Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră. Cine o respectă ?

„Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră 2011 – 2020 este un document de politici coerente şi unitare în sfera siguranţei rutiere, pe termen lung, care a apărut ca urmare a rezultatelor nesatisfăcătoare ale politicilor existente în domeniu.”

Asa incepe respectivul document. Dar, dupa ce am rasfoit cele peste 50 de pagini am ramas masca !

De un an de zile cerem siguranta pentru pietoni si biciclisti. Degeaba ! Atat Primaria cat si Politia ignora legea.
De 12 ani, Radu Mititean lupta pentru ca si Romania sa aiba o retea nationala de trasee cicloturistice. Totusi, un angajat al MAI blocheaza legea pe motive aberante !

Si totusi…

9 (noua) ministere, inclusiv Ministerul Administratiei si Internelor alaturi de Primaria Municipiului Bucuresti fac parte din Consiliului Interministerial pentru Siguranţa Rutieră. Iar acesti specialisti au intocmit un document pe care EI NU-L RESPECTA !

Cateva citate din document, in ideea ca va facem pofta sa-l cititi:

–       lansarea / sprijinirea campaniilor de promovare a transportului public şi a celui alternativ – mersul pe jos, cu bicicleta – de stimulare a folosirii raţionale a autovehiculelor personale şi de promovare a car-sharing-ului (folosirea în comun a autovehiculelor) sau a campaniilor iniţiate de Organizaţia Mondială a Sănătăţii

–       se va avea în vedere stimularea utilizării bicicletei ca mijloc de transport prin oferirea condiţiilor optime de siguranţă şi confort, ceea ce va conduce la o creştere semnificativă a numărului de biciclişti, de îndată ce municipalităţile vor pune la dispoziţie piste funcţionale dedicate bicicliştilor.

–       Controlul îmbunătăţirii siguranţei drumurilor publice în conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare (atributie a MAI)

–       În România priorităţile referitoare la infrastructura rutieră sunt: – separarea traficului lent de cel de tranzit prin construirea de drumuri dedicate vehiculelor lente, cum ar fi: utilaj agricol, căruţe, biciclete; în cazul bicicletelor, în afara traficului local, poate fi avut în vedere traficul turistic – cicloturismul – în anumite sectoare pilot, în condiţiile în care există, actualmente, la nivelul Uniunii Europene, reţele internaţionale de cicloturism care leagă marile oraşe prin intermediul „drumurilor verzi”* dedicate exclusiv bicicletelor;

–       Transportul nemotorizat – Mobilitatea prin Propulsie Umană Promovarea avantajelor utilizării bicicletei a fost redescoperită de statele Uniunii Europene, datorită multiplelor avantaje oferite în condiţiile mediului urban actual:
– mobilitate crescută în condiţiile congestiilor zilnice din traficul rutier;
– costuri reduse ale deplasării;
– grad crescut de siguranţă oferit celorlalţi participanţi la trafic;
– protecţia mediului;
– sănătatea utilizatorului în condiţiile creşterii incidenţei afecţiunilor datorate sedentarismului: obezitate, diabet, boli cardio-vasculare.

Ei bine, aceste institutii muncesc la acest document de 2 ani ! Incredibil, nu ?

OPTAR va continua demersurile catre Politie si Primarie. Doar ca acum suntem multi. Si hotarati. Ramaneti langa noi ! O sa avem nevoie de sprijinul tuturor. In curand…

Echipa OPTAR.

——————————–

Daca locuiesti in Bucuresti si vrei sa militezi pentru drepturile biciclistilor si cele ale pietonilor izgoniti de pe trotuare, te poti inscrie in grupul Facebook.

Daca nu locuiesti in Bucuresti dar vrei sa sustii demersurile biciclistilor si pietonilor bucuresteni, te poti inscrie pe pagina Facebook.

Indiferent de localitatea in care traiesti, daca sustii munca noastra, te poti inscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu dureaza mai mult de un minut !

Despre realizarile asociatiei noastre sau ale partenerilor nostri poti afla daca te inscrii pe pagina Facebook a OPTAR.

———————————