Informare – intalnire la Primaria Capitalei, 19 sept 2016

Intalnire la Primaria Municipiului Bucuresti – 19 septembrie 2016 – informare de presa
Astazi, 19 septembrie 2016, Marian Ivan, in calitate de reprezentant al asociatiei OPTAR, si Adrian Rista, din partea Comunitatii Biciclistilor din Bucuresti, au participat la o intalnire ce a avut loc la Primaria Municipiului Bucuresti.
Invitatia (telefonica) a fost primita vineri, subiectul discutiilor fiind o petitie a asociatiei OPTAR prin care s-a solicitat administratiei sa organizeze intalniri de informare a cetatenilor pe tema Planului de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti-Ilfov. A ramas stabilit ca discutiile pe acest subiect sa continue in zilele urmatoare, urmand sa se gaseasca o formula de colaborare pentru stabilirea unui program concret.

Cu toate ca nu era prevazut in program, la solicitarea domnului viceprimar Aurelian Badulescu, am discutat si despre motivele de protest (Marsul Biciclistilor, 24 septembrie 2016, ora 14.30, Parcul Herastrau – intrarea Charles de Gaulle), care au fost notificate Primariei inca din 2013. Am precizat ca, chiar daca ele au fost scrise in 2013, motivele sunt la fel de actuale ca in urma cu 3 ani, aratand practic incapacitatea administratiei locale de a discuta si rezolva problemele oamenilor in peste 3 ani de la notificare.

Motivele organizării protestului:
– neaplicarea măsurilor de siguranţă rutieră
– încurajarea transportului motorizat în timp ce oraşul este cea mai poluată capitala europeană
– lipsa unei viziuni a administraţiei oraşului pentru creşterea calităţii vieţii
– menţinerea în funcţii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de recepţia ilegală a pistelor pentru biciclete
– neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.

Citind punct cu punct cele 5 motive de protest, azi am aflat pentru prima oara ca Primaria Capitalei ar fi depus, in 2015, o plangere la DNA pentru recuperarea prejudiciilor de la persoanele vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de recepţia ilegală a pistelor pentru biciclete. Deasemenea, au precizat ca nu pot lua masuri impotriva persoanelor vinovate pana nu va fi finalizata ancheta penala.

Motivandu-se ca li s-a interzis sa comunice date despre dosar, viceprimarul ne-a spus ca putem anunta public despre existenta acestui dosar, dar nu pot oferi mai multe detalii.

Un alt punct care a fost discutat, si care este motivul urgentei acestei informari, a fost motivul nr. 1 de protest: neaplicarea măsurilor de siguranţă rutieră.
In luna martie 2013, fusese discutat, impreuna cu specialistii din Primaria Capitalei, un proiect de crestere a sigurantei in trafic pentru utilizatorii de bicicleta. Insa, chiar cand lucrarile trebuiau sa inceapa, Oprescu a oprit proiectul prin afirmatia aberanta ca “nu doreste sa numere mortii”. In acel moment, s-a previzionat ca masura nu va face decat sa intarzie protejarea biciclistilor din trafic cu cel putin 2 ani de zile.

Acesta este motivul pentru care, in iulie 2013, pe lista de motive de protest, a fost inclus si cel privind “neaplicarea măsurilor de siguranţă rutieră”. Detalii in clipul de mai jos. https://www.youtube.com/watch?v=NcHv1v78g9U

Deoarece nici asociatia OPTAR si nici grupul informal Comunitatea Biciclistilor din Romania nu poate reprezenta comunitatea si nici nu poate sari peste etapele de consultare a cetatenilor, invitam pe toti cei interesati sa participe maine, marti 20 septembrie 2016, la o intalnire unde sa discutam despre solutiile pe care am dori sa le prezentam miercuri, intr-o intalnire organizata de Primaria Capitalei impreuna cu specialisti ai politiei rutiere si ai Administratiei Strazilor Bucuresti. In niciun caz, intalnirea de maine nu va fi considerata “consultare”, dat fiind termenul scurt in care facem acest anunt. La fel, consideram ca in niciun caz nu se poate spune ca miercuri vom ajunge la concluzii clare cu institutiile prezente la intalnire. Dar, tinand cont de disponibilitatea administratiei de a discuta si de aplica solutiile agreate de specialisti si cetateni, am considerat important sa nu refuzam sau sa amanam intalnirea.

Tocmai pentru ca ne intereseaza opiniile tuturor, si pentru ca este important ca decizia sa fie agreata de cat mai multi, vrem sa incepem sa discutam despre solutii ieftine si aplicabile imediat. Pentru organizarea intalnirii de maine, i-am rugat pe cei de La Firul Ierbii sa ne puna la dispozitie o sala. Asadar, daca reusiti sa cititi in timp util acest mesaj, daca aveti timp si vreti sa participati la prima discutie pe tema realizarii de infrastructura ieftina in Bucuresti, va asteptam sa va inscrieti folosind acest link. Precizam ca vom permite accesul tuturor, in limita capacitatii salii (80 de persoane). In cazul in care numarul de persoane inscrise on-line va ajunge la 80 de persoane, se va permite accesul doar persoanelor inscrise. De aceea va incurajam sa folositi formularul de inscriere de mai jos.
https://goo.gl/forms/AWNEmrwoC3hhYVUs2

Reamintim faptul ca astfel de intalniri vor urma sa mai fie organizate si in perioada urmatoare, atatea cate vor fi necesare si atat timp cat vom vedea ca promisiunile administratiei se vor concretiza.
––––––––––––
OPTAR (Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România) este o asociaţie care susţine dezvoltarea mobilităţii urbane prin oferirea de alternative viabile de deplasare pentru cetăţeni, indiferent cum aleg să se deplaseze: pe jos, cu bicicleta, cu transportul public sau cu autoturismul.

Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti (CBB) militează pentru dezvoltarea unor politici şi a unei infrastructuri care să încurajeze mobilitatea urbană prin aplicarea normelor europene în domeniu în scopul îmbunătăţirii calităţii vieţii.

La firul ierbii este centrul pentru întâlniri, dezbateri publice și inițiative civice pentru probleme ale orașului.

informare de presa