Ai o problemă ?
Cere să fie rezolvată !

[ARHIVA – datele nu sunt actualizate din 2012] Neimplicarea cetatenilor in sesizarea si urmarirea rezolvarii problemelor orasului au permis unor autoritati publice sa nu-si faca treaba asa cum ar trebui.

Pentru ca oamenii din institutii sa simta ca cetatenii se intereseaza de modul in care se dezvolta acest oras, este important ca fiecare dintre noi sa ne implicam in observarea si amendarea celor care nu-si fac treaba. Demersurile noastre incearca sa vina in sprijinul pietonilor si al biciclistilor care nu prea-şi cunosc drepturile si obligatiile.

In acest sens, Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR), pe baza identificarii problemelor cu care se confrunta cel mai des pietonii si biciclistii, a incercat sa centralizeze cateva informatii care ar putea sa ii ajute in relatia cu autoritatile.

Pentru a demonstra ca exista totusi o deschidere mare a autoritatilor catre cetateni, am facut o statistica a rezultatelor sesizarilor noastre in calitatea nostra de ONG (vezi statistica) dar si in calitatea noastra de cetateni/persoane fizice.

1. La telefonul 112 puteti solicita oricare dintre serviciile de urgenta (pompieri, salvare, politie).  Este o situatie de urgenta atunci când se impune intervenţia Poliţiei, Pompierilor şi Salvării pentru a salva viata,  proprietatea sau mediul

2. In cazul unor accidente rutiere usoare petrecute pe carosabil, pe pistele pentru biciclete sau pe trotuare, sesizarea dvs. va fi preluata de catre Politie direct la spital. Este suficient sa mergeti pentru tratarea ranilor la camera de urgenta a unui spital si sa spuneti ca ati suferit un accident de circulatie. Angajatii spitalului sunt obligati sa cheme un echipaj al politiei care va inregistra accidentul. Daca nu o fac, insistati sa o faca !

Tineti minte ! Pietonii si biciclistii sunt participanti la trafic iar accidentele provocate pe drumurile publice sunt considerate accidente rutiere !

3. La telefonul 0800 800 882 raspunde Dispeceratul Integrat de Urgenta din Bucuresti, care transferă apelurile către dispecerii tuturor serviciilor implicate: Administraţia Străzilor, Electrica, Distrigaz,  Apa Nova, RADET, RATB, Luxten, Romtelecom, care după ce rezolvă defecţiunile, retrimit informaţia către Dispeceratul Integrat de Urgenţă pentru a fi contabilizată şi pentru ca şi celelalte servicii de utilitate publică să poată interveni, daca este cazul.

4. La telefonul 021 9544 (non-stop) puteti reclama Dispeceratului Brigazii Rutiere :

–          nefunctionarea semafoarelor,
–          blocarea cailor de acces (carosabil, piste de biciclete, trotuare, treceri de pietoni, intrari/iesiri in/din cladiri, intrari/iesiri in/din parcari/garaje, etc)
–          lucrari nesemnalizate (carosabil, piste de biciclete, trotuare)
–          lucrari nefinalizate (carosabil, piste de biciclete, trotuare)
–          etc…

5. On-line sau prin cerere scrisa, puteti sesiza Brigada Rutiera despre nereguli constatate de dvs in traficul din Bucuresti.

6. On-line sau prin cerere scrisa, puteti sesiza comportamentul nepotrivit al angajatilor  RATB.

7. On-line sau prin cerere scrisa, puteti sesiza comportamentul nepotrivit al angajatilor METROREX. Nu va sfiiti sa veniti cu propuneri de imbunatatire a activitatii companiei !

8.  Catre Administratia Strazilor Bucuresti puteti trimite sesizari on-line, la adresa admstrpmb@yahoo.com , prin serviciile postale (str. Domnita Ancuta 1, sect 1, Bucuresti) sau direct la registratura institutiei.
Administratia Strazilor are in administrare 683 de strazi. Lista acestor strazi o puteti consulta in HCGMB 43/2011.
Administratia Strazilor are in administrare semnalizarea rutiera de pe ansamblul strazilor Municipiului Bucuresti, cu respectarea prevederilor HCGMB 254/2008.
(Informatii oferite de Administratia Strazilor prin adresa 18524/19.10.2011)

In cazul in care aveti probleme cu link-ul, puteti folosi motoare de cautare pentru a gasi  HCGMB 43/2011 .

9.  On-line sau prin cerere scrisa, puteti sesiza comportamentul nepotrivit al angajatilor CFR. Deasemenea, puteti cere imbunatatirea serviciilor (cresterea numarului de trenuri dotate cu spatii pentru biciclete, suplimentarea vagoanelor cu spatii pentru biciclete pe rutele aglomerate, vanzarea de bilete la vagonul de biciclete doar celor care solicita acest lucru sau doar dupa ce s-au epuizat celelalte locuri, etc)

10. Orice persoana poate solicita autoritatilor publice informatii de interes public. Primaria Municipiului Bucuresti pune la dispozitie toate informatiile necesare forumularii unei astfel de cereri.

————–

Vom incerca sa perfectionam permanent acest ghid, pe baza solicitarii venite din partea cetatenilor sau a autoritatilor. In perioada urmatoare, vom facilita userilor publicarea on-line a reclamatiilor trimise precum si a raspunsului primit de catre acestia din partea autoritatilor.