Soferii au hotarat ! Decat masini, mai bine mai multe biciclete pe strazi !

In 2010 Romania tocmai terminase o campanie prin care se urmarea scaderea cu 50% a numarului de decese provocate de accidentele rutiere. Cand s-au facut calculele am descoperit ca “ne dadea cu plus”. Adica in loc de -50% noi eram la +15%.

Asa se face ca zeci de specialisti de prin ministere si alte institutii s-au stans intr-un Consiliu si au elaborat un document. Concluziile sunt uimitoare pentru Romania. Nu si pentru alte tari din Uniunea Europeana care aplica principiile de mai bine de 4 decenii.

Asadar… Strategia Nationala pentru Siguranta Rutiera, caci acesta este documentul cu pricina, vorbeste printre altele si despre avantajele folosirii bicicletei. Iata mai jos fragmentul:

 “Promovarea avantajelor utilizării bicicletei a fost redescoperită de statele Uniunii Europene, datorită multiplelor avantaje oferite în condiţiile mediului urban actual:
– mobilitate crescută în condiţiile congestiilor zilnice din traficul rutier;
– costuri reduse ale deplasării;
– grad crescut de siguranţă oferit celorlalţi participanţi la trafic;
– protecţia mediului;
– sănătatea utilizatorului în condiţiile creşterii incidenţei afecţiunilor datorate sedentarismului: obezitate, diabet, boli cardio-vasculare.”

 Si, ca sa nu ramana doar niste cuvinte scrise pe o hartie, specialistii din Consiliu au decretat: aceasta Strategie va fi aplicata !

”Se va avea în vedere stimularea utilizării bicicletei ca mijloc de transport prin oferirea condiţiilor optime de siguranţă şi confort, ceea ce va conduce la o creştere semnificativă a numărului de biciclişti, de îndată ce municipalităţile vor pune la dispoziţie piste funcţionale dedicate bicicliştilor.”

Toate bune si frumoase ! Cand am citit prima data documentul am crezut ca… nu e adevarat.

Dar, da ! E un document adevarat.
Si, da ! Este adevarat ca la elaborarea lui a participat si Primaria Municipiului Bucuresti  !

 Si totusi…

Asa cum stiti, in Bucuresti in jur de 15 trasee pentru biciclisti (dintre cele 40) au fost desfiintate temporar dupa ce Brigada Rutiera a constatat ceea ce societatea civila striga din 2008 ! Pistele sunt nefunctionale ! Pistele sunt materializate prin incalcarea legii !

Asa cum prevedem, toate cele 40 de trasee (piste pentru biciclisti) vor urma sa fie inchise deoarece nu au fost respectate normele si avizele eliberate. Din cercetari am constatat ca pentru aceste piste Administratia Strazilor Bucuresti a platit mai mult decat pentru o autostrada !

Si, daca legea va fi respectata, in curand urmeaza sa aflam si numele celor care au vizat acesta afacere care ne-a prejudiciat bugetul orasului… adica pe noi, platitorii de taxe si impozite. Si, la fel de nerabdatori suntem sa vedem si procedurile de recuperare a prejudiciului.

Dar despre asta intr-un material viitor.

Acum vom vorbi despre reactiile Administratiei Strazilor Bucuresti (ASB) la ultimele evenimente legate de pistele pentru biciclisti.

In “supararea lor”, de parca vina nu le apartine in totalitate, ASB vrea sa se “razbune” pe biciclisti. Iata declaratia care a scandalizat:

“Nu s-a mai investit niciun leu în piste pentru biciclişti. Deocamdată, priorităţile Bucureştiului sunt şoferii. În Bucureşti sunt peste 2 milioane de maşini, iar biciclişti avem sub 1%.”

Uaaaaaaaauuuu ! 
Pai cum facem cu ce v-ati asumat ?
Cum ramane cu Strategia ?
Este Bucurestiul un sat fara caini ?
Noi, astia care platim impozite, trebuie sa va facem poftele ?

 Hmmmmm… Nu cred !

 Asa ca, rasfoind putin Strategia, am ajuns si la principiul 7. Ia sa-l citim impreuna! Cu voce tare, va rog !

 “7. Principiul transparenţei – presupune implementarea unei politici active de informare şi, după caz, consultare a societăţii civile cu privire la deciziile şi procedurile aplicate domeniului siguranţei rutiere.”

 Asa ca, daca Administratia Strazilor Bucuresti nu prea are timp de “transparenta” dar intentioneaza sa iroseasca din nou sume mari de bani, ne-am facut noi timp sa iesim sa vorbim cu oamenii. Si am ales testul suprem: am vorbit cu soferii !

Ei bine, trebuie sa vedeti materialul de mai jos !

 Filmarile au fost realizate in Piata Unirii (pe Splai) in 90 de minute. Toti cei intervievati apar in material. Concluziile pot fi “uimitoare” pentru neavizati.

 Eu consider ca bucurestenii stiu bine ce vor. Dar cine din administratie isi face timp sa-i intrebe ?

 Va urma

 Marian Ivan – membru fondator al Organizatiei pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania.

 ——————————–

Daca locuiesti in Bucuresti si vrei sa militezi pentru drepturile biciclistilor si cele ale pietonilor izgoniti de pe trotuare, te poti inscrie in grupul Facebook.

Daca nu locuiesti in Bucuresti dar vrei sa sustii demersurile biciclistilor si pietonilor bucuresteni, te poti inscrie pe pagina Facebook.

Indiferent de localitatea in care traiesti, daca sustii munca noastra, te poti inscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu dureaza mai mult de un minut !

Despre realizarile asociatiei noastre sau ale partenerilor nostri poti afla daca te inscrii pe pagina Facebook a OPTAR.

————————————–

7 thoughts on “Soferii au hotarat ! Decat masini, mai bine mai multe biciclete pe strazi !

  • Mostra de ipocrizie tipic romaneasca! Din cei 81% care au optat pt biciclete 99% au facut-o DOAR pentru ca ei sa circule mi usor/repede cu conservele.
    Intrebarea a fost si bine formulata si adresata cu maiestrie celor care stau la semafor iar raspunsurile pe masura.
    Parerile care dovedesc ipocrizia au fost:
    background: “…fiecare sa mearga cu ce are”, “…normal ca sa se fluidizeze traficul…”, “ca sa se circule mai bine”, “…si masini si biciclete…”
    Parerile sincere:
    “normal ca veau sa vad biciclete ca sunt taximetrist si vreau mai multi clienti”
    Parerea mea este ca raul e deja facut in Bucuresti iar pistele de pe carosabil vor fi mai putin ciclabile decat cele actuale…

    • In nicio tara din lume nu au disparut autoturismele. Deci nu are rost sa ne propunem sa convingem 100% dintre soferi sa renunte la masini.

      Ceea ce este foarte clar: soferii stiu ca bicicleta este un mijloc de transport care nu aglomereaza traficul. Si este normal ca soferii sa-si doreasca un trafic mai lejer. Fiecare om doreste sa se deplaseze: unii vor mai repede, altii mai ieftin, unii sunt ingrijorati de soarta naturii, etc.
      Daca edilii vor lua masuri prin care oamenii, manati de dorintele de mai sus, vor lasa masinile in schimbul bicicletelor, vom avea un oras mai putin poluat, cu mai putin accidente mortale, cu niste oameni mai sanatosi, cu mai multi bani in buzuare, etc.

      Pana cand autoritatile nu vor stimula mersul pe bicicleta si vor descuraja mersul cu masina, in Bucuresti totul va fi mai rau.

  • Imi vine sa si rad dar sa ma si infurii . Nu vedeti cercul vicios ? Vor biciclete soferii dar sa nu fie ei calare pe ele. Dobitoci Dobitoci Dobitoci.

    • Nu ai dreptate. Oamenii recunosc faptul ca traficul va fi mai aglomerat daca vor fi mai multe masini. Si… DA ! E normal ca ei sa isi doreasca un trafic mai lejer (cu mai multi biciclisti).
      Haideti sa ne inchipuim ca ACUM un sofer ar avea dorinta sa incerce sa mearga cu bicicleta. Dar el stie ca BICICLISTII NU AU PISTE PE CARE SA MEARGA. Deci, ce l-ar putea convinge sa lase masina cand cu totii stim ca nu exista alternative la mersul cu masina. Pana nu se va rezolva problema pistelor si a mijloacelor de transport in comun, bucurestenii vor fi impinsi “in autoturisme”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.