Situația infrastructurii pentru biciclete -București, martie 2015

OPTAR a analizat infrastructura pentru biciclete, legislația și proiectele aflate in lucru pentru a determina factorii care împiedica sau incurajeaza oamenii sa utilizeze frecvent bicicleta in scop utilitar prin Bucuresti. Pistele deschise circulatiei, in lungime de aproape 6 km, sunt improprii circulației si descurajeaza utilizarea bicicletei in scop utilitar. Nici de pe șantierele unde sunt lucrari de amenajare de piste nu sunt vești bune. Situația de pe Șoseaua Pantelimon pare cea mai gravă, până în acest moment. Practic, nu sunt respectate singurele principii ale Codului Rutier: asigurarea desfasurarii fluente si in siguranta a circulatiei.

Dispoziţiile prevăzute în prezenta ordonanţă de urgenţă au ca scop asigurarea desfăşurării fluente şi în siguranţă a circulaţiei pe drumurile publice, precum şi ocrotirea vieţii, integrităţii corporale şi a sănătăţii persoanelor participante la trafic sau aflate în zona drumului public, protecţia drepturilor şi intereselor legitime ale persoanelor respective, a proprietăţii publice şi private, cât şi a mediului.” – Ordonanta de Urgenta nr. 195 din 12 decembrie 2002 privind circulaţia pe drumurile publice (Codul Rutier)

Pe toată lungimea traseului pistei, depasirea este imposibila. Ea va fi posibila doar prin incalcarea legii. Or o cale de circulatie care trebuie utilizata obligatoriu si care determina oamenii sa incalce legea pentru a se deplasa fluent, scade siguranta rutiera.

Parcarile amenajate in apropierea pistei, pe langa faptul ca nu respecta spatiul de siguranta, permit soferilor sa deschida portierele peste suprafata pistei. Fie ca se produc accidente, fie ca obliga biciclistii sa astepte pana cand se elibereaza pista (prin inchiderea portierei si plecarea soferului/pasagerului), pista de pe Pantelimon va deveni un puternic factor de descurajare a utilizarii bicicletei.

De la momentul publicarii Raportului, lucrarile de la pista de pe Calea Victoriei au avansat. Soluțiile alese descurajează utilizarea bicicletei. Pe o distanță mai mica de 100 m, lungimea pistei are peste 200 m având 6 schimbari de directie la 90 de grade. Acest fapt face ca timpul de parcurgere sa creasca de aproximativ 3 ori si sa creeze un disconfort biciclistilor care sunt obligati sa depuna efort suplimentar.

In imaginea de mai jos, cu verde este marcată situația ideală iar cu cealaltă culoare este traseul amenajat.

 

 

Raportul situației infrastructurii pentru biciclete poate fi consultat on-line.

Marian Ivan
membru fondator al OPTAR

 


Dacă locuieşti în Bucureşti şi vrei să militezi pentru drepturile bicicliştilor şi cele ale pietonilor izgoniţi de pe trotuare, te poţi înscrie în grupul Facebook.

Daca nu locuieşti în Bucureşti dar vrei să susţii demersurile bicicliştilor şi pietonilor bucureşteni, te poţi înscrie pe pagina Facebook.

Indiferent de localitatea în care trăieşti, dacă susţii munca noastră, te poţi înscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu durează mai mult de un minut !

Despre realizările asociaţiei noastre sau ale partenerilor noştri poţi afla dacă te înscrii pe pagina Facebook a OPTAR

 

1 thought on “Situația infrastructurii pentru biciclete -București, martie 2015

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.