Primăria a fost decăzută
din “drepturile părinteşti”

“Pedaleaza pentru tine si pentru Bucuresti: este timpul sa ne recucerim orasul ! Lasa deoparte masinile poluante, gazele de esapament si blocajele din trafic ! “ Asa se lansa in 2009 campania ECO a Primariei Municipiului Bucuresti.

 Asa cum vedem inca prin oras pe tablitele de promovare, “Capitala creste verde” este (a fost ?) o campanie initiata de Primarul General Sorin Oprescu.

Apoi, in 2010 a urmat editia a doua. Sau asa ar fi trebuit, daca e sa ne luam dupa ultimul anunt aflat pe site-ul dedicat: http://capitalaverde.ro/

Nu stim daca actiunea programata pe 24 aprilie 2010 a mai avut loc. Se pare ca a fost ultima zvacnire a campaniei ECO a Primariei Generale.

Si probabil multe randuri de praf s-ar fi asezat peste “Capitala care creste verde”, daca intr-o corespondenta intre OPTAR si RATB n-am fi aflat ca…

 

 

“In primul rand, dorim sa va transmitem faptul ca Regia Autonoma de Transport Bucuresti incurajeaza folosirea bicicletei ca mijloc alternativ de transport, fiind parte activa in proiectul “CAPITALA CRESTE VERDE”, initiativa a Primariei Municipiului Bucuresti de promovare a mijloacelor de transport ecologice.

In acest scop, R.A.T.B. s-a alaturat acestui demers prin amplasarea unui rastel cu zece biciclete in incinta sediului central al institutiei, promovand activ in randul angajatilor utilizarea bicicletelor ca mijloc alternativ de locomotie, nonpoluant, in speranta ca aceasta actiune sa constituie un exemplu pozitiv pentru cat mai multi membrii ai comunitatii locale.

In prezent, poluarea si aglomeratia din trafic reprezinta doua dintre problemele reale si serioase cu care orasul se confrunta. Propunerea privind implicarea Regiei in aceasta campanie a fost  primita cu deosebit interes, deoarece cresterea aglomerarii auto a devenit o chestiune stringenta de care ne lovim zilnic in derularea activitatii noastre de baza.”

Aceste randuri au fost transmise de catre RATB. Fotografia inserata a fost realizata la sediul RATB si ilustreza exact “promovarea activa” in randul angajatilor RATB.

OPTAR, luand in serios mesajul RATB, a raspuns astfel mesajului de mai sus:

” … constatam cu bucurie faptul ca RATB “incurajeaza folosirea bicicletei ca mijloc alternativ de transport”, fiind parte activa in proiectul „CAPITALA CRESTE VERDE”, initiativa a Primariei Municipiului Bucuresti de promovare a mijloacelor de transport ecologice

Si Organizatia pentru Promovarea Transportului Altenativ in Romania (OPTAR) , prin proiectul „BUCURESTENII VOR SA PEDALEZE”, incurajeaza folosirea bicicletei ca mijloc de transport alternativ. Partenerii nostri sunt : ActiveWatch – Agentia de Monitorizare a Presei, Asociatia Arhiterra, Alianta Civica, Bikexpert, Bikewalk, Drumul bicicletei, Fundatia Media Art & Social Experiment, MBike, Photodesign, Rasebo.ro

Avand in vedere interesul declarat al dumneavoastra de a incuraja folosirea bicicletei ca mijloc de transport, OPTAR vine in intampinarea RATB cu o oferta de colaborare.

Va rugam sa puneti la dispozitia noastra, cu titlu gratuit, spatiu publicitar pe autovehiculele RATB. Ne vom folosi de aceasta facilitate intr-o campanie publicitara cu scopul de a incuraja cetatenii sa foloseasca mai mult bicicletele ca mijloc de transport. (…)

Pentru a evita orice fel de interpretari rau-voitoare, dorim ca in aceasta colaborare sa nu existe implicari financiare din bani publici.

OPTAR isi asuma obligatia de a gasi sponsori care sa acopere costurile de productie publicitara. Munca de creatie o vom asigura prin voluntariat, avand deja un nucleu de artisti care doresc sa se implice intr-un astfel de proiect.

Nu punem la indoiala buna credinta a RATB drept pentru care va propunem acest parteneriat.  

Ne-am permis sa solicitam RATB spatiul publicitar cu titlu gratuit in contextul actual, cand criza a dus la prabusirea pietelor de publicitate. Asa cum vedem cu totii,  de ani de zile RATB nu mai gazduieste reclame in exteriorul autovehiculelor, bugetele de publicitate ale tuturor companiilor fiind reduse drastic. Si totusi, cu toate ca dispune din belsug de spatiu publicitar nefolosit , raspunsul RATB … nu mai vorbeste despre rolul activ pe care il are in proiectul “CAPITALA CRESTE VERDE”, initiativa a Primariei Municipiului Bucuresti de promovare a mijloacelor de transport ecologice.

Astfel, RATB  decade Primaria din postura de initiatoare a unei campanii ECO si arunca pe umerii unui ONG sarcina de a sustine o campanie de incurajare a folosirii bicicletei. Deasemenea, RATB uita de rolul activ pe care sustinea ca-l are in proiectul ECO al Primariei.

Desigur, vina pentru nereusita acestei colaborari ne apartine deoarece am gresit cand am solicitat ca, in cazul unei colaborari, sa nu existe implicari financiare din bani publici.
Iar RATB a actionat in consecinta. Pentru ca… ce rost are sa pozezi in institutie ECO daca nu poti sa “mulgi” bani de undeva ?

Cate alte institutii care se declara ECO nu se afla in aceeasi postura ?

OPTAR asteapta si raspunsul Primarului General si pe cel al Consiliului General. 

Nu pentru ca aceasta informatie ar putea sa schimbe prea curand ceva in clasamentul care plaseaza deja Bucurestiul pe ultimul loc in privinta calitatii aerului. (s-au facut masuratori in 25 de orase europene)

Ci pentru ca ne-am dori sa se opreasca cheltuirea de bani publici in numele unor campanii de imagine de “institutii ECO”. 

2009 , mesaj al Primariei Municipiului Bucuresti  – “Pedaleaza pentru tine si pentru Bucuresti: este timpul sa ne recucerim orasul ! Lasa deoparte masinile poluante, gazele de esapament si blocajele din trafic ! “

2011 , mesaj al Primariei Municipiului Bucuresti  – ” Cresterea substantială a nivelului de trafic în municipiul Bucuresti a condus la aparitia unor probleme majore în desfăsurarea circulatiei auto, în special în zona centrală. Astfel, la orele de vârf, pe cele mai importante artere de circulatie din zona centrală se înregistrază dificutăti în desfăsurarea traficului – uneori chiar blocaje. In aceste conditii a apărut necesară crearea unor noi alternative de circulatie prin largirea si modernizarea unor artere importante ale orasului precum si deschiderea unor trasee noi.”

Daca cineva gaseste logica din alaturarea celor doua mesaje, va rugam sa ni le transmita. 

——————————–

Daca locuiesti in Bucuresti si vrei sa militezi pentru drepturile biciclistilor si cele ale pietonilor izgoniti de pe trotuare, te poti inscrie in grupul Facebook.

Daca nu locuiesti in Bucuresti dar vrei sa sustii demersurile biciclistilor si pietonilor bucuresteni, te poti inscrie pe pagina Facebook.

Indiferent de localitatea in care traiesti, daca sustii munca noastra, te poti inscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu dureaza mai mult de un minut !

Despre realizarile asociatiei noastre sau ale partenerilor nostri poti afla daca te inscrii pe pagina Facebook a OPTAR.

———————————

2 thoughts on “Primăria a fost decăzută
din “drepturile părinteşti”

  • R.A.T.B. si, deopotriva, Sorin Oprescu la vremea lui, aveau zero interes in incurajarea folosirii bicicletei. Toate eforturile lor sunt de fapt eforturi de PR, si nu-i asa ca arata frumos acel rastel cu banner mare deasupra care ne anunta cat de mult se implica ei?
    Adica eu daca vreau sa-mi ajut angajatii care vin la serviciu cu bicicleta, pun un rastel si gata, ma bucur sa vad ca nu le mai leaga de stalpi. Nu pun un banner deasupra ca sa ma laud ce darnic sunt.

    De asta si lipsa de interes ulterior, caci chiar si putinul pe care l-au facut a reprezentat un efort in opinia lor inutil. Dar trebuie sa apara prin ziare si cu chestii pozitive ocazional.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.