100 km). De aceea Brigada Rutiera a dispus catre administratorul de drum desfiintarea lor temporara, pana la intrarea in legalitate.

Totusi, oare chiar nu exista macar un traseu care sa respecte legea ?

Ei bine, nimeni nu a reusit vreodata sa afle acest lucru. Deoarece nici Primaria si nici Administratia Strazilor Bucuresti nu au dorit sa furnizeze aceste informatii.

De aceea, vazand apetitul ziaristilor pentru senzational, ne gandeam sa le oferim cateva subiecte .

De exemplu, sa incerce sa afle care este lista traseelor cu piste viabile** din Bucuresti  !

Sau sa gaseasca numele celor care se fac vinovati de receptia ilegala a pistelor din Bucuresti !

O alta provocare ar fi sa afle daca domnul primar Sorin Oprescu, in calitate de conducator al serviciilor publice locale, a inceput recuperarea prejudiciilor provocate de angajatii Administratiei Strazilor Bucuresti in cazul pistelor ilegale.

Astea-s stiri senzationale !

Din fericire, legea 544 permite ziaristilor sa obtina aceste informatii in maxim 24 de ore. Dar Primaria si Administratia Strazilor Bucuresti vor respecta legea ?

Haideti sa aflam !

Suntem sigur ca fiecare dintre voi aveti un jurnalist preferat !
Fie ca lucreaza la TVR, Adevarul, Antena 2, Acasa, France Presse sau este jurnalist independent, contacteaza-l !
Scrie-i un e-mail si poveste-i despre dilema biciclistilor.
Foloseste orice mijloc de a-l convinge sa abordeze aceste subiecte !
Explica-i ca nimeni n-a reusit sa afle aceste informatii.
Si, daca el va reusi, ar putea fi citat de catre toti colegii sai din presa !

In plus, OPTAR va lua in considerare pentru calitatea de membru de onoare al asociatiei pe acel jurnalist care reuseste sa obtina aceste informatii publice.

Ce ziceti, incepem in forta 2013*** ?

Marian Ivan – membru fondator al OPTAR

———–

* Modificarile articolelor care contineau cuvantul “bicicleta” se refera doar la scoaterea mopedelor din respectivele articole.

** viabilitatea drumului – stare tehnica corespunzatoare a partii carosabile, constand in practicabilitatea permanenta a acesteia potrivit reglementarilor specifice sectorului de drum, lipsa obstacolelor si existenta amenajarilor rutiere si a mijloacelor de semnalizare, care sa asigure fluenta si siguranta circulatiei;

Parte carosabila – portiunea din platforma drumului destinata circulatiei vehiculelor; un drum poate cuprinde mai multe parti carosabile complet separate una de cealalta printr-o zona despartitoare sau prin diferenta de nivel;

Bicicleta – vehicul prevazut cu doua roti, propulsat exclusiv prin forta musculara, cu ajutorul pedalelor sau manivelelor;

*** 2013  – Anul European al Cetateanului

——————————–

Daca locuiesti in Bucuresti si vrei sa militezi pentru drepturile biciclistilor si cele ale pietonilor izgoniti de pe trotuare, te poti inscrie in grupul Facebook.
Daca nu locuiesti in Bucuresti dar vrei sa sustii demersurile biciclistilor si pietonilor bucuresteni, te poti inscrie pe pagina Facebook
.
Indiferent de localitatea in care traiesti, daca sustii munca noastra, te poti inscrie ca membru simpatizant al OPTAR
. Nu dureaza mai mult de un minut !
Despre realizarile asociatiei noastre sau ale partenerilor nostri poti afla daca te inscrii pe pagina Facebook a OPTAR
.

————————————–