RATB urăşte biciclistii ? Şoferii, da !
Serviciul Relaţii Publice, da !

Ce au in comun RATB, Brigada Rutiera si Administratia Strazilor ? Toate cele 3 institutii au atributii in domeniul circulatiei si toate, prin deciziile pe care le-au luat, descurajeaza bucurestenii sa foloseasca bicicletele.
Foarte multi biciclisti se plang de agresivitatea soferilor bucuresteni. Haosul care domina traficul pune la grea incercare nervii slabi ai soferilor sedentari. Dar o vina majora pentru acesta agresivitate apartine autoritatilor. Prin toate masurile pe care le-au luat in Bucuresti, cetatenii sunt descurajati sa foloseasca bicicletele. Putini isi mai aduc aminte, probabil, de faptul ca, pentru scurt timp, politia a interzis biciclistilor sa circule prin centrul Bucurestiului. La presiunile ONG-urilor, s-a renuntat la acea decizie.

Astazi, institutiile publice lucreaza cu manusi. Sub masca unor autoritati care incurajeaza mersul pe bicicleta, Brigada Rutiera si Administratia Strazilor s-au dovedit a nu fi parteneri seriosi de dialog atunci cand au trebuit sa ia decizii favorabile biciclistilor. RATB se alatura acestor institutii.

„Urcarea” pistelor pe trotuare, in mintea soferilor nepregatiti a creat senzatia ca biciclistii sunt o subspecie a participantilor la trafic. Dar ce se intampla atunci cand serviciile specializate ale RATB care ar trebui sa identifice soferii nepregatiti, se dovedesc a fi mai nepregatite decat cei pe care trebuie sa-i controleze ? Haideti sa analizam impreuna:

Un biciclist bucurestean trimite catre RATB o sesizare in care vorbeste despre comportamentul unui sofer RATB. Intamplarea tinde sa devina „clasica”. Un autobuz (de data aceasta e vorba de linia 335) inchide unghiul unui biciclist care circula regulamentar pe carosabil.

Oare cat a lipsit ca acest incident sa se termine tragic ?
Ce poate fi in mintea unui „om” atunci cand decide sa foloseasca forta unui motor si greutatea unui autobuz pentru a agresa un biciclist ?

Orice psiholog ar interzice unui astfel de sofer sa mai urce la volanul unei masini.
RATB este de alta parerea.
RATB protejeaza soferii „criminali” interpretand legea dupa bunul plac.

Pentru a intelege situatia, precizam ca RATB indeamna pe respectivul biciclist sa incalce legea si sa circule pe trotuare.

Cititi si va minunati ! Apoi, comentati !

RATB
Nr. inreg:34294+18866/31.10.2011
Stimate domnule,
In legatura cu sesizarea dumneavoastra, inregistrata cu nr. 18866, va comunicam ca urmatoarele:
Regulamentul de aplicare a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, la Capitolul V/Reguli de circulatie/Sectiunea 4/Reguli pentru alti participanti la trafic, prevede:
“1. Circulatia bicicletelor:
Art. 195 – Se interzice conducatorilor vehiculelor prevazute la art. 194:
h) sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, cand exista o cale laterala, o poteca sau un acostament practicabil, ce pot fi folosite.”
Str. Elena Vacarescu este prevazuta cu parte pietonala (trotuar). In plus, aceasta artera este foarte circulata pe partea carosabila, spre deosebire de trotuar, care permite deplasarea facila si in conditii de siguranta a biciclistilor, intrucat are o latime corespunzatoare (aproximativ 3 metri).
Va transmitem ca, aplicarea masurilor disciplinare impotriva salariatilor se poate realiza de catre angajator numai in urma constatarii si dovedirii abaterilor semnalate, in conformitate cu prevederile Codului Muncii si ale Regulamentului Intern. Sub nicio forma, Regia nu tolereaza comportamente nepotrivite la angajati si va asiguram ca, in cazurile in care detinem dovezi concrete care demonstreaza vinovatia acestora, nu ezitam in a aplica sanctiuni in consecinta.
Intrucat, in acest caz, reclamatia este neintemeiata, ne aflam in imposibilitatea aplicarii unor masuri disciplinare impotriva angajatului Regiei.
Va multumim pentru intelegere.
Cu respect,
Serviciul Relatii Publice