Despre protestul “Vrem piste pe şosea. Vrem un oraş pentru oameni!”

Peste 8000 de participanti;
Cel mai numeros protest al biciclistilor din Romania, pana la aceasta data;
Au participat si persoane in scaun rulant, trotinete, role.

La un an de la protestul “Existam si-o s-avem banda !“, nimic nu s-a schimbat pentru biciclistii din Bucuresti, demonstrand indiferenta administratiei fata de problemele oamenilor.

Iata textul scris in urma cu 12 luni:

“Lipsa unor alternative viabile la transportul cu autoturismul a facut ca orasul sa se umple de masini. Trotuarele, trecerile de pietoni, benzile de pe bulevarde sau stradute au fost transformate in parcari uriase. Din aceasta cauza Bucuresti a ajuns capitala europeana cea mai poluata. Iar in conditiile in care nivelul de trai din Romania este foarte scazut, bucurestenii sunt descurajati sa foloseasca variantele de transport ieftine si sanatoase.

Cu toate ca 70% dintre cetateni folosesc transportul public, acestuia nu i se asigura benzi dedicate. Atribuirea unei benzi de circulatie pe marile bulevarde catre cei 70% dintre bucurestenii care folosesc transportul public ar putea demonstra grija administratiei fata de problemele lor.

Acelasi dezinteres a fost manifestat de edili si in privinta pistelor pentru biciclete. In Bucuresti nu exista trasee cu piste functionale. Cu toata ca in ultimii 5 ani biciclistii au reclamat modul defectuos in care s-au irosit banii pe pistele nefunctionale, Primaria Municipiului Bucuresti nu a facut nimic pentru a incerca sa rezolve situatia.

Acest fapt a incurajat Administratia Strazilor Bucuresti ca in septembrie 2011 sa receptioneze alte 29 de trasee ilegale cu toate ca cele 11 trasee pe care le avea in administrare erau la fel de ilegale.

In 2012, in urma implicarii cetatenilor in sesizarea ilegalitatilor comise de Administratia Strazilor, Brigada Rutiera Bucuresti a dispus aplicarea legii. Toate pistele pentru biciclisti pentru care s-au depus sesizari au fost desfiintate dupa ce s-a constatat ca ele puneau in pericol participantii la trafic. Astfel, facand totalul pistelor pe care Politia le-a constatat in 2011 ca fiind ilegale si al pistelor receptionate in 2011 si desfiintate in 2012, lungimea pistelor receptionate si platite ilegal depaseste 100 de km !

Chiar si in fata acestor evidente Primaria Municipiului Bucuresti nu a aplicat nicio masura care sa duca la recuperarea pagubelor imense.

Acesta este fundalul in care biciclistii au iesit in strada sa protesteze pe data 27 oct 2012.”


Iata de ce pe 21 septembrie 2013 bucurestenii au iesit din nou in strada sa protesteze.

Motivele protestului
1. Neaplicarea masurilor de siguranta rutiera.

Primarul Oprescu a oprit masurile de siguranta rutiera care s-ar fi putut lua in momentul aplicarii marcajelor rutiere. Conform legii, in scopul sporirii impactului vizual asupra participanţilor la trafic, pe partea carosabilă se pot executa marcaje sub formă de inscripţii, simboluri şi figuri. (Detalii: http://goo.gl/jFt03 )

2. Incurajarea transportului motorizat in timp ce Bucurestiul este cea mai poluata capitala europeana.

Cu toate ca trecem printr-o perioada dificila economic, Primaria investeste sume enorme in infrastructura dedicata celui mai ineficient mijloc de transport din oras: autoturismul. Folosirea in exces a masinilor in interiorul oraselor, in detrimentul transportului public sau pe bicicleta, aduce pierderi directe si indirecte oamenilor si municipalitatii. Orasele civilizate din intreaga lume iau masuri de reducere a traficului motorizat individual obtinand ECONOMII substantiale. In plus, orasele care acorda atentie OAMENILOR sunt cautate de turisti, cresterea serviciilor devenind un motor de dezvoltare pentru acestea.

3. Lipsa unei viziuni a administratiei orasului pentru cresterea calitatii vietii.

Cu toate ca la nivelul UE exista toata documentatia necesara aplicarii principiilor dezvoltarii durabile a oraselor, Bucurestiul le ignora, luand masuri care inrautatesc viata oamenilor.

4. Mentinerea in functii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de receptia ilegala a pistelor pentru biciclete.

Ilegalitatile comise de Primaria Municipiului Bucuresti prin Administratia Strazilor in cazul receptiei ilegale a pistelor pentru biciclisti au fost sesizate in ultimii doi ani catre Administratia Strazilor Bucuresti, Brigada Rutiera Bucuresti, Primarul General Sorin Oprescu, Consiliul General al Municipiului Bucuresti, Prefectura, Ministerul Administratiei si Internelor, Procuratura, Curtea de Conturi a Romaniei, PSD, PNL, PC, PDL, UDMR, UNPR, Forţa Civică, PP-DD.
Niciuna dintre aceste institutii nu a luat masuri care sa duca la recuperarea prejudiciilor si tragerea la raspundere a vinovatilor, cu toate ca numele lor poate fi aflat foarte repede prin simpla citire a documentului de receptie a pistelor. Cu toate ca este un document public, Primaria refuza sa-l puna la dispozitia cetatenilor.

5. Neaplicarea masurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.

Peste tot in lume, transportul public este prioritar pentru administratii. In Bucuresti, autobuzele RATB raman blocate in trafic impreuna cu autoturismele personale, facand din transportul public un mod de transport ineficient. Pierderile le suportam cu totii.

——————————————–

– Evenimentul pe FaceBook

 

 

Publicatii exclusiv online

B365.ro

Cel mai mare protest al bicicliştilor: 5.000 de biciclişti au blocat artere mari din Capitală.VIDEO

Hotnews

VIDEO Mars de amploare al biciclistilor in Capitala: Cei peste 5.000 de participanti au blocat traficul pe traseu

9am

VIDEO Probleme la marsul biciclistilor: Un barbat a intrat cu masina intre ei

Orasul meu

Vrem piste pe sosea! – Mars de protest pe bicicleta sambata, 21 septembrie

Portocala mecanica

Sâmbătă, 21 septembrie, peste 8.000 de biciclişti şi-au cerut dreptul la un oraş al oamenilor!

Green-Report.ro

5000 de participanti la cel mai mare protest al biciclistilor din Capitala

Opinia Timisoarei.ro

Protest de amploare in Bucuresti! Peste 5.000 de biciclisti au cerut demisia primarului Sorin Oprescu

InCont.ro

Proteste in Bucuresti. Peste 5.000 de biciclisti au blocat Podul Basarab

Totb.ro

Foto: Mii de biciclisti au ocupat ieri Bucurestiul, un sofer grabit a intrat cu masina in protestatari

I’velo (preluare Green Report)

5.000 de participanti, la cel mai mare protest al biciclistilor din Capitala

Imparte.ro

Mii de biciclisti au participat la marsul OPTAR “Vrem piste pe sosea! Vrem un oras pentru oameni”

Mediafax

ALTERCAŢIE la PROTESTUL BICICLIŞTILOR, după ce un şofer a intrat cu maşina între manifestanţi – FOTO

Agerpres

Peste o mie de biciclişti participanţi la un marş de protest: Vrem piste pe şosea, vrem un oraş pentru oameni

Evenimentul Zilei

CEL MAI MARE PROTEST ANTI-OPRESCU al bicicliştilor. 5.000 de oameni S-AU PREFĂCUT MORŢI în Piaţa Victoriei | VIDEO

Romania Libera

Protestul bicicliştilor în Bucureşti

Puterea

Biciclistii vor iesi in strada sambata 21 septembrie 2013 si vor cere demisia primarului Sorin Oprescu

Cotidianul.ro

Inedit pentru București- Protest pe biciclete în Capitală

Curierul National

VIDEO- 5.000 de bicicliști au protestat în București

Buna ziua Iasi

Altercatie intre zeci de biciclisti si un sofer care a intrat cu masina in ei – FOTO

Libertatea

Bicicliştii AU BLOCAT bulevardele Capitalei. Iată CERINŢELE LOR

Europa FM

Bucuresti: A inceput cel mai mare protest al biciclistilor (AUDIO)

Prima TV – stire  TV

5.000 de biciclisti protesteaza 21 septembrie 2013

Antena 3

Cu o zi înainte de marşul bicicliştilor, Oprescu anunţă schimbări: Vom avea piste atât pe carosabil, cât şi pe trotuare

TVR 1 si 2 – 4 video (stiri)

Protest al bicicliştilor faţă de lipsa pistelor din Bucureşti

B1.ro – articol + interviu pe TV

Aproximativ 5.000 de bicicliști protestează în București cerând demisia primarului Sorin Oprescu (VIDEO)

B1.ro – articol incident

Altercație la protestul bicicliștilor după ce un șofer a intrat cu mașina în câțiva manifestanți

Reporter Neptun TV.ro

„Ziua internațională fără mașini”. Bicicliștii au protestat în Capitală pentru amenajarea pistelor speciale pe carosabil

Antena 1 (Observator.TV) – video/stire TV

Un sofer a lovit cinci oameni la mitingul biciclistilor din Bucuresti

ProTv

Incidente la marsul din Capitala. Un sofer a intrat cu masina printre biciclisti, lovind 7 persoane


 

BLOG-uri

Arielu.ro

Despre un om care ar trebui să fie-n pușcărie și ce-a făcut el, cronologic.

Marius Ghilezan.ro

BMW, “călcat” de biciclişti. Fotografia care spune povestea

FotoStefan.ro

Protestul biciclistilor din Bucuresti

Roxana Iordache

PROTESTE: REALITATE ŞI TELEDE(ZIN)FORMARE

Alina Ghiorghiu – (parlamentar PNL)

Vrem piste pe sosea. Vrem un oras pentru oameni!

Inainte de mars

Contributors.ro

VIDEO. Adrian Rista, Comunitatea Biciclistilor: “Noi suntem siguri ca daca pistele vor fi facute pe carosabil va scadea numarul de accidente”

Ce-i cu noi

Protest pe bicicleta 21 septembrie 2013. Marsul biciclistilor manifestatie eveniment Ziua fara masini. Vrem piste pe sosea! Vrem un oras pentru oameni!

Cicloteque.ro

Protest în 21 septembrie. Poate nu s-a auzit până acum: vrem piste pe șosea!

Realitatea (online)

Bucureştenii, chemaţi sâmbătă la cel mai mare marş al bicicliştilor: “VREM PISTE PE ŞOSEA”

DirtBike

Mars al biciclistilor de “Ziua fara masini” – 21 septembrie 2013, Bucuresti

Metropotam

Pe 21 septembrie biciclistii ii cer demisia lui Oprescu in cel mai mare mars de protest pe bicicleta

Velocentric

OPTAR și Comunitatea Bicicliștilor din București vă invită la un marș de protest pe 21 septembrie 2013

Radio Romania Iasi – online

Mars de protest pe biciclete, pe 21 septembrie

StiriONG.ro

Sambata, 21 septembrie, cel mai mare mars al biciclistilor din Bucuresti

Acasa.ro

Biciclistii protesteaza sambata viitoare

RADOR – Ag. presa Radio Romania

Marş de protest pe biciclete, pe 21 septembrie

Radio Romania – Bucuresti FM

Cel mai mare protest al bicicliştilor, astăzi, în Bucureşti. VEZI TRASEUL
Comunitatea biciclistilor din Bucuresti anunta ca va organiza, pe 21 septembrie, de “Ziua fara masini”, un mars de protest.

Urmari

Adevarul

VIDEO Problemele bicicliştilor în Capitală şi soluţiile de mobilitate urbană, dezbătute la Adevărul Live: „Primăria nu îşi doreşte decât un oraş pentru maşini“

Mediafax – scrisoarea deschisa

ONG-uri, către comisarul european pentru Mediu: Nu există infrastructură pentru biciclişti în Capitală

Comunitatea Biciclistilor.ro

Avocații Comunității Bicicliștilor din București îi reprezintă în instanță pe toți bicicliștii constituiți ca parte vătămată în urma accidentul din 21 septembrie 2013

Alternativ.ro

Avocatii Comunitatii Biciclistilor din Bucuresti îi reprezinta în instanta pe toti biciclistii constituiti ca parte vatamata în urma accidentul din 21 septembrie 2013

Greenmedia.info

ONG-uri, catre comisarul european pentru Mediu: Nu exista infrastructura pentru biciclisti in Capitala

Ecomagazin.ro

ONG-uri, catre comisarul european pentru Mediu: Nu exista infrastructura pentru biciclisti in Capitala

Sumarul articolelor a fost oferit de BikeLover.ro, voluntar al Comunitatii Biciclistilor din Bucuresti

——————————–

Dacă locuieşti în Bucureşti şi vrei să militezi pentru drepturile bicicliştilor şi cele ale pietonilor izgoniţi de pe trotuare, te poţi înscrie în grupul Facebook.
Daca nu locuieşti în Bucureşti dar vrei să susţii demersurile bicicliştilor şi pietonilor bucureşteni, te poţi înscrie pe pagina Facebook.
Indiferent de localitatea în care trăieşti, dacă susţii munca noastră, te poţi înscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu durează mai mult de un minut !
Despre realizările asociaţiei noastre sau ale partenerilor noştri poţi afla dacă te înscrii pe pagina Facebook a OPTAR.

————————————–

 

 

 

3 thoughts on “Despre protestul “Vrem piste pe şosea. Vrem un oraş pentru oameni!”

  • Buna,

    dat fiindca situatia nu s-a schimbat de anul trecut pana acum, cand este urmatorul mars de protest?

    Multumesc,
    Alina Popescu
    (membru simpatizant OPTAR)

    • Buna,
      Urmatorul protest organizat de OPTAR este pe 10 mai, pe acelasi traseu cu cel din septembrie 2013.

      O zi buna !

  • Romania ar intra cu adevarat in randul tarilor civilizate odata cu creearea pistelor pentru biciclisti.
    Sa nu uitam ca in tari precum Germania, Italia etc. exista chiar benzi separate intregi dedicate biciclistilor.
    In acest mod si conducatorii auto ar invata sa ii respecte mai mult deoarece biciclistii nu ar mai fi nevoiti sa se intercaleze intre masini pentru a putea si ei circula.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.