OPTAR a sesizat.
Brigada Rutieră raspunde.

Publicam raspunsul Politiei la cererile noastre prin care reclamam probleme grave care pun în pericol viaţa sau integritatea corporală a participanţilor la trafic:

Prin petiţiile  dumneavoastră, din 25 si 26.08.2011,  solicitaţi desfiinţarea   pistelor  pentru biciclete situate pe traseele : Piaţa Constitutiei – Piaţa Muncii, Piaţa Unirii – Piaţa Sudului, Parcul Herastrău – Piaţa Victoriei, Piaţa Muncii – Piaţa I.O.R., Politehnica – Splaiul Independenţei, Piaţa Operei – Piaţa 21 Decembrie 1989, Câmpia Libertaţii – Bd-ul Nicolae Grigorescu şi Parc Titan si restricţionarea circulaţiei bicicliştilor pe pistele situate pe Bd-ul Mareşal Constantin Prezan – Bd-ul. Aviatorilor si Piaţa Operei- Piaţa Unirii, intrucât pe aceste trasee exista o serie de deficienţe care nu permit desfaşurarea in condiţii de siguranţa si fluenţa a pietonilor sau a bicicliştilor.

Aşa cum deja aţi fost informat in discuţiile purtate cu reprezentanţi ai Brigazii Rutiere, pistele de biciclete sunt administrate, conform competenţelor legale de Administraţia Străzilor. Traseele si semnalizarea rutiera aferente acestora au fost avizate de catre Comisa Tehnică de Circulaţie a Municipiului Bucuresti si Brigada Rutieră.

In urma verificării   stării de viabilitate a pistelor pentru biciclişti pe traseele menţionate de dumneavoastră au fost identificate o serie de deficienţe atat în semnalizarea rutieră prin marcaje ,cât si în modul de separare al acestora faţă de zona destinată circulaţiei pietonilor. Totodată, au fost depistate zone în care nu sunt realizate trecerile pentru biciclişti, bordurile trotuarelor nu sunt coborâte pâna aproape de nivelul părţii carosabile, pe piste sunt create obstacole pentru circulaţia bicicletelor ( chioşcuri, refugii pentru călatori, panouri reclamă, terase sezoniere, coşuri gunoi etc.) sau spaţiul rămas pentru circulaţia pietonilor are lăţimea sub un metru. Toate aceste deficienţe au fost transmise spre remediere Administraţiei Străzilor si Primăriilor Sectoarelor 1, 3, 5, 6 si Regiei Autonome de Transport Bucureşti.

Propunerea de desfiinţare a pistelor pentru biciclişti menţionate a fost supusă dezbaterii Comisiei Tehnice de Circulaţie a Municipiului Bucureşti, in sedinta din 15.09.2011 stabilindu-se ca Administraţia Străzilor sa analizeze posibilitatea ca pistele să fie trasate pe partea carosabilă a arterelor de circulatie, in locurile in care acestea sunt improprii circulaţiei bicicliştilor sau pietonilor.

Pentru relaţii suplimentare, va informăm ca puteţi participa in zilele de  joi, incepând cu orele 10,00, la sedinţele Comisiei Tehnice de Circulaţie din cadrul Primariei Municipiului Bucureşti, etajul 4, cam. 5.

Cu deosebită stimă,

ŞEFUL BRIGĂZII RUTIERE,

Comisar şef de poliţie

NICU DRAGOŞ

14 thoughts on “OPTAR a sesizat.
Brigada Rutieră raspunde.

  • Chiar dacă a lăsat mult loc de manevră în răspuns, este un mare pas înainte.

    Sunt curios ce se va întâmpla.

  • Sa speram ca o sa le si mute pe strazi peste tot, nu doar unde circulatia pe trotuar e improprie.
    Banda 1 ar trebui sa fie rezervata pentru biclisti si transport in comun, iar unde nu se poate(existenta unei singure benzi) toate vehiculele(bicicleta e vehicul) trebuie sa aiba aceeasi prioritate.
    Asta am observat in Brussels saptamana trecuta.

    • Sa nu exageram, totusi. Nu cred ca e nevoie sa fie mutate chiar peste tot. Sunt zone (Piata Alba Iulia – Piata Unirii, de exemplu) unde este destul loc sa se faca piste pe trotuar (dar piste, nu dungi de vopsea). Eu unul prefer sa fiu cat mai departe de masini si gaze de esapament.

      Pentru mine solutia optima ar fi cat mai multe piste separate (prin cativa metri de spatiu verde, copaci etc.) de traficul auto si piste pe carosabil acolo unde nu se poate asa ceva.

      • In zona respectiva exista mai multe terase si parcari care blocheaza permanent accesul pietonilor. Si parcarile si terasele au fost autorizate incalcandu-se legea (Codul Rutier). In plus, acolo au fost montate banci chiar la marginea pistei.

        Este important sa vedem o schimbare de atitudine a autoritatilor. Terasele, parcarile… pot fi mutate, daca exista vointa. Pana sesizam ca chiar se doreste viabilizarea pistelor, insistam sa se ia masurile de protejare a participantilor la trafic.

  • Daca in sfarsit vom fi mai multi care sa demonstram ca vrem sa facem ceva, nu doar sa ne plimbam, atunci autoritatile locale si centrale ne vor lua in seama. Va stau(m) la dispozitie cu tot aveti nevoie pentru a propune solutii inteligente si eficiente.

    • Subscriem ! ONG urile nu pot genera schimbare daca locuitorilor nu le pasa de ce se intampla cu viata lor.
      Este vina gospodarilor orasului pentru starea actuala a orasului. Dar cetatenii sunt aceia care pot OBLIGA autoritatile sa-si faca treaba.

  • Good work. 🙂
    Poate un mars prin capitala, asa de sfarsit de toamna, ar da greutate initiativei?

    • Daca va fi un mars, va fi dupa rezolvarea problemelor. Pana atunci, speram sa primim sustinere la Tribunal. 🙂 Sedintele sunt publice dar salile sunt mici. 🙂

  • Cred ca ar trebui sa gasim pe site-ul vostru legislatia privind biciclisti in trafic . Am inteles ca suntem obligati prin lege ca pe strazile unde este amenajata de catre primarie ‘pista de biciclete”sa ne deplasam NUMAI pe acolo. Va rog ajutati-ma cu mai multe informatii Multumesc

  • I love your film. I found it on Copenhagenise when I went there for inspiration. We are fighting to save only the second dedicated cycle route in our area in England. A place called Wendover. If you know it, and even better live here or know someone who lives in Buckinghamshire, England, get them to visit our website http://saveourcycleroute.blogspot.com/ and write to the local council who will decide whether to throw out three years of planning to create a safer cycle route.

    The crazy thing is this: people are saying it isn’t safe for children to cycle on pavements because of all the foot traffic. So, I can only assume they want kids to cycle on the roads with all the congested car traffic?? And that will be safer… how??

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.