RATB urăşte biciclistii ? Şoferii, da !
Serviciul Relaţii Publice, da !

Ce au in comun RATB, Brigada Rutiera si Administratia Strazilor ? Toate cele 3 institutii au atributii in domeniul circulatiei si toate, prin deciziile pe care le-au luat, descurajeaza bucurestenii sa foloseasca bicicletele.
Foarte multi biciclisti se plang de agresivitatea soferilor bucuresteni. Haosul care domina traficul pune la grea incercare nervii slabi ai soferilor sedentari. Dar o vina majora pentru acesta agresivitate apartine autoritatilor. Prin toate masurile pe care le-au luat in Bucuresti, cetatenii sunt descurajati sa foloseasca bicicletele. Putini isi mai aduc aminte, probabil, de faptul ca, pentru scurt timp, politia a interzis biciclistilor sa circule prin centrul Bucurestiului. La presiunile ONG-urilor, s-a renuntat la acea decizie.

Astazi, institutiile publice lucreaza cu manusi. Sub masca unor autoritati care incurajeaza mersul pe bicicleta, Brigada Rutiera si Administratia Strazilor s-au dovedit a nu fi parteneri seriosi de dialog atunci cand au trebuit sa ia decizii favorabile biciclistilor. RATB se alatura acestor institutii.

“Urcarea” pistelor pe trotuare, in mintea soferilor nepregatiti a creat senzatia ca biciclistii sunt o subspecie a participantilor la trafic. Dar ce se intampla atunci cand serviciile specializate ale RATB care ar trebui sa identifice soferii nepregatiti, se dovedesc a fi mai nepregatite decat cei pe care trebuie sa-i controleze ? Haideti sa analizam impreuna:

Un biciclist bucurestean trimite catre RATB o sesizare in care vorbeste despre comportamentul unui sofer RATB. Intamplarea tinde sa devina “clasica”. Un autobuz (de data aceasta e vorba de linia 335) inchide unghiul unui biciclist care circula regulamentar pe carosabil.

Oare cat a lipsit ca acest incident sa se termine tragic ?
Ce poate fi in mintea unui “om” atunci cand decide sa foloseasca forta unui motor si greutatea unui autobuz pentru a agresa un biciclist ?

Orice psiholog ar interzice unui astfel de sofer sa mai urce la volanul unei masini.
RATB este de alta parerea.
RATB protejeaza soferii “criminali” interpretand legea dupa bunul plac.

Pentru a intelege situatia, precizam ca RATB indeamna pe respectivul biciclist sa incalce legea si sa circule pe trotuare.

Cititi si va minunati ! Apoi, comentati !

RATB
Nr. inreg:34294+18866/31.10.2011
Stimate domnule,
In legatura cu sesizarea dumneavoastra, inregistrata cu nr. 18866, va comunicam ca urmatoarele:
Regulamentul de aplicare a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, la Capitolul V/Reguli de circulatie/Sectiunea 4/Reguli pentru alti participanti la trafic, prevede:
“1. Circulatia bicicletelor:
Art. 195 – Se interzice conducatorilor vehiculelor prevazute la art. 194:
h) sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, cand exista o cale laterala, o poteca sau un acostament practicabil, ce pot fi folosite.”
Str. Elena Vacarescu este prevazuta cu parte pietonala (trotuar). In plus, aceasta artera este foarte circulata pe partea carosabila, spre deosebire de trotuar, care permite deplasarea facila si in conditii de siguranta a biciclistilor, intrucat are o latime corespunzatoare (aproximativ 3 metri).
Va transmitem ca, aplicarea masurilor disciplinare impotriva salariatilor se poate realiza de catre angajator numai in urma constatarii si dovedirii abaterilor semnalate, in conformitate cu prevederile Codului Muncii si ale Regulamentului Intern. Sub nicio forma, Regia nu tolereaza comportamente nepotrivite la angajati si va asiguram ca, in cazurile in care detinem dovezi concrete care demonstreaza vinovatia acestora, nu ezitam in a aplica sanctiuni in consecinta.
Intrucat, in acest caz, reclamatia este neintemeiata, ne aflam in imposibilitatea aplicarii unor masuri disciplinare impotriva angajatului Regiei.
Va multumim pentru intelegere.
Cu respect,
Serviciul Relatii Publice

20 thoughts on “RATB urăşte biciclistii ? Şoferii, da !
Serviciul Relaţii Publice, da !

  • Am nevoie de data/ora/nr inmatriculare al autobuzului folosite in sesizarea initiala, precum si numele colegului pe 2 roti, daca dumnealui este ok cu asta. Intentionez sa fac o alta sesizare referitoare la acelasi eveniment, cerand in plus si penalizarea dobitocului care ne-a trimis pe trotuare ca raspuns la sesizarea initiala.

    • Salut Remus. Voi cere acordul persoanei respective. Dar poti sa faci ca noi: mentioneaza numarul cererii.

      • “Dobitoc” este un cuvant din DEX care se potriveste perfect situatiei. “Penalizare” insa este mult prea putin fata de cei care aproba si incurajeaza potentialii criminali.

        • Nu cere doar penalizarea – cere si reevaluarea psihologica a soferului de catre un psihiatru autorizat acceptat de ambele parti.

  • Bun, nicio problema. Trimis din nou sesizare catre RATB in care li se explica faptul ca bat campii.

  • Am tot căutat articolul 195 de care pomenesc ei și am mai găsit un lucru, pe care ei bineînțeles că nu l-au menționat:

    ,,j) sa circule pe trotuare ori pe aleile din parcuri sau gradini publice, cu exceptia cazurilor când nu stânjenesc circulatia pietonilor;”

    Poți așadar să spui că era aglomerat pe trotuar și că incomodai pietonii (bine, trebuie probată chestia asta, dar acum trebuie văzut cui îi revine sarcina probei; având în vedere că ei au invocat primii faptul că trebuia să circuli pe trotuar, atunci ei trebuie să demonstreze că puteai să mergi p-acolo).

    • Mihai, acel “ori” face diferenta intre trotuare si aleile parcului.
      Pe trotuare este interzis iar pe alei este interzis cu exceptia…
      Daca ar fi fost cuvantul “si” in loc de “ori”, exceptia se aplica si la trotuare.

      Ca sa lamurim… Biciclistii nu au voie pe trotuare sau pe trecerile de pietoni. Biciclistii au voie pe carosabil si sunt obligati sa circule pe piste, acolo unde exista.

      Problema nu se reduce la lege, aici. Este grav ca un sofer atenteaza la viata unui om. Ce facem ? Ne omoram pe strazi ? Indiferent cine are dreptate, sa iei apararea unui sofer cu tendinte criminale e mai grav decat necunoasterea legii.

  • Frate, poarta camera de luat vederi sa inregistrezi lucrurile astea si fa un cont youtube dedicat lor si cand ai dovezi, altfel e situatia ;). Sa ai o camera full hd sa prinda detaliile bine. Inregistrezi zi de zi, stergi seara daca nu a fost nimic si tot asa pana prinzi ceva ;), cine stie, poate insipiri filmul Rush 2 – Bucharest:D.

    • Lucian, in acest moment exista lucruri mai clare decat niste filmari. In acest moment autoritatile accepta incalcarea legii. Probe mai tari ca legea nu exista.

  • S-a intamplat o chestie de genul acum vreo luna cred. Eram in 139 care venea dinspre 13 Septembrie spre Apaca. Cand a facut stanga de pe Drumul Sarii, 10metri si-a batut joc de 2 biciclisti. Iau batut in geam, tipat si tot soferul era tare-n gura. Rezultat = 0

    • sunt pentru flagrant! daca e nevoie, ma bag! sincer, merita… chiar daca e pacat ca incepem sa facem chestii d’astea! 🙁

  • Care este deznodământul acestei întâmplări? S-a primit ceva de la primărie sau celelalte mamutorități?… Poliție?… RATB?… Avocatul Poporului?…
    S-a descurcat problema asta oare? Cum?

  • nu va mai agitati ca nimeni n-o sa va ia in considerare! lucrez in domeniu si colegii mei sunt cei de la serviciul ”sugestii,reclamatii” reclamatiile voastre le citesc,se amuza copios ,apoi va instiinteaza ca a fost sanctionat sau i s-a oprit 5% din salariu dar in realitate soferul rade de voi

    • Ah perfect! Chiar ma ingrijoram ca am devenit mai civilizati decat putem suporta!
      🙂
      Am depus si eu reclamatia 14937.

      Banuiesc ca e pe degeaba?
      Hai sa o spun cui ma asculta:

      Sunt sigura ca nimic nu o sa se schimbe in urma reclamatiei mele, dar o fac din datorie civica.
      Azi pe linia 335, pe la ora 19 / 19 30, in statia de pornire Baneasa, din fata de la IKEA, soferul care stationa de circa 30 de minute a deschis usile la autobus si a plecat sa povesteasca cu o doamna de la ghiseul de langa. Unii calatori s-au urcat. Moment in care doamna de la ghiseu si soferul au inceput sa faca un scandal tipic tiganilor de la usa cortului. Nu m-am simtit nicicand mai prost, parca as fi fost un copil de 3 ani, injurii , tipete si promisiuni ca el nu mai pleaca niciodata de pe loc, … sa moara mama lui parca am auzit
      Fraierii ca mine s-au dat jos, rusinati cum de au indraznit sa se urce mai devreme, tupeistii ca cei care au ramas, au continuat cu injuriile si pana la urma soferul a plecat cu ei cu tot in autobuz, la statia unde jura ca nu mai merge daca nu e perfect gol autobuzul. Ca cica el e sefu acolo.
      Domnilor. Stim cu totii ca Romania e deja pe jumatate tara tiganilor si a mahalagiilor. Si asta ar fi ok, daca s-ar respecta intr-un mod minim, european si decent, nenorocitul de client care tine firma in viata.
      Stim cu totii ca e inutil sa ne plangem, dar in speranta ca la conducerea RATB-ului nu e un alt mahalagiu si ca acest mail va fi citit de o persoana decenta, va rog: NU MAI INJURATI CALATORII! Nu e … european.
      (Aici se pot insera rasete, pentru ca suntem un oras de ras, o tara de ras si o natie de ras.)
      Cu mai mult respect decat mi-a fost mie aratat …
      Taropa A.
      ps – mai are rost sa mentionez ca pe intreaga vara, ruta 143 era cuptor LIVE in autobuze, desi pe usa scrie AER CONDITIONAT? Probabil ca m-as intrece cu gluma
      🙁

  • Dacă mai este activ acest site, aş vrea un amănunt despre 335 – Numărul de înmatriculare şi numărul acela scurt de identificare al maşinii, undeva sus, dreapta.
    Ceva mă face să cred că este vorba de acelaşi şofer.
    Am păţit ceva aproape tras la indigo, pe Ştefan cel Mare, aseară, 27 August 2013.
    Merg zilnic pe bicicletă, şi fără să mă laud, respect tot ce se poate respecta, stau la semafor, semnalizez, am lumini, chiar şi ziua, merg doar pe prima bandă, iar acest imbecil, venea pe banda doi, iar odată paralel cu mine, a virat brusc spre mine, pe o distanţă de 5-6 metri, apoi a revenit pe banda doi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.