PMUD Bucuresti-Ilfov este exact cum s-a planuit: nefunctional

Am spus-o in repetate randuri, realizarea Planului de Mobilitate Urbana Durabila (PMUD) Bucuresti-Ilfov s-a realizat fara respectarea procedurilor obligatorii. Aceasta este cauza pentru care el nu este funcțional. La ultima dezbatere publica, in cadrul procedurii evaluarii de mediu, am afirmat ceea ce incepuse sa mi se contureze foarte clar: politicienii, prin vocea reprezentantilor sai in administratia locala, nu doresc rezolvarea problemelor generate de traficul din Bucuresti. De aceea, au facut tot posibilul ”sa avem PMUD, dar sa nu se schimbe nimic!” De aceea am anticipat ca nu se vor respecta procedurile, urmarindu-se blocarea proiectului.

Trebuie inteles ca, in ambele variante, politicienii au de castigat prin firmele ”de partid”. Si aici nu ma refer doar la PSD, care a avut 2 primari care puteau sa se implice pentru ca PMUD sa vina in sprijinul cetatenilor. Aceeasi atitudine a avut si primarul PNL. In privinta primarului UNPR (Stefanel Dan Marian, acum la PMP), asteptarile nu au fost mari, deci nu este o surpriza ca s-a comportat la fel ca oprescu, Sava si Firea.

Daca proiectul este blocat, firmele ”de casa” vor face ce au facut si pana acum: proiecte de inducere a traficului (mai multe masini in trafic).
In schimb, daca proiectul trece in aceasta varianta, firmele ”de casa” vor face ce au facut si pana acum dar cu mai multi bani, avand acces si la fonduri europene (mult mai multe masini in trafic).

Din punctul de vedere al cetateanului, ambele variante sunt proaste, deoarece nu exista nici macar intentia de a se rezolva problemele traficului. In schimb, daca proiectul va fi blocat, bucurestenii vor avea un mare avantaj: situatia nu se va agrava intr-un ritm mai mare decat cel pe care-l stim. Iata de ce OPTAR va contesta acordarea avizului de mediu, oferind argumente pentru care PMUD trebuie blocat pana cand este refacut astfel incat sa devina functional.

 

accesibilizare-pietoniGlumeam, administratia ar fi respectat procedurile, daca ar fi vrut sa rezolve problema traficului. Trebuie precizat ca am pus la dispozitia Primariei inclusiv Proiectul de Hotarare (https://goo.gl/E1wbXb) si Expunerea de motive ( https://goo.gl/jmt0g2 ) pentru ca lucrurile sa se miste in directia buna, insa doamna Firea a ignorat proiectul de hotarare. Trebuie inteles ca singura persoana care are dreptul de a pune un proiect pe ordinea de zi a Consiliului General al Municipiului Bucuresti este Primarul. Asadar, din octombrie 2016, data la care am depus petitia, stim cu exactitate cine se opune ca bucurestenii sa fie informati pe tema PMUD.

In acest moment suntem in faza in care trebuie sa alegem raul mai mic, adica sa incercam blocarea proiectului.

Pentru a explica pe intelesul tuturor cat de grava este situatia, am facut o analiza a 0,5% din suprafata Bucurestiului, adica vreo 15 km de strazi. Am ”aruncat” la intamplare 5 suprafete de aproximativ 22,8 ha pe harta Bucurestiului (cate 0,1% din suprafata orasului) ca sa vedem cum arata rețeaua de strazi din perspectiva utilizatorilor de masini si cum arata din perspectiva pietonilor. Imaginile vorbesc de la sine.
Toate datele si explicatiile vor fi sintetizate intr-un document ce va fi depus la Agentia pentru Protectia Mediului Bucuresti, in prima etapa, urmand sa-l depunem la Tribunal, daca il vor ignora. Oricine doreste sa conteste decizia APM Bucuresti o poate face prin depunerea unei plangeri prealabile. Detalii: https://goo.gl/e5rEtt

Marian Ivan – membru fondator OPTAR

PS – evaluarea s-a facut pentru situatii ideale, nu in cea actuala, cand trotuarele sunt pline de zapada (pe langa masini).