1200 de participanti;
51 de sustinatori (ONG uri si grupuri de initiativa);
76 de materiale care au prezentat marsul (TV, presa scrisa, presa internationala, bloguri, arhive personale, etc);
10 petitii cu 7009 semnaturi in 60 de minute;
Numarul semnatarilor unici: 921.
–––––
Lipsa unor alternative viabile la transportul cu autoturismul a facut ca orasul sa se umple de masini. Trotuarele, trecerile de pietoni, benzile de pe bulevarde sau stradute au fost transformate in parcari uriase. Din aceasta cauza Bucuresti a ajuns capitala europeana cea mai poluata. Iar in conditiile in care nivelul de trai din Romania este foarte scazut, bucurestenii sunt descurajati sa foloseasca variantele de transport ieftine si sanatoase.
Cu toate ca 70% dintre cetateni folosesc transportul public, acestuia nu i se asigura benzi dedicate. Atribuirea unei benzi de circulatie pe marile bulevarde catre cei 70% dintre bucurestenii care folosesc transportul public ar putea demonstra grija administratiei fata de problemele lor.
Acelasi dezinteres a fost manifestat de edili si in privinta pistelor pentru biciclete. In Bucuresti nu exista trasee cu piste functionale. Cu toata ca in ultimii 5 ani biciclistii au reclamat modul defectuos in care s-au irosit banii pe pistele nefunctionale, Primaria Municipiului Bucuresti nu a facut nimic pentru a incerca sa rezolve situatia.
Acest fapt a incurajat Administratia Strazilor Bucuresti ca in septembrie 2011 sa receptioneze alte 29 de trasee ilegale cu toate ca cele 11 trasee pe care le avea in administrare erau la fel de ilegale.
In 2012, in urma implicarii cetatenilor in sesizarea ilegalitatilor comise de Administratia Strazilor, Brigada Rutiera Bucuresti a dispus aplicarea legii. Toate pistele pentru biciclisti pentru care s-au depus sesizari au fost desfiintate dupa ce s-a constatat ca ele puneau in pericol participantii la trafic. Astfel, facand totalul pistelor pe care Politia le-a constatat in 2011 ca fiind ilegale si al pistelor receptionate in 2011 si desfiintate in 2012, lungimea pistelor receptionate si platite ilegal depaseste 100 de km !
Chiar si in fata acestor evidente Primaria Municipiului Bucuresti nu a aplicat nicio masura care sa duca la recuperarea pagubelor imense.
Acesta este fundalul in care biciclistii au iesit in strada sa protesteze pe data 27 oct 2012.
Nu a fost primul mars de protest. In 2005, cand s-a interzis circulatia cu bicicletele pe marile bulevarde din Bucuresti, biciclistii au iesit in strada. In urma acelui mars autoritatile au revenit asupra deciziei dupa 3 zile.
Nu a fost cel mai mare din tara. La un mars din Targu Mures au fost 1500 de biciclisti.
Si totusi acest mars a fost… special. De data aceasta biciclistii au prins “glas”. Timid, ei au strigat impreuna impotriva unor decizii aberante ale administratiei, decizii care au afectat bucurestenii zi de zi in ultimii 5 ani. Iar mesajele lor au fost afisate pe tot parcursul marsului.
Organizat sub numele „Existam si-o s-avem banda !”, marsul a primit imediat sustinerea comunitatii. Pana la data desfasurarii marsului numarul celor care au sustinut protestul a crescut mereu:
• Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti
• Optar.ro
• Asociatia Bate Saua sa Priceapa Iapa
• Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis
• ATU Asociatia pentru Tranzitie Urbana
• We Bike
• Bicishop
• noinu.ro
• MBike
• WarpSoft
La mars au participat aproximativ 1200 de biciclisti. Acestia au avut posibilitatea sa se adreseze liderilor politici, primarului si consilierilor generali printr-o petitie. Au existat 10 tabele, cate unul aferent cate unui exemplar al petitiei. In cele 60 de minute (cate 30 de minute la inceputul si sfarsitul marsului) pe formularele petitiilor s-au strans 7009 semnaturi.
Numarul semnatarilor unici: 921. Dintre acestia, doar 648 au semnat toate cele 10 tabele cu semnaturi.
Petitiile au fost depuse la sediile urmatoarelor partide si institutii: PSD, PNL, PC, PDL, UDMR, UNPR, Forta Civica, PP-DD, Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) si Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB).
La mars a fost organizata si o strangere de fonduri. S-au adunat 127 de lei din donatii. Suma a fost depusa in contul OPTAR.
Televiziunile au reflectat diferit evenimentul.
Antena 1, prezenta pe toata durata marsului, nu a difuzat niciun material.
In opinia celor de la Digi24, la mars au fost 500 de biciclisti.
Prima TV a prezentat la emisiune Focus un material bine documentat. Am avut ocazia sa aflam si opinia institutiei vinovate: Administratia Strazilor.
„Administratia Strazilor Bucuresti nu comenteaza informatiile oferite presei de OPTAR si nu comenteaza deciziile Brigazii Rutiere Romane. „
On-line sau tiparita, stirea a fost preluata de multe publicatii:
Bulevardul Victoria Bicicliștilor
Sambata trecuta a fost marsul biciclistilor din Bucuresti
Cabral a participat la marșul bicicliștilor: „Vreau bandă pentru bicicletă, nu pistă!”
Existam si-o s-avem banda! sau protestul biciclistilor din 27 octombrie
Manif à vélo dans les rues de Bucarest
Cyclists’ march in Bucharest: “We exist and we’ll have a lane!” (Romania)
Un millier de Roumains à vélo demandent des voies réservées aux cyclistes
Peste 1.000 de biciclişti bucureşteni au ieşit în stradă pentru a-şi cere drepturile
Peste 1.000 de biciclişti au protestat în Capitală în marş „Existăm şi-o să avem bandă”
1.200 de biciclisti, in mars pe strazile Bucurestiului
Bucurestiul a fost al biciclistilor ieri
Cavaleria Biciclistilor a luat cu asalt Bucurestiul
Specia Homo Biciclistus e pe cale de aparitie
Va veni și furia bicicliștilor bucureșteni
Marşul bicicliştilor şi buricul degetului
Existam si-o sa avem banda 27 oct 2012. Protest pe bicicleta
Marele Marș al Bicicliștilor, în imagini video
Doua-trei idei despre pista muma-sii
Peste 1.000 de bicicliști bucureșteni au ieșit în stradă pentru a-și cere drepturile
Existăm și-o să avem bandă! Merităm!
Scoatem artileria biciclistă grea la marș prin capitală!
Marsul biciclistilor din Bucuresti: Existam si-o s-avem banda!
Protestul biciclistilor: „Existam si-o s-avem banda!”
Biciclisti din Bucuresti, uniti-va!
Existam si-o s-avem banda. Sper asta din inima mea de copil.
EXISTAM SI-O S-AVEM BANDA! Mars de protest al biciclistilor din Bucuresti
Protestul biciclistilor din Bucuresti – „Existam si-o s-avem banda!”
Biciclistii s-au saturat sa faca trotuarul
Existăm și-o s-avem bandă! (27 Oct 2012)
Marsul Biciclistilor, 27 Octombrie 2012, Bucuresti
Marsul biciclistilor in Bucuresti
Protestul biciclistilor Existăm și-o s-avem bandă!
Albume cu fotografii pe Facebook
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25
––––––––
Raspunsurile pe care le vom primi la petitii vor fi publicate pe contul de facebook si/sau pe site.
Daca vom primi aceste raspunsuri…
Considerati ca lipsesc informatii relevante despre mars ? Va rugam sa ne anuntati !
Marian Ivan – membru fondator al OPTAR
——————————–
Daca locuiesti in Bucuresti si vrei sa militezi pentru drepturile biciclistilor si cele ale pietonilor izgoniti de pe trotuare, te poti inscrie in grupul Facebook.
Daca nu locuiesti in Bucuresti dar vrei sa sustii demersurile biciclistilor si pietonilor bucuresteni, te poti inscrie pe pagina Facebook.
Indiferent de localitatea in care traiesti, daca sustii munca noastra, te poti inscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu dureaza mai mult de un minut !
Despre realizarile asociatiei noastre sau ale partenerilor nostri poti afla daca te inscrii pe pagina Facebook a OPTAR.
————————————–