Uite pista,
nu e pista !

Subsemnatul, în calitate de locuitor al oraşului Bucureşti, astăzi, în dimineaţa zilei de 12 iunie 2011, în jurul orei 6 şi 30 de minute, în deplinătatea facultăţilor mintale, am pornit în cercetarea pistelor pentru biciclete aflate în oraşul meu.

În fapt, în luna aprilie, în calitate de membru al Organizaţiei pentru Promovarea Transportului Alternativ din România (OPTAR), am solicitat Administraţiei Străzilor din Bucureşti să ne răspundă la câteva întrebări privind pistele pentru biciclete. Am primit documentul în luna mai. Nu ni s-a răspuns nici măcar la jumătate din întrebări. Dar, printre altele,  am reuşit să aflăm lista traseelor pentru biciclete care au standardul de piste pentru biciclete.

Este foarte important ca locuitorii oraşului să cunoască aceste piste pentru biciclete, deoarece, conform legislaţiei, administratorul pistei pentru biciclete îţi garantează ţie, utilizator de bicicletă sau moped, că ţi se oferă toate facilităţile pentru a fi în siguranţă pe aceste piste. Şi, pentru ca să fie siguri că vei beneficia de toate condiţiile, legiuitorul spune că „daca un drum este prevăzut cu o pistă specială destinată circulaţiei bicicletelor, acestea, precum şi mopedele vor fi conduse numai pe pista respectivă”.

Cred că toată lumea ştie ce este o bicicletă. Hai să vedem ce este un moped:

Moped – vehiculul, cu două, trei sau patru roţi, a cărui viteză maximă prin construcţie nu depăşeşte 45 km/h şi care este echipat cu un motor cu ardere internă, cu aprindere prin scânteie, cu o capacitate cilindrică ce nu depăşeşte 50 cm3 sau cu un alt motor cu ardere internă ori, după caz, electric, a cărui putere nominală este de cel mult 4 kw.”

Cunoscând aceste lucruri, am pornit în căutarea celor 10 piste pentru biciclete din oraşul meu. Am încercat să plec pregătit în această expediţie. Am „facut” rutele pe hartă, rezultând că pistele ar trebui să aibă o lungime de aproximativ 44 km. Este adevărat, Administraţia Străzilor susţine că mai are şi alte străzi în lucru, dar eu am vrut să ştiu cum arată nişte piste de biciclete „finalizate”.

Scuzaţi… Mă antepronunţ dacă folosesc ghilimele la „finalizate” ? Nu cred ! De când am început aceste demersuri ştiam cam la ce să ne aşteptăm.

Dar întotdeauna există loc pentru o surpriză.

Deci…

În căutarea pistei pentru biciclete „Piata Unirii – Piaţa Sudului” care are traseul pe străzile Bd. Cantemir – Bd. Tineretului – Calea Văcăreşti,  probabil din neatenţie… n-am găsit pista de pe Calea Văcareşti ! Am căutat-o în sus, în jos… pe trotuare, pe carosabil…

Acu’™… Toată lumea o să se întrebe:  „Bine, bine ! dar unde e pista ?”

Eu încă nu trag concluzii în privinţa lipsei acestei piste din „inventarul” Administraţiei Străzilor.

Pentru că nu-i cine ştie ce pagubă.

Mai grav este „cum am găsit” celelalte piste.



 

In zilele urmatoare vom prezenta o lista cu deficientele pistelor pentru biciclete din Bucuresti. Aceasta lista o vom transmite si catre Administratia Strazilor, in calitate de administrator dar si Politiei, ca organ cu competente in respectarea legislatiei.

 

Marian I.

Optar.ro