Vrem piste pe şosea. Vrem un oraş pentru oameni !

 

“Suntem frati. Unul e indragostit de masini, celalalt e innebunit dupa biciclete. Niciunul nu e mai bun decat celalalt, fiecare se deplaseaza in oras dupa cum i-o cere job-ul si placerea personala. Vrem sa putem imparti drumul cum imparteam orezul cu lapte cand eram mici. Vrem piste pe sosea. Vrem un oras pentru oameni!

De aceea, pe 21 septembrie 2013, vom iesi in strada sa protestam, pentru a cere politicienilor sa arate respect fata de cei care i-au ales.

event AICI

Aceste proteste nu vor inceta pana cand clasa politica nu va intelege ca se afla in slujba cetatenilor si nu invers !”

 

Următorul nivel al mersului cu bicicleta pe străzile Bucureștiului este plimbarea unui copil pe scaunul din spate. În acel moment toate simțurile se amplifică. Vezi mai mult, auzi mai bine, intuiești orice traiectorie posibilă.

Când vrei să treci la nivelul al treilea, îți înveți iubita să meargă pe bicicletă și pedalați împreună, păstrând copilul în scaunul din spate, pe străzile desenate de interesele lui Sorin Oprescu. Și în acest fel, devii un fel de ființă cu două conștiințe. Trebuie să te asiguri și pentru celălalt, să recomanzi cele mai sigure trasee, să îl protejezi și pe cel care pedalează împreună cu tine în fața ta. După o vreme, devii un fel de super-conștiință-pedalantă. Nu aș vrea să se înțeleagă de aici că Oprescu are vreun merit. Nici unul. Dimpotrivă.

Visez la a face același lucru cu sentimentul unei siguranțe reconfortante oferite de o infrastructură decentă. Aș vrea să privesc mai mult orașul, fără să devin un fel de turn de control de ultimă generație. M-aș plăcea să fiu atent mai atent la farmecul locurilor prin care trec decât la pericolele care pot irumpe neașteptat din orice colț al acestora.

Abilitățile de supraom pe care bicicliștii și pietonii Bucureștiului le-au dobândit sunt grăitoare. Ele vorbesc despre nepriceperea tuturor primarilor Bucureștiului de a oferi un oraș al oamenilor.

De aceea, pe 21 septembrie 2013, vom iesi in strada sa protestam, pentru a cere politicienilor sa arate respect fata de cei care i-au ales.

event AICI

Aceste proteste nu vor inceta pana cand clasa politica nu va intelege ca se afla in slujba cetatenilor si nu invers !

 

Când merg cu un autobuz/tramvai/metrou, trece tot oraşul pe lângă mine, îmi pare mare şi totul e foarte departe. În ultimul an şi jumătate, pedalând peste tot, distanţele s-au redus simţitor, eu mă orientez mult mai uşor şi nu mă mai sperie o ieşire de câţiva kilometri. Nici una de câteva zeci, cu rucsacul plin de cutii şi plicuri. Oraşul se micsorează cu fiecare zi.

De aceea, pe 21 septembrie 2013, voi iesi in strada sa protestez, pentru a cere politicienilor sa arate respect fata de cei care i-au ales.

event AICI

Aceste proteste nu vor inceta pana cand clasa politica nu va intelege ca se afla in slujba cetatenilor si nu invers !

Gradul de bike-friendlyness al unui oraș este dat de numărul de femei și copii care pedalează. În cele mai prietenoase orașe din lume – Copenhaga și Amsterdam, peste 55% din cei care pedalează sunt femei, pentru că se simt în siguranță! În București numărul acestora este foarte scăzut datorită infrastructurii inexistente și descurajante. Mi-ar plăcea să trăiesc într-un oraș în care autoritățile investesc în infrastructura pentru bicicliști, de aceea, pe 21 septembrie 2013, voi încuraja protestul “Vrem piste de biciclete pe șosea! Vrem un oraș pentru oameni!” Pentru siguranța noastră!

event AICI

Aceste proteste nu vor inceta pana cand clasa politica nu va intelege ca se afla in slujba cetatenilor si nu invers!

 

“Ca să scape de bicicliști, edilii noștri le-au pregătit anume câteva piste pe trotuare: cu gropi, denivelări, copaci netunși, cu obstacole și capcane de tot felul, numai bune să-și frângă oasele acești inamici călare pe fierătaniile lor periculoase. Se spera că așa vor putea fi stârpiți bicicliștii care scapă cu viață dintre mașini când îndrăznesc să pedaleze pe carosabil. Mașinile omoară anual peste 3000 de oameni în țara noastră și schilodesc alte zeci de mii și cu toate acestea nu s-a interzis circulația lor, ci, dimpotrivă, este încurajată prin programe guvernamentale. Fiindcă mașinile, în viteză sau parcate de-a curmezișul pistelor pentru biciclete, pot fi folosite ca arme redutabile împotriva ciclismului citadin.” {fragment din Momente si spițe * episodul 46 * Moarte biciclistilor}

De aceea, pe 21 septembrie 2013, voi iesi in strada sa protestez, pentru a cere politicienilor sa arate respect fata de cei care i-au ales.

event AICI

Aceste proteste nu vor inceta pana cand clasa politica nu va intelege ca se afla in slujba cetatenilor si nu invers!

Alte texte taioase pe tema pedalatului in București semnate Viorel Ilișoi puteti găsi pe blogul autorului:

http://www.viorelilisoi.ro/2012/11/moarte-biciclistilor-momente-si-sipite.html
http://www.viorelilisoi.ro/2013/01/fericiti-cei-ce-mostenesc-trotuare.html
http://www.viorelilisoi.ro/2013/01/oda-biciclistelor-din-bucuresti-momente.html
http://www.viorelilisoi.ro/2012/12/iarna-nu-i-ca-iarna-momente-si-spite-49.html

Deși România e printre primele țări în topul sedentarismului și obezității, vestea bună e că din ce în ce mai mulți oameni aleg un stil de viață sănătos și fac mișcare în aer liber. Pentru că e gratis și la îndemâna oricui, alergarea este prima alegere pentru mulți dintre ei.
Vestea proastă e că oferta de spații verzi nu e pe măsura cererii. Cei care au un parc în apropierea casei sunt cei mai norocoși, chiar dacă pentru a alerga trebuie să se strecoare printre terase, gherete cu gogoși sau diverse alte obstacole. Mulți dintre noi însă suntem nevoiți să ne luăm porția zilnică de alergare făcând slalom printre mașinile parcate pe trotuar sau bicicliștii alungați de pe șosea.
Visez la un oraș mai prietenos pentru toată lumea, nu doar pentru șoferi. De aceea, pe 21 septembrie 2013, voi ieși în stradă să protestez, pentru a cere politicienilor să arate respect față de cei care i-au ales.

event AICI

Aceste proteste nu vor înceta până când clasa politica nu va înțelege că se afla în slujba cetățenilor și nu invers!

 

Numai un ignorant poate să compare viteza de mers a unui copil cu viteza unui biciclist grăbit să ajungă la serviciu și numai un om bolnav poate să considere benzile trase pe mijlocul pietonalului niște piste pentru biciclete. Locul bicicliștilor este pe o bandă foarte bine delimitată de trotuarul obișnuit, cel pentru pietoni, nu pentru mașini parcate. De aceea, în București, eu îmi cer dreptul la o pistă pe șosea.

event AICI

Aceste proteste nu vor inceta pana cand clasa politica nu va intelege ca se afla in slujba cetatenilor si nu invers!

 

Ne gasim in ipostaza oamenilor care isi doresc un oras in care sa se poata merge pe trotuar fara a te feri de gropi, masini, canale desfacute, borduri mult prea ridicate pentru cei care circula in scaun cu rotile sau pentru mamele ce isi scot copii la plimbare, cu discrete spatii verzi care sa te imbie la a sta de vorba cu prietenul pe care il intalnesti intamplator in drumurile tale; un oras in care transportul in comun sa respecte un program de parcurs si sa nu se supuna blocajelor inutile din traficul ticsit de masini personale; un oras in care sa te poti deplasa fara strangere de inima cu bicicleta, role, trotineta sau alte “bazaconii”.
Multi vor spune “DAAAAAAAAA, IMI DORESC DAR nu este posibil ca Bucurestiul sa fie un astfel de oras”
Insa tot mai multi vin si spun “DAAAAAAAAAAA, IMI DORESC SI SUNTEM SIGURI CA BUCURESTIUL POATE FI UN ASTFEL DE ORAS”.
Nu este o utopie si asta o demonstreaza multe alte orase in care a avut loc acelasi fenomen. Si OAMENII din acele orase au avut CURAJUL sa spuna ca SE POATE.
Un singur lucru ne sta in cale: INDIFERENTA autoritatilor fata de cei care spun SE POATE.
VREM sa participam la MARSUL DIN 21 SEPTEMBRIE pentru ca VREM BUCURESTIUL PENTRU OAMENI.

event AICI

Aceste proteste nu vor inceta pana cand clasa politica nu va intelege ca se afla in slujba cetatenilor si nu invers!

 

Fie că ieșim din casă pentru a ajunge la serviciu, la cumpărături, pentru a plăti taxe sau pentru o simplă plimbare, de fiecare dată, noi, cei care folosim scaune rulante, avem nevoie de un drum accesibil. Lipsa obstacolelor este o condiție minimă pentru a ne descurca singuri, fără a solicita ajutorul trecătorilor sau al unui însoțitor. E libertatea de mișcare pe care ne-o dorim cu toții.

De aceea, pe 21 septembrie 2013, voi iesi in strada sa protestez, pentru a cere politicienilor sa arate respect fata de cei care i-au ales.

event AICI

Aceste proteste nu vor inceta pana cand clasa politica nu va intelege ca se afla in slujba cetatenilor si nu invers!

Poveşti despre OAMENI. Poveşti cu OAMENI !

Poveşti culese din Bucureşti de către membrii Comunităţii Bicicliştilor din Bucureşti

——————————–

Dacă locuieşti în Bucureşti şi vrei să militezi pentru drepturile bicicliştilor şi cele ale pietonilor izgoniţi de pe trotuare, te poţi înscrie în grupul Facebook.
Daca nu locuieşti în Bucureşti dar vrei să susţii demersurile bicicliştilor şi pietonilor bucureşteni, te poţi înscrie pe pagina Facebook.
Indiferent de localitatea în care trăieşti, dacă susţii munca noastră, te poţi înscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu durează mai mult de un minut !
Despre realizările asociaţiei noastre sau ale partenerilor noştri poţi afla dacă te înscrii pe pagina Facebook a OPTAR.
————————————–

 

8 thoughts on “Vrem piste pe şosea. Vrem un oraş pentru oameni !

  • Nu ne dorim piste pe sosea! Pentru ca si asa sosele sunt inguste si aglomerate! Ne dorim piste pe trotuare pentru ca sunt destul de late. Faptul ca au fost trasate prost nu inseamna ca ideea a fost proasta! Pe sosea este riscant si noi, majoritatea, nu suntem obisnuiti sa ne facem dreptate cu pumnul cand da cineva peste noi, asa cum ati dat voi exemplu! Vrem piste sigure pe trotuare, care sa ocoleasca obstacolele si care sa fie tinute libere de politia comunitara.

    • Bine. Ai scris 3 mesaje cu nume diferite. Ceea ce spune totul despre tine. De ce ai vorbit la plural ?

      • Am vorbit la plural pentru ca si voi ati vorbit la plural si chiar nu reprezentati majoritatea. Iar daca reprezentati o minoritate ei bine si eu reprezint una. Dar ne-am obisnuit. Ce se aplica pentru voi nu trebuie sa se aplice si celorlalti. Trebuie sa fiti mai “speciali”, pentru a iesi in evidenta. Si ca exemplu suplimentar: ati iesit sa demonstrati pentru o cauza in care credeti! Dreptul vostru! Dar daca tot era si un miting ce va dadea sansa sa mai apareti un pic la TV ati zis sa profitati si ati facut lant in jurul Palatului Parlamentului. Si uite asa ati demonstrat pentru cine are ochi de vazut si minte de gandit, ca interesele politice (pentru ca Rosia Montana este un proiect politic) va pot face sa va schimbati proiectele intr-o clipa. A avea coloana vertebrala inseamna sa lupti pentru crezul tau (bun sau rau) cu armele pe care le ai nu sa te dai dupa cum bate vantul!
        Concluzie: ramanem la ideea ca pistele trebuie sa fie pe trotuar, unde riscul de a da peste tine automobilisti este aproape nul. Da, este riscul sa dai tu peste pietoni dar pentru asta trebuie sa te responsabilizezi si sa vezi pe unde mergi. Dar e mai usor sa pretinzi sa aiba grija automobilistii de tine decat sa ai tu grija de pietoni! Sa fie asta fuha de raspundere, Vai!!! Cum putem sa ne gandim la asa ceva!

  • Uite ca banuielile noastre s-au confirmat: http://www.b365.ro/pistele-de-biciclete-raman-pe-trotuar-oprescu-presedintele-optar-primeste-ordine-de-la-pdl_195301.html

    Era oricum evident ca raspundeati unor comenzi, intrucat banii bagati in site si in filmuletele facute nu puteau sa pice din cer! Si prea incercati sa demonstrati cu orice pret ca aveti dreptate, cand de fapt era exact invers.

    Ce bine e cand avem dreptate!

    (Acest comentariu a fost postat de userul care a folosit 3 identitati pana acum: Fox, Unautomobilist, Unbiciclistcumasina)

    • Aha…

      Deci daca a zis asa, dl Oprescu are dreptate. Deci numai PDL istii vor transport alternativ, Oprescu si “ceilalti” nu vor.

      Pare logic ce spui. 🙂

      • Imi place ca atunci cand e vorba de link-uri date de voi, ele au valoare de adevar absolut. Cand noi citam alta sursa nu mai sunt valabile :)) Hai sa incercam mai practic!

        Unde propuneti voi sa se faca pista de biciclisti pe Pache Protopopescu? Pentru ca pana acum nu ati dovedit ca puteti fi maleabili! Voi vreti piste pe sosea si atat! Hai sa vedem! Unde se face pista de bicilisti pe Pache Protopopescu? Concret! Ca sa vorbim e simplu! Scoatem sinele de tramvai sau desfintam banda de circulatie? 🙂 Hai sa vedem solutia OPTAR

        (Acest comentariu a fost postat de userul care a folosit 3 identitati pana acum: Fox, Unautomobilist, Unbiciclistcumasina)

        • Ca sa intelegi cateva lucruri simple, citeste ghidulbiciclistului.ro.

          Speram sa intelegi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.