Copiii demonstrează:
pistele sunt nefuncţionale !

Întotdeauna am admirat pistele pentru biciclete din Bucureşti: sunt foarte scumpe, frumos colorate, cu sute de marcaje inutile. Cu toate acestea, OPTAR a cerut desfiinţarea celor 10 trasee deoarece a constatat ca acestea nu respecta dispozitiile Codului Rutier, respectiv nu asigura fluenta si siguranta participantilor la trafic.

De ce spunem ca pistele din Bucuresti sunt foarte scumpe ?

Pentru ca foarte multe marcaje laterale sunt inutile. Linia de demarcatie dintre benzile pistelor de biciclete nu exista in niciuna din tarile prin care am pedalat. Apoi, peste tot in lume, atunci cand o pista este la marginea drumului public (trotuar sau carosabil), marginea drumului corespunde cu marginea pistei. In Bucuresti, autoritatile au “mutat” pistele la 20 cm distanta de marginea drumului. Astfel “s-a creat nevoia” unui nou marcaj.

In acest fel, pretul marcajelor laterale a crescut de doua ori in cazul pistelor cu un singur sens si de 3 ori in cazul pistelor cu dublu sens. Toti acesti bani sunt banii nostri, ai contribuabililor. Este un caz tipic prin care bugetul orasului a fost pagubit.

De ce spunem ca pistele din Bucuresti sunt frumos colorate ?

Nu am intalnit niciodata acest tip de marcaje. Ale noastre sunt mai late. Evident, opulenta se reflecta in pret. Toti acesti bani sunt banii nostri, ai contribuabililor. Este un caz tipic prin care bugetul orasului a fost pagubit.

De ce spunem ca sute de marcaje de pe pistele de biciclete din Bucuresti sunt inutile ?

In toate tarile pe unde am pedalat, marcajele-indicatoare ale pistelor (semnul “bicicleta”, specific pistelor) se afla doar in locurile pe unde se face accesul biciclistilor pe pista: la intersectii. Evident, aceste marcaje inutile au fost platite din banii nostri, ai contribuabililor. Este un caz tipic prin care bugetul orasului a fost pagubit.

Totusi, daca avem piste asa frumoase, de ce sunt nefunctionale ?

Cei care au fost alaturi de noi de la inceputul demersurilor noastre cunosc deja analiza OPTAR prezentata in fata Comisiei Tehnice de Circulatie din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti. Da… exact ! Este acea intalnire unde toti ne-au dat dreptate dar nimeni n-a facut nimic ! Ca sa lamurim aspectul… n-au facut nimic in sprijinul biciclistilor !

Totusi, Administratia Strazilor, cea care a irosit sume enorme de bani pentru a construi actualele piste nefunctionale, si-a anuntat intentia sa cheltuiasca noi sume de bani pentru aceleasi piste nefunctionale ! Evident, tot din banii nostri, ai contribuabililor.

Deoarece OPTAR nu este de acord sa se iroseasca bani, am invitat doi copii (Victor de 7 ani si Serban de 3 ani) sa demonstreze ca peste 73% dintre piste nu sunt functionale. Aceste piste trebuiesc desfiintate de urgenta deoarece nu respecta dispozitiile Codului Rutier: nu se asigura fluenta si siguranta circulatiei pe drumurile publice. Speram ca experimentele celor doi copii sa fie intelese de autoritati (Consiliul General, Primarul General, Consiliile locale, Primarii de Sectoare, Comisia Tehnica de Circulatie din cadrul PMB, Brigada Rutiera, Administratia Strazilor, RATB) .

 

 

——————————–

Daca locuiesti in Bucuresti si vrei sa militezi pentru drepturile biciclistilor si cele ale pietonilor izgoniti de pe trotuare, te poti inscrie in grupul Facebook.

Daca nu locuiesti in Bucuresti dar vrei sa sustii demersurile biciclistilor si pietonilor bucuresteni, te poti inscrie pe pagina Facebook.

Indiferent de localitatea in care traiesti, daca sustii munca noastra, te poti inscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu dureaza mai mult de un minut !

Despre realizarile asociatiei noastre sau ale partenerilor nostri poti afla daca te inscrii pe pagina Facebook a OPTAR.

———————————