Uite pista,
nu e pista !

Subsemnatul, în calitate de locuitor al oraşului Bucureşti, astăzi, în dimineaţa zilei de 12 iunie 2011, în jurul orei 6 şi 30 de minute, în deplinătatea facultăţilor mintale, am pornit în cercetarea pistelor pentru biciclete aflate în oraşul meu.

În fapt, în luna aprilie, în calitate de membru al Organizaţiei pentru Promovarea Transportului Alternativ din România (OPTAR), am solicitat Administraţiei Străzilor din Bucureşti să ne răspundă la câteva întrebări privind pistele pentru biciclete. Am primit documentul în luna mai. Nu ni s-a răspuns nici măcar la jumătate din întrebări. Dar, printre altele,  am reuşit să aflăm lista traseelor pentru biciclete care au standardul de piste pentru biciclete.

Este foarte important ca locuitorii oraşului să cunoască aceste piste pentru biciclete, deoarece, conform legislaţiei, administratorul pistei pentru biciclete îţi garantează ţie, utilizator de bicicletă sau moped, că ţi se oferă toate facilităţile pentru a fi în siguranţă pe aceste piste. Şi, pentru ca să fie siguri că vei beneficia de toate condiţiile, legiuitorul spune că „daca un drum este prevăzut cu o pistă specială destinată circulaţiei bicicletelor, acestea, precum şi mopedele vor fi conduse numai pe pista respectivă”.

Cred că toată lumea ştie ce este o bicicletă. Hai să vedem ce este un moped:

Moped – vehiculul, cu două, trei sau patru roţi, a cărui viteză maximă prin construcţie nu depăşeşte 45 km/h şi care este echipat cu un motor cu ardere internă, cu aprindere prin scânteie, cu o capacitate cilindrică ce nu depăşeşte 50 cm3 sau cu un alt motor cu ardere internă ori, după caz, electric, a cărui putere nominală este de cel mult 4 kw.”

Cunoscând aceste lucruri, am pornit în căutarea celor 10 piste pentru biciclete din oraşul meu. Am încercat să plec pregătit în această expediţie. Am „facut” rutele pe hartă, rezultând că pistele ar trebui să aibă o lungime de aproximativ 44 km. Este adevărat, Administraţia Străzilor susţine că mai are şi alte străzi în lucru, dar eu am vrut să ştiu cum arată nişte piste de biciclete „finalizate”.

Scuzaţi… Mă antepronunţ dacă folosesc ghilimele la „finalizate” ? Nu cred ! De când am început aceste demersuri ştiam cam la ce să ne aşteptăm.

Dar întotdeauna există loc pentru o surpriză.

Deci…

În căutarea pistei pentru biciclete „Piata Unirii – Piaţa Sudului” care are traseul pe străzile Bd. Cantemir – Bd. Tineretului – Calea Văcăreşti,  probabil din neatenţie… n-am găsit pista de pe Calea Văcareşti ! Am căutat-o în sus, în jos… pe trotuare, pe carosabil…

Acu’™… Toată lumea o să se întrebe:  „Bine, bine ! dar unde e pista ?”

Eu încă nu trag concluzii în privinţa lipsei acestei piste din „inventarul” Administraţiei Străzilor.

Pentru că nu-i cine ştie ce pagubă.

Mai grav este „cum am găsit” celelalte piste.



 

In zilele urmatoare vom prezenta o lista cu deficientele pistelor pentru biciclete din Bucuresti. Aceasta lista o vom transmite si catre Administratia Strazilor, in calitate de administrator dar si Politiei, ca organ cu competente in respectarea legislatiei.

 

Marian I.

Optar.ro

 

 

 

 

5 thoughts on “Uite pista,
nu e pista !

  • Sunt mai multe aspecte din pacate.

    Eu am facut Arcul de Triumf-Dristor in toamna, cand era ditamai ploaia, pe pista ca ma simteam mai in siguranta, din cauza conditiilor meteo.

    Dar am mers si mai incet, si mai pe strada si mai ignorand diversele probleme (masini parcate, balti sub care nu stiai ce afla, pista terminata brusc, borduri inalte pe pista) .

    Dar in cea mai mare parte a timpului le ignor (da, stiu ca incalc legislatia rutiera) si merg pe strada (cum zice si Florin Leonte-Legstrong) pentru ca e viteza mai mare si drumul mai lin.

    Sunt bune pentru copii, nu pentru adulti care folosesc bicicleta pentru deplasare .

  • Toata lumea care vrea sa le foloseasca precum niste piste le ignora. Ele ar trebui sa deserveasca acea categorie de oameni care renunta la masina pentru a se deplasa rapid si in siguranta pe niste piste pentru biciclete.
    Putem sa mai mergem o perioada asa… Biciclistii ignora pistele, politistii ignora legislatia (aceea de a debloca pistele, totuarele si carosabilul) iar autoritatile vor toca sume enorme de bani pe lucruri care nu folosesc nimanui. Asta in plina criza !
    Acum intrebarea este directa: A EXISTAT VREODATA O PISTA PE CALEA VACARESTI ? Sau doar au fost virati banii catre o lucrare care n-a fost executata niciodata ? Vom vedea…

  • nu, n-a existat niciodată pistă pentru bicicliști pe calea văcărești. acolo aveam balconul până de curând. cred că mi-aș fi adus aminte acest amănunt. 🙂

  • Trebuia sa pui in film si bucata de “pista” care trece prin statia de RATB de langa metrou Tineretului, este un panou publicitar fix pe pista (poate a fost demontat anul asta, nu am mai trecut pe acolo)

  • EXISTA PISTE!
    Faptul ca sunt nefunctionale, este un detaliu, legislatia prevede clar ca acolo unde ESTE pista marcata, nu ai voie sa mergi nici pe carosabil, nici pe restul trotuarului. Asa ca un politist ce vrea sa scoata ceva amenzi nu are decat sa pindeasca linga masinile parcate, chioscurile sau panourile care bareaza pista, bordurile inalte sau gurile de canal deschise, ca va prinde destui biciclisti ce incalca legea …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.