Se întâmplă în Bucureşti: 100 km de piste ilegale, niciun vinovat !

Dupa ce de mai bine de un an Brigada Rutiera a inceput sa verifice starea de viabilitate a pistelor pentru biciclisti din Bucuresti, zilele acestea am avut curiozitatea sa numaram kilometrii de piste constatate de politie ca fiind ilegale. O SUTA DE KILOMETRI !

Si in procente cifra este rotunda: 100 % dintre traseele verificate de Brigada Rutiera Bucuresti s-a constatat ca au fost receptionate ilegal. Prin semnarea documentului de receptie a pistelor, Administratia Strazilor Bucuresti (ASB) a acoperit greselile de proiectare si pe cele de constructie si astfel a aprobat plata ilegala a pistelor periculoase din Bucuresti.

Pana acum, Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR) a depus zeci de reclamatii catre institutiile care trebuiau sa ia masuri pentru protejarea vietii si integritatii pietonilor si biciclistilor expusi din cauza ilegalitatilor comise de Administratia Strazilor Bucuresti.

 

Cati hoti ati vazut ca vin in fata pagubitilor sa recunoasca faptele?

Prima instituţie care a reactionat legal, dar cu intarziere foarte mare, a fost Brigada Rutiera Bucuresti.

O alta institutie care a reactionat a fost Administratia Strazilor Bucuresti. Dar nu ca sa aplice legea. Pe rand, conducerea ASB a incercat sa dezinformeze si apoi sa ascunda informatiile despre cum au fost cheltuitii banii cetatenilor. Chiar si in acest moment Administratia Strazilor refuza sa faca publice documentele pe care se afla numele persoanelor vinovate: procesele verbale de receptie a pistelor ilegale. Dar reactia lor este normala. Cati hoti ati vazut ca vin in fata pagubitilor sa recunoasca faptele ?

Tocmai de aceea am sperat ca Primaria Municipiului Bucuresti, Consiliul General al Municipiului Bucuresti sau Prefectura Bucuresti sa ia masuri pentru recuperarea prejudiciilor.

Niciuna dintre aceste institutii insa nu a luat vreo masura care sa duca la recuperarea prejudiciului.

Asadar,  Bucureşti va intra din nou in Cartea Recordurilor : 100 de kilometri de trasee receptionate si platite ilegal şi niciun vinovat !


sursa foto: batesaua.ro
(click pe foto pentru a vedea evolutia receptionarii si desfiintarii pistelor din Bucuresti)

S-a dovedit ca in ultimii 5 ani, din cauza unor functionari corupti si/sau incompetenti, cetatenii orasului au fost agresati pe 100 de kilometri de trotuare.

Vrem inapoi banii platiti pentru pistele receptionate ilegal !

In dispret fata de munca cetatenilor orasului, din banii carora s-au platit aceste piste ilegale, iata ca nici dupa ce politia a constatat ilegalitatile pe 100 de kilometri de piste, administratorii orasului nu au inceput procedurile de recuperare a prejudiciilor. Si chiar in acest moment, fiecare dintre noi contribuim la plata salariilor acestor functionari care ne-au pagubit cu zeci de milioane de euro.

Si pentru ca ne-am saturat sa asteptam ca autoritatile sa-si faca treaba, pe data 09.10.2012  OPTAR a depus o sesizare catre Curtea de Conturi a Romaniei. Am facut referire acolo doar la traseele care au fost receptionate in septembrie 2011 si desfiintate in acest an (60 de km de piste). Pentru ca respectivele trasee sunt inca in garantie. Iar cei care au semnat documentele de receptie au avut un tupeu fantastic. Ori pentru ca sunt niste incompetenti, ori pentru ca sumele obtinute si protectia oferita de cei implicati i-a facut sa creada ca nu pot fi atinsi. Iar pana acum au avut dreptate : nicio institutie nu i-a tras la raspundere pentru prejudiciile create. Ceea ce ne face sa credem tot mai mult in a doua varianta: în „Afacerea pistelor si semafoarelor pentru biciclisti” este vorba de corupţie.

Ne-am saturat ! Vrem piste, nu prostii !

Problema pistelor ilegale din Bucuresti au fost sesizate inca din 2008, imediat dupa receptionarea primelor trasee.
In fiecare an presa a prezentat situatia pistelor.

Din vara anului 2011 OPTAR a sesizat legal toate institutiile care aveau atributii in rezolvarea acestor probleme.
Iar reactia edililor a fost pe masura calitatii vietii politice din Romania. Cu toate ca legea obliga la recuperarea prejudiciilor, nicio institutie nu are curaj sa-i deranjeze pe functionarii corupti si/sau incompetenti care sunt in continuare in functii.

Pentru a atrage atentia asupra problemelor, OPTAR invita bucurestenii pe 27 octombrie 2012 (ora 10.30, Piata Constitutiei) sa isi strige in strada revendicarile legate de situatia in care se afla infrastructura pentru biciclete din Capitala.

Va fi un mars pe biciclete unde sunt asteptati toti cei care isi dau seama ca lipsa unei alternative viabile la transportul cu autoturismul a dus la cresterea numarului de masini inmatriculate in Bucuresti de 12 ori in ultimii 20 de ani. Din fericire, cei mai multi dintre soferi demonstreaza ca sunt constienti de faptul ca masurile de incurajare a traficului auto duc la marirea numarului de masini si implicit la blocarea orasului in orele de varf. De aceea este nevoie ca bucurestenii sa aiba alternative viabile de transport: trotuare libere, transport public eficient si piste pentru biciclisti.

Vino pe 27 octombrie la marsul organizat in Bucuresti si fii alaturi de OPTAR si partenerii sai. (lista partenerilor ramane deschisa)

Detaliile despre organizarea marsului vor aparea pe contul nostru de facebook in decursul saptamanii viitoare.

Marian Ivan
membru fondator al OPTAR

——————————–

Daca locuiesti in Bucuresti si vrei sa militezi pentru drepturile biciclistilor si cele ale pietonilor izgoniti de pe trotuare, te poti inscrie in grupul Facebook.
Daca nu locuiesti in Bucuresti dar vrei sa sustii demersurile biciclistilor si pietonilor bucuresteni, te poti inscrie pe pagina Facebook.
Indiferent de localitatea in care traiesti, daca sustii munca noastra, te poti inscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu dureaza mai mult de un minut !
Despre realizarile asociatiei noastre sau ale partenerilor nostri poti afla daca te inscrii pe pagina Facebook a OPTAR.

————————————–