Bucureștenii vor promovarea transportului alternativ !

 

În urmă cu 24 de ore am adresat o întrebare printr-un articol pe blogul de pe Adevarul.ro
Am vrut să știm părerea bucureștenilor despre oportunitatea unui nou protest pe 20 septembrie 2014.
Răspunsurile le puteți citi mai jos.


Trebuie să desfasurăm acțiunea de protest
din 20 sept 2014 ? 

Da, protestul trebuie să aibă loc !

 

Nu, nu are rost sa mai protestăm!

 


Fara nici un dubiu! Politicienii trebuie pusi o data pentru totdeauna la respect si facuti sa inteleaga ca trebuie sa serveasca interesele celor care i-au ales si nu propriile lor interese. Foarte posibil ca nici protestul asta sa nu schimbe nimic, dar cetatenii trebuie sa invete sa isi ceara drepturile si sa apeleze la orice mijloc legal necesar pentru a se face auziti.
Protestul trebuie sa aiba loc, pentru ca doar asa putem schimba ceva. Eu vad acest protest ca unul necesar pentru simtul civic al oamenilor din tara asta. Unde mai pui ca este si necesara o infrastructura rutiera coerenta.
Pai e singura modalitatea prin care un cetatean dintr-o tara democratica isi poate spune ofurile , daca nu mai are loc inseamna ca ne lasam batuti ,nu mai vrem piste si ei castiga .
Pentru a atrage in continuare atentia asupra acestei probleme, infrastructura pentru biciclete defectuoasa / lipsa 

Pentru a atrage atentia autoritatilor, inca o data, de problemele care exista si de faptul ca existam si n-am plecat nicaieri intre timp.

Pentru a atrage atentia celorlalti participanti la trafic ca si noi facem parte din trafic si ca ne vrem locul nostru in trafic

si sunt convins ca mai sunt inca o sumedenie de motive, dar care nu ma lovesc chiar acum 🙂

pentru ca nu exista niciun motiv real, onest, cetatenesc ca acest protest sa nu aiba loc. Protestele trebuie sa inceteze in momentul in care primarul va face mai multe decat promite pentru biciclisti.
Protestul are nevoie sa aiba loc, totusi cu mare atentie; cei din institutiile enumerate mai sus (primarie, politie, jandarmerie) inainte actioneaza apoi gandesc. Nu vrem ca cei care au curaj si energie sa ia atitudine, sa ajunga „la mana lor”. Posibila solutie – numar cat mai mare de protestatari.
Sa le fie „frica” de noi. Sa construiasca CU CAP infrastructura, nu doar strazi si parcari de-amboulea pentru masini. Sa incurajeze transportul alternativ, nu doar cel motorizat cu masini personale.
Pentru ca este legal, pentru ca nu putem lasa o mana de oameni sa-si bata joc de noi. Atata timp cat protestul se va desfasura in conform legii, nu vad de ce nu s-ar mai tine…
Pentru ca vreau sa ma simt in siguranta atunci cand merg pe carosabil.
Pentru ca vreau ca soferii sa fie constienti ca biciclistii sunt si ei participanti in trafic.
Pentru ca vreau sa merg cu bicicleta fara sa inghit cantitati industriale de noxe, deci pentru promovarea unui transport alternativ si nepoluant.
Pentru ca promovam miscarea si un stil de viata sanatos.
Pentru simplul motiv ca altfel nu se va face nimic si primaria va continua sa se ‘inchine” exclusiv la soferi.
In ziua de astazi este destul de greu sa-ti alegi luptele care sa merite timpul si energia ta. Sunt multi oameni necivilizati, pe care nu cred ca-i mai putem educa. Cu ei nu mi-as pierde timpul energia – prefer sa las de la mine si sa-i ignor. 

Dar o astfel de cauza sociala cred ca merita sustinuta, mai ales pe cai legale, si cu cat ne strangem mai multi, cu atat vor fi mai fortati sa faca ceva. Cred ca un Bucuresti in care se merge cu bicicleta va influenta pozitiv, in timp, si caracterele bucurestenilor, ii va invata mai mult rabdarea, respectul pentru ceilalti si va diminua egoismul si individualismul.

Protestele ar trebui sa inceteze numai in momentul in care autoritatile au si realizat ceea ce promit. Asta nu se va intampla peste noapte. Chiar daca lucrurile incep sa se miste, vezi pista pentru biciclisti de pe Victoriei, nu este suficient. Protestele ar trebui sa inceteze numai cand vom avea o retea de piste la nivel de Bucuresti de care oamenii sa fie multumiti. Asta poate dura ani de zile.Este important sa protestam, pentru a impinge autoritatile spre normalitate.
Fără a cunoaște motivele pentru care ați primit citația și pornind de la premisa că nu ați săvârșit nici una dintre faptele acolo menționate, pot doar să ajung la aceeași concluzie ca a dvs., respectiv aceea că autoritățile încearcă șă împiedice protestul prin intimidare. Cred că nu exagerez dacă văd o legătură directă inclusiv cu alegerile prezidențiale. 

Exact din aceste motive sunt ferm convins că protestul trebuie să aibă loc!

Domnule Marian Ivan, 

Apreciez foarte mult ceea ce aţi făcut pentru bicicliştii din Bucureşti şi, practic, pentru oraşul Bucureşti.
Rezonez cu ideile pe care le promovaţi (diversificarea transportului urban, accesibilizare pentru pietoni, biciclişti, persoane cu dizabilităţi, reducerea poluării, etc. )

Apreciez atitudinea constructivă (axată pe argumente, critici constructive, ton moderat, evitarea conflictelor), ideile documentate şi munca propriu zisă de organizare şi coordonare pe care aţi depus-o.

Cred că este nevoie să ne exercităm în continuare dreptul de a protesta, în mod civilizat şi constructiv. Este un drept civic, acela de a ne exprima, în stradă opiniile. Din păcate, autorităţile nu sunt mereu cooperante, dar cred că trebuie să insistăm, să continuăm presiunea civică. Dacă nu vom reuşi, măcar vom avea mulţumirea că am încercat toate rutele legale şi morale.

Voi fi pe data de 20 la protest.

Toate cele bune,
Dan

Suntem sătui de promisiunile primarului. Vrem ceva concret.
Nu ai cum să schimbi un regim dacă nu ieși în stradă.
Este singura modalitate prin care atragem atentia ca cei ce sunt platiti din banii nostri nu-si fac treaba.
Pentru ca PRIMARUL CAPITALEI si CONSILIUL GENERAL, oricare ar fi ei sa stie ca existam, sa ne respecte si sa faciliteze tot ce este necesar pentru dezvolatrea durabila a orasului si implicit a transportului alternativ.
Da ca sa se schimbe ceva si in tara asta. Noi la Tirgu Mures organizam criticall Mass de doua ori pe an, de citiva ani, si acum este prima data cand nu s-a aprobat organizarea, impreuna cu alte programe. Depunem inca o data cererea separat pentru fiecare program in parte.
trebuie sa aiba loc pentru ca:
– administratia locala isi bate joc de pietoni si biciclisti
– suntem condusi de manelisti
– suntem foarte departe de o capitala a unei tari europene civilizate
consider ca adunarea publica trebuie sa aiba loc pentru ca doar asa primaria va constientiza ca nu reprezinta doar gastile mafiote ci toti cetatenii Bucurestiului, indiferent de apartenenta politica, religioasa, etnica, etc.
Pentru ca fara proteste SIGUR nu se va schimba nimic. Cu proteste, exista sanse (dupa cum a demonstrat succesul protestelor pentru Rosia Montana).
da, trebuie sa aiba loc. Atata vreme cat avem revendicari pe care le putem legitima, a interzice sau a ne disuada sa organizam marsul este o incalcare a dreptului la libera exprimare.
Da, Marian, absolut. Nu cred că e mai e nevoie să spun aici de tu, cunoști opțiunile mele pentru cetățenie activă. Dar cred că e momentul să vorbești și despre solidaritate. Pentru că nu este firesc că o asemenea povară să atârne doar pe umerii tăi. 

Zic să faci publice și numărul de răspunsuri și opiniile oamenilor.

Hai, succes mult, te susțin și, desigur, voi și vom susține acțiunea din 20 septembrie.

Da, ar trebui sa aiba loc. Cred ca ar trebui gasit o forma creativa de avea loc dar si fara sa ajungi sa platesti pentru asta:d 

In alta ordine de idei, vroiam sa intreb daca ai avocat bun care sa te reprezinte.

Daca nu, da un semn la a……..@……eu ca am o idee:)

– neaplicarii masurilor de siguranta rutiera
– incurajarea transportului motorizat in timp ce orasul este cea mai poluata capitala europeana
– lipsa unei viziuni a administratiei orasului pentru cresterea calitatii vietii
– mentinerea in functii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de receptia ilegala a pistelor pentru biciclete
– neaplicarea masurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.
Pentru ca:
1. lipseste transparenta in managementul urban. S-a limitat accesul in sedintele CGMB; nu se publica regulat si la termen hotarari ale consiliului; nu exista consultare publica pe chestiuni de interes public; se acorda discretionar contracte din bani publici; nu exista fundamentari reale pentru multe din costurile pe proiecte ale primariei;
2. nu exista o viziune, un plan de management urban durabil
3. nu se foloseste instrumentul concursului public pentru proiectele majore si / sau de impact
4. se practica o dezvoltare turbo pe baza unor principii iesite din uz in anii ’70 – ’80 (adica tot lipsa de viziune si management responsabil)
Clar! sa le treaca dorintele de intimidare!
Sunt satul de functionarasi din sistemul public cu facultati facute la I.D. care paralizeaza Bucurestiul intre 7-8 AM pt ca au bani de benzina ca au „fonctie” mare si „remuneratie buna dupa incasari la buget mici” .
Securistoidul-baietas Oprescu care crede ca va deparaliza circulatia cu autostrada lui suspendata trebuie sa vada ca santem uniti si hotarati si avem Picioare si principii ferme ( vorba lu’ Nenea Iancu „O sotietate fara principii va sa zica ca nu le are” :))
Uniti salvam !!!
Pentru ca orice persoana care are niste nemultumiri, are dreptul de a protesta, sperand ca asta ar determina autoritatile sa ia niste masuri pentru a le rezolva problemele. Macar partial 🙂
Nu vad niciun motiv pentru care acesta a trebuit anulat. Din contra, avem certitudinea ca suntem luati in seama si ca deranjam!
Nu cred ca are rost sa motivam. Vrem sa pedalam.
numai astfel biciclistii pot arata cat de importanta este aceasta categorie
Trebuie sa iesim cat mai multi, sa se vada ca existam. Sunt din ce in ce mai multi biciclisti pe strazi, ii vad zi de zi, ar fi bine sa vina si la protest.
Vreau ca prietena mea să se simtă în siguranță atunci când vreau să ieșim cu bicicletele. 

Vreau ca mersul pe bicicletă să devină o soluţie pentru a-mi duce în viitor copilul la școală.

Vreau mai puține mașini în Bucureşti. Prea multe trotuare ocupate. Prea multe străzi îngustate.

daca nu protestam nu se va intampla nimica, ne vor uita si nu vor mai face nimic. io zic sa organizam lunar iesiri in strada
-circulatia cu bicicleta in Bucuresti este nesigura, vreau sa se faca ceva in acest sens
Este singurul mijloc prin care putem atrage atentia asupra problemei, daca nu protestam nu avem nicio sansa de a indrepta lucrurile. Protestul trebuie sa aiba loc si trebuie sa fim cat mai multi, macar sa le fie frica de noi daca jena nu le e cand arunca banii nostri pe ineptii.
Pentru ca un protest in strada este singurul mod prin care putem spera ca ceva se va schimba la un moment dat.
Protestul trebuie să aibă loc pentru că motivul e foarte bine întemeiat, pentru că democrația nu funcționează fără presiune din partea cetățenilor, pentru că altfel o să pierdem și mai mulți bani fără să vedem rezultate și, nu în ultimul rând, Constituția garantează acest drept indiferent de legile prost scrise și regulamentele primăriei.
Gradul ridicat de poluare a orasului
Vrem siguranta in trafic, asta insemnand piste pt biciclete
– Protestul trebuie sa aiba loc pentru ca suntem pe ultimul loc in Europa la infrastructura pentru biciclisti.
– Avem cea mai poluata capitala europeana
– Biciclistii sunt „invizibili” in trafic (si asta se aplica si la motociclisti, desi ei sunt motorizati)
– Cei mai multi conducatori de automobile trebuie sa invete sa coexiste cu biciclistii, nu sa le taie calea si sa rada de ei
Trebuie sa protestam pana cand vom fi luati in seama si vom vedea cerintele noastre implementate asa cum trebuie si este normal pentru o capitala europeana. Ceea ce s-a facut pana acum este praf in ochi, iar banii ii consider ca si aruncati pe fereastra.
Atata timp cat obiectivul nu a fost atins, iar oamenii isi doresc in continuare sa aiba piste de biciclete, eu cred ca protestul trebuie continuat.
Problemele n-au disparut, deci protestul e valabil. Sigur, soferii s-au mai obisnuit cu biciclistii intre timp, dar asta n-are nici o legatura cu infrastrctura care este in continuare foarte necesara. 

Daca renuntam acum inseamna ca cedam la presiuni. Asta ar stabili un precedent periculos si ar incuraja autoritatile sa le faca probleme pe viitor tuturor celor care nu le impartasesc „viziunea” de risipire a bugetului local.

Daca abandonam aceste miscari de masa nu ne va mai baga nimeni in seama. Plus ca e incurajator pentru cei care vor sa mearga cu bicicleta dar nu o fac inca, sa vada la un loc cateva mii de oameni ca ei. Trebuie mai multa vizibilitate si mediatizare.
Da, protestul trebuie sa aiba loc in orice inprejurari pana cand masinile vor fi oprite din avantul lor de a cuceri Bucurestiul.
Da, pentru ca platim impozite. Paltim impozite si nu primim decat pasnselute Panselutele sunt pentru oi. Oare la mananca ? Nu le-or manca dar le admira cat de frumoase si cat de gaunoase sunt bugetului, dar aduc profit frumos cui trebuie. Unor baieti dejdebdzi. Aceiasi baieti dejdebzi care au dat cu bideineau pe trotuar si au zis ca au facut piste, aceeaqsi baieti care au macelarit trotuarul de pa Bd Unirii, unde era loc de pista sigura pentru a-l transforma in paracare si betoane. Multe betoane si marmura, de parca ar fi cimitir. E cimitirul bunului simt si al urbanismului de fecale maro.
Protestul trebuie să aibă loc. O singură pistă satisfăcătoare există în București, cea de pe Calea Victoriei. Vrem și în cartiere gen Pantelimon piste de acest gen, care să ducă până în zonele centrale, către obiective de interes public. Pistele de pe trotuare sunt un pericol pentru pietoni. Un biciclist poate oricând accidenta mortal un copil care se crede în siguranță pe trotuar. Este SCANDALOS că nu se pot face piste late de 2-2,5 metri (cum este cea de pe Calea Victoriei) și pe Șoseaua Pantelimon, o șosea atât de lată și importantă, cu densitate de populație foarte mare.
Primaria trebuie sa lucreze pentru imbunatatirea calitatii vietii. Una dintre solutii este sustinerea transportului alternativ. Mereu are rost sa protestam.
e important sa aratam ca si noi facem parte din cei ce traiesc si muncesc in orasul asta, e importanat sa ne cerem drepturile, fiindca si noi platim aceleasi taxe le bugetul local si de stat… pentru mine protestul imi ofera singura posibilitate de a imi arata nemultumirea si de a face ceva in privinta asta
nu mi se pare ca s-a schimbat in vreun fel viziunea primariei legata de biciclisti si pistele de biciclete, chiar daca au facut o amarata de pista pe Calea Victoriei. 

Sustin in continuare prostestul si voi fi acolo impreuna cu prietenii mei sa ne facem auziti!

Da sa aiba loc in fiecare luna inclusiv pe zapada sa se vada ca nu suntem legume ci biciclisti ( oameni normal la cap ).
da,trebuie sa aiba loc,asa cum trebuie sa inceteze nesimtirea autoritatilor !
pentru ca fara protest nu vor face absolut nimic pt imbunatatirea transportului alternativ si implicit pt cresterea calitatii vietii, ci vor face in continuare politici publice pentru masini, nu pt oameni. si da: protestul trebuie intensificat si radicalizat, pastrand bineinteles forma nonviolenta.
Pentru ca vreau sa circul cu bicicleta in siguranta, sa impart carosabilul cu alte categorii de vehicule fara sa fiu injurata, pentru o viata mai sanatosa, etc.
Chiar daca șoferii si pietonii au inceput sa-i accepte pe biciclisti este cu adevarat greu sa circuli in Bucuresti. Totodata este necesara si o legislatie.
Deci da trebuie tinut acest potest.
Iubesc bicicleta. Imi doresc s-o pot utiliza ca mijloc de locomotie prin oras.
pentru a racai si mai tare la primarie 

pentru a arata ca sunt tot mai multi biciclisti

pentru a educa lumea

pentru ca nu se mai poate in bucuresti cu atatea masini

DA, pentru ca:
– Nu exista suficiente piste de bicicleta contruite corespunzator legislatiei in Bucuresti!
– Nu exista suficiente benzi dedicate pentru RATB!
– Taximetristii si soferii simplii nu sunt amendati pentru parcarile ilegale pe trotuare, pe piste de bicicleta, pe partea carosabila ingreunand circulatia pietonilor, biciclistilor, persoanelor cu handicap, autobuzelor si masinilor.
– Mai bine construim linii de metrou decat pasaje supra/subterane pentru masini (de 3 ani e in santier zona Vacaresti – Piata Sudului; dar nu ca in Drumul Taberei care se tot amana)
Da! Trebuie sa facem ceva sa le aratam ca nu suntem prosti, orbi si neinteresati de ceea ce se intampla cu noi si orasul nostru. M-am saturat de masini parcate pe trotuar, piste de biciclete din promisiuni si bani bagati sub covor si apoi in buzunarele lor.
Nu trebuie sa ne lasam intimidati! Ei se imbuiba cu banii nostri pentru nisteasa zise piste, iar noi platim ca prostii!
Da, consider ca protestul trebuie sa aiba loc din motivele urmatoare: 

– respectarea libertatii fiecarei persoane in parte de a alege modul de transport (in acest caz cu bicicleta);
– construirea si punerea in functiune, respectand normele legale, a pistelor de biciclete in Bucuresti, si nu numai;
– constientizarea participarii la trafic a biciclistilor si a respectarii cadrului legal de catre soferii de autoturisme;
– transformarea, incet-incet, a Bucurestiului, intr-o capitala un pic mai verde.

Cu respect!

Pentru ca sunt cerinte firesti si normale, sanatoase si pentru noi dar si pentru ei.
1) e nevoie de o atitudine mai agresiva, dar civilizata, a celor ce de frica nu pedaleaza prin oras. un astfel de protest ii ajuta sa traiasca pe viu macar putin din acea atitudine. 

2) soferii ce din intamplare se vor intersecta cu protestul cu siguranta vor incepe sa se uite diferit atunci cand vor vedea in trafic cate un biciclist. poate ca nu vor incepe dintr-o data sa-l asocieze cu un partener de trafic, dar macar o retinere in plus inainte de a-l claxona aiurea tot vor avea.

3) incultii din primarie au in sange plecaciunea fata de aia mai tari decat ei astfel ca un exercitiu de forta reprezinta o forma de comunicare eficienta cu ei…

Da, pentru că administrația ignoră dezvoltarea sustenabilă a orașului, pentru că e lipsită de transparență, nedispusă la dialog și coruptă. 

De asemenea, îmi declar solidaritatea cu dvs. și disponibilitatea de a vă sprijini inclusiv financiar pentru costurile legale. Consider absolut mîrșavă deschiderea acelui dosar penal!

Protestele trebuie să continue şi poate chiar să se organizeze mai des. Oamenii trebuie să înţeleagă că doar aşa atragem atenţia funcţionarilor că ei se află acolo ca să ne reprezinte interesele. Când vor începe să-şi respecte promisiunile pe care le aruncă cu atâta lejeritate vom fi câştigat ceva. Până atunci, ne rămâne doar să ne facem auziţi.
Trebuie sa dovedim ca suntem o forta si ca nu ne oprim. Nu cerem imposibilul, vrem doar un Bucuresti curat cu mai putina poluare si mai multe alternative de transport.
persoanele rasponzatoare pentru receptia pistelor declarate ilegale trebuie sa raspunda in fata legii
Cu parere de rau pentru citatie si amenda consider ca nu trebuie sa intensificam protestele; cu toate astea proteste trebuie sa existe. Imi e usor sa zic asta pentru ca nu eu am primit amenda insa prefer sa alegem o cale eleganta, adica fix cursul de actiune propus de voi pe 20 sept. Va multumesc pe calea asta.
Da, trebuie sa aiba loc pentru ca:
– Sa demonstram ca nu renuntam si suntem perseverenti
– sa demonstram ca suntem multi si uniti
– Sa facem un exercitiu de democratie normala
– Pentru a evita probleme cu legea sau cu autoritatiile pentru organizatori
Pentru ca mie imi este inca frica sa circul cu familia, pe bicle in Bucuresti. De aceea protestul trebuie sa aiba loc!
Pentru ca soferii inca ne intimideaza, inca incerca sa ne dea jos si inca atenteaza la viata noastra, pentru ca este o tentativa de crima sa tragi de volan si sa indrepti masina catre un biciclist.
Trebuie sa protestam pana cand lucrurile chiar se vor rezolva.
Iar apoi trebuie sa continuam sa protestam pentru ca lucrurile rezolvate sa fie permanent imbunatatite. 

Trebuie sa protestam pentru a nu lasa ineficienta administratiei publice sa ne intimideze.

Trebuie sa protestam pentru ca azi am mers 3′ pe blvd. Stefan cel Mare si am vazut 6 biciclisti, ceea ce mi s-a parut o evolutie extraordinara.

Trebuie sa protestam pentru a creste increderea in noi ca si cetateni, protestul este cel mai sanatos exercitiu civic.

Trebuie sa protestam pentru ca pistele de bicicleta facute sunt o bataie de joc.

Trebuie sa protestam pentru ca prin astfel de evenimente am atras constientizarea oamenilor (soferi si pietoni) ca existam.

Vindeti orice puteti vinde. Restul puneti in bagaje. Plecati in orice directie. Opriti-va cand concentratia de cuvinte romanesti pe care le auziti este destul de mica. („destul” ramane la alegerea fiecaruia)
Este unul din modurile cele mai eficiente de a pune presiune pe Primărie. Şi poate-şi dau seama şi oamenii care stau în casă de hoţia şi nesimţirea Primarului, iar cu următoarea ocazie, nu-l mai votează ca oile.
1. Pentru ca primaria s-a obisnuit sa promita multe si sa fac prea putin.
2. Pentru ca protestele sunt o pata pe obrazul celor care guverneaza, desi ei nu o percepeau asa, se pare totusi ca incep.
3. Pentru ca exista un simt civic foarte scazut iar masuri de genul asta responsabilizeaza comunitatile (cum este cea a biciclistilor) si exista sanse mari ca acest lucru sa se extinda si la altele.
4. Pentru ca este dreptul cetatenilor sa-si manifeste nemultumirile.
In niciun caz..
Da, trebuie sa protestam deoarece revendicarile noastre nu au fost rezolvate si este una din singurele modalitati prin care putem pune presiune pe autoritati.
Pentru ca protestele din ce in ce mai mari si mai frecvente sunt singura metoda de a-i face pe functionarii incompetenti sa isi aduca aminte ca trebuie sa isi faca si treaba pentru care sunt platiti.
Multi la un loc deranjam pacea din primarii mai tare decat singuri. Evident ca incearca sa puna bete in roate, vin alegerile, vocile nemultumite nu sunt bune.
pentru ca daca noi nu luptam pentru ceea ce vrem, nu vor lupta altii
Având în vedere că marele domn Oprescu nu este interesat decât de poluarea orașului, în condițiile în care văd că din ce în ce mai multe orașe din România încep să se deschidă la minte și să îsi îmbunătățească infrastructura pentru biciclete (Deva, Oradea, Sibiu, etc) și mai ales luând în considerare faptul că marele nostru primar a promis de atâtea ori că va face piste, dar în buget a marcat autostrăzi suspendate și alte dubioșenii din astea, eu zic că ar fi corect să ieșim la protest până când le intră clar în cap faptul că nu suntem niște oi proaste care mănâncă orice rahat li se pune în farfurie.
Pentru motivele enumerate de voi:
– neaplicarea masurilor de siguranta rutiera
– incurajarea transportului motorizat in timp ce orasul este cea mai poluata capitala europeana
– lipsa unei viziuni a administratiei orasului pentru cresterea calitatii vietii
– mentinerea in functii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de receptia ilegala a pistelor pentru biciclete
– neaplicarea masurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.
Daca cedam la presiunile lor sigur nu o sa obtinem nimic. Ma bucur sa vad ca au inceput sa apara din ce in ce mai multi biciclisti in Bucuresti si cred ca este momentul sa avem si noi infrastructura necesara deplasarii biciclistilor in siguranta pe drumurile publice. Protestul este o metoda eficienta zic eu sa ne facem auziti si ma gandesc ca este un semn bun daca incep sa fie din ce in ce mai deranjati 🙂 Si poate ar fi o ocazie buna de a promova la protest proiectul drumuri verzi si propunerile acestuia…astfel incat sa vada si soferii ca o astfel de infrastructura i-ar avantaja si pe ei. Nu-mi vine in minte nici o idee de promovare in afara de bannere vizibile…poate s-ar putea face ceva gen flash mob…dar daca imi vine vreo idee o sa va trimit. Singura mea retinere este legalitatea protestului, dar din cate inteleg formalitatile au fost indeplinite si totul este legal, deci este ok 🙂
Da..pentru ca nu e normal sa ceri voie sa iesi in strada.Strada e a noastra a tuturor.
Pentru ca luptati pentru o cauza, si daca ati renunta, cei din primarie s-ar considera castigatori. Mai ales ca este si declarat nu ar trebui sa fie amendata nicio persoana. Succes in ceea ce faceti!
Chiar dacă nu sunt din București, sunt convins că trebuie să aibă loc acest protest, el putând să fie un semnal și pentru alte primării resp. alte orașe, dar și pentru cetățenii din alte orașe care încă nu s-au obișnuit cu idea de a participa în decizii și de a fi implicați în hotărâri. Încă nu s-a dezvoltat un spirit civic și de aceea pe lângă importanța exprimării a protestului față de ignoranța autorităților cred că trebuie să fie cât mai multe proteste pentru ca funcționarii să-și dea seama că nu pot ignora în neștire problemele și părerile oamenilor pe care de fapt îi reprezintă și de care de fapt ei sunt plătiți…
da clar
Motivele sunt chiar cele pt care a fost gandit protestul:
– neaplicarii masurilor de siguranta rutiera – incurajarea transportului motorizat in timp ce orasul este cea mai poluata capitala europeana – lipsa unei viziuni a administratiei orasului pentru cresterea calitatii vietii – mentinerea in functii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de receptia ilegala a pistelor pentru biciclete – neaplicarea masurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.
Ca șofer/pieton de nevoie ( ruptura de menisc ) mi se pare nefiresc:
1. Sa fac 40+ minute pentru o distanta de 5 Km din cauza transportului public deficitar.
2. Sa mă uit la oameni întregi, sănătoși cum pierd vremea blocați în trafic, singuri în masinile personale.
3. Bicicliști care nu au nici un fel de cunoștințe de legislație rutiera, umbla noaptea fara nici un fel de iluminare. Un sistem de piste bine puse la punct ar evita accidentele îndepărtându-i pe cei inconștienți de accidente grave din culpa lor exclusiva – vezi traversatul în viteza pe trecerea de pietoni, exemplu clasic.
4. Șantiere inutile, dar gândite ad-hoc pentru traficul mașinilor personale. Ce avea piața Charles de Gaule de au întors-o cu fundul în sus? Care e rostul podului de peste Dâmbovița de la Mihai Bravu?
Comunitatea biciclitsilor ca entitate civica trebuie respectata, iar cererile, trebuie sa fie luate in calcul serios de catre autoritatile locale. Intrucit pe alocuri se vad semne ale modernizarii infrastructurii (vezi Calea Victoriei), se poate spune ca protestele si cererile din trecut ale Comunitatii biciclistilor au rezultate.
Drept pentru care trebuie continuate actiunile de popularizare a bicicletei ca mijloc de transport alternativ, marirea numarului membrilor comunitatii biciclistilor, si modernizarea infrastructurii pentru siguranta cetatenilor in primul rind, si a biciclistilor ca rezultat.
Va multumesc!
E singura arma democratica si civilizata de care dispunem impotriva indiferentei, lacomiei si prostiei. Eu voi fi acolo!
Protestul trebuie sa aiba loc! Nu este acceptabil ca o capitala europeana sa nu aiba strazile construite in asa fel incat sa permita traficul pietonilor, bicicletelor, mijloacelor de transport in comun si a automobilelor in siguranta si legalitate deplina in ordinea priorității lor asa cum sunt ordonate mai sus.
vom continua pana cand bucurestul va arata ca o capitala europeana, asa cum le place sa declare.
cu o floare (cateva piste pe uranus si victoriei, asa cum sunt ele) nu se face primavara
– declararea publica si pedepsirea celor vinovati de cheltuirea inutila a fondurilor alocate creerii pistelor de biciclete ilegal amplasate
– solutionarea reala a traficului velo, oferind respect si siguranta tuturor participantilor la trafic
Intr-un oras neprietenos cu biciclistii si pietonii, nu se va face nimic pt aceste categorii de oameni, decat daca isi fac simtita prezenta in nr cat mai mare. Da, mergem la protest !!!
Ioan
– neaplicarea masurilor de siguranta rutiera
– incurajarea transportului motorizat in timp ce orasul este cea mai poluata capitala europeana
– lipsa unei viziuni a administratiei orasului pentru cresterea calitatii vietii
– mentinerea in functii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de receptia ilegala a pistelor pentru biciclete
– neaplicarea masurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.
DA, bineinteles ! Este singura modaliatate de a-i trezi din letargia (mai mult sau mai putin rauvoitoare ) pe functionarii din primarii, incepand cu cei din Primaria Generala. si evident cu dom’ primarele cel general
– comunitatea biciclistilor are dreptul sa isi exprime opiniile in orice fel democratic, prevazut de lege.
– autoritatile au obligatia sa considere organizatia un partener de dialog social, sa o invite la discutii care privesc subiecte de interes precum traficul si noile dezvoltari urbane.
– dreptul de a protesta nu poate fi ingradit cit timp se incalca legea
– si biciclistii au dreptul la recunoastere, la fel ca orice alta organizatie. Si ei platesc din taxe salariile functionarilor si alesilor la nivel local si central.
– pentru ca soferii inca nu constientizeaza existenta biciclistilor in trafic
– pentru ne-am saturat de promisiuni fara consistenta
– pentru ca noi nu suntem Oprescu, sa facem promisiuni si sa nu ne tinem de ele
Da. Protestul trebuie sa aiba loc. Atat timp cat promisiunile oferite in campanii nu sunt indeplinite si atat timp cat persoane de o moralitate si legalitate cel putin dubioasa isi pastreaza posturile de putere din care pot sa influenteze alocarea de fonduri publice trebuie sa perseveram in proteste, altfel nu avem dreptul sa ne numim cetateni ai unei tari civilizate.
Pentru ca ipocrizia si lipsa de preocupare a functionarilor trebuie sa se opreasca. In fiecare an creste numarul biciclistilor si ce se intampla cu infrastructura? Nimic… se construiesc noi sosele, pasaje etc, care atrag mai multe masini. Eu folosesc bicicleta ca mijloc de transport aproape in fiecare zi si m-am saturat sa ma strecor, m-am saturat de ratbisti carora le place sa ne inghesuie in bordura si de soferii care considera ca biciclistii nu au ce cauta pe strada.
Daca nu vor sa aiba loc, cu atat mai mult e nevoie sa-l facem.
Pot sa dea peste cap cu amenzi pt toata lumea, protestul asta e important. Nu trebuie sub nicio forma anulat.
DA!
Protestul trebuie sa aiba loc, daca renuntam ce sanse mai avem sa fim luati in seama?
Renuntarea noastra le-ar da lor si mai mult tupeu si aroganta in tratarea revendicarilor noastre.
Da. Oamenii astia care ne fac promisiuni si ne ignora pe banii nostri si-au antrenat mintile atat de bine, incat imediat dupa ce ti-au trimis citatia si amenda au si uitat ca a avut loc vreun protest. Ce inseamna pentru ei 10.000 de indivizi care isi cer drepturile? Mai nimic, daca se gandesc ca Bucurestiul are 1,8 miloane de indivizi pe listele de vot. 

Daca ma intrebi pe mine, doua/trei proteste pe an sunt prea putine. Ar trebui facute cam cu aceeasi frecventa cu care ne platim impozitele pe salarii si nu vedem nimic de banii aia.

Nici nu se pune problema sa renuntam. Legea e de partea noastra. Pot sa foloseasca orice mijloace de intimidare doresc. Ne-am obisnuit cu ele si nu cedam in fata lor. Pista de pe Calea Victoriei pare cat de cat ok, dar avem nevoie de ele in tot orasul. Asa ca, sa mergem cu protestul inainte!
Cu siguranta, protestul trebuie sa aiba loc! S-a ajuns mult prea departe cu descosiderarea celor care le platesc salariile, stipendiile suplimentare, furturile si toate mofturile gen panselute si borduri. Am ajuns sa traim intr-un oras in care aproape trebuie sa-ti ceri scuze ca treci pe la trecerea de pietoni – pe verde – ca vrei sa circuli poe trotuar si-i deranjezi pe cei care l-au transformat intr-o parcare uriasa!
Da, protestul trebuie sa aiba loc! Oprescu ne promite piste, noi o să-i promitem că nu vom mai protesta, doar că fiecare face altceva decât promite.
Pentru ca avem nevoie de piste functionale de bicicleta. Pentru ca vreau sa merg pe bicicleta oriunde in orasul meu. Pentru ca asa putem curata orasul de noxele automobilelor.
Protestul trebuie neaparat sa aiba loc, pentru a trage inca odata un semnal de alarma, ca suntem din ce in ce mai multi biciclisti pe sosele. Pentru a-i pune pe ganduri pe soferi si pe ceilalti cetateni care inca au rezerve in a folosi bicicleta pe drumurile publice. Pentru a-l menaja pe Dn. Doctor
– pentru ca intimidarile de acest fel (amenzi, citatii) arata disperarea autoritatilor si teama de un iminent tavalug de repercursiuni;
– pentru ca ORICE ADUNARE ESTE UN DREPT castigat garantat prin constitutie
– pentru ca ne dorim cu totii orase civilizate si curate, cu oameni demni si stapani pe destinele lor
Prin protest ne putem face auziti si vazuti
Cerem dreptul la o viața mai buna cu mai putina poluare,respectarea in trafic,promovarea sportului in aer liber prin puterea exemplului dat către copiii noștri care sunt tot mai acaparati de mediul virtual.
Protestul trebuie să aibă loc pentru că trebuie să trec pe banda 2 când trec prin fața primăriei, pe 1 sunt parcate mașinile lor, pentru că sor-mea a trebuit să plimbe copilul în cărucior făcând ture de bloc ca să nu fie nevoită să tot ridice roțile ca să coboare și să urce bordurile înalte ale trotuarelor, pentru că bicicliștii nu se simt în siguranță circulând legal pe străzile care le aparțin și lor, pentru că a trebuit să-mi pun ghidon îngust ca să fiu eficientă în trafic, pentru că „de ce circuli pe mijlocul drumului, ce-mi pasă mie că aia e bandă de stânga și tu vrei să faci stânga?”, pentru că mi-am reamintit o groază de înjurături din adolescența-mi rebelă și am inventat unele noi, pe care nu le-au aflat decât prietenii mei de pe facebook, deși alții le-ar fi meritat, pentru că sigur am un interes ascuns, pentru că m-au trimis Băsescu și celălalt, cu Ș, pentru că mi se-nvârte roata.
În curând încep liceul, spre deosebire de școala generala, care e în cartier, liceul e la aproape 1 oră de mers cu transportul în comun. Surpiza e că fac maxim 30 de minute cu bicicleta până acolo. Ai mei au promis că mă lasă cu bicla dacă se fac piste.
Aștept cu nerăbrade să o termine pe aia de pe Victoriei până pe 15 și mi-ar mai trebui încă o bucată din Rahova până acolo si de la Victoriei la Domenii.
Anul ăsta cred că nu o să am noroc, dar sper că protestul ăsta o să deschidă ochii oficialilor și la anu o să mă pot duce cu bicla la școală.
Da! Nu conteaza motivele, nimeni din cadrul autoritatilor nu va reactiona la „motive” rationale ci doar la presiune mediatica.
Da, protestul trebuie să aibă loc, chiar dacă va fi definit ca o plimbare. Dar având grijă să fie şi presa prezentă, care să relateze ulterior despre doleanţele bucureştenilor de a avea un trafic mai bine organizat, incluzând dezvoltarea ciclismului.
Motivul este evident!Daca nu facem absolut nimic vom ramane cu situatia actuala..sau mai rau.
Imi pare rau sa aud de treaba cu dosarul.Sper sa nu te lasi intimidat!
da ! 

– vrem piste pe sosea, functionale, in tot orasul, inclusiv in proximitate, de exemplu spre Otopeni

– pentru ca problema pistelor de biciclete nu s-a rezolvat nici macar in parte;
– pentru ca Bucurestiul este pentru oameni nu doar o parcare imensa;
– pentru ca vreau sa respir aer curat nu gaze de esapament;
– pentru ca sunt indignat fata de atitudinea autoritatilor fata de acest subiect si nu numai;
Avem dreptul sa circulam in siguranta prin oras, avem dreptul sa avem piste pe carosabil asa cum se intampla in mai toate capitalele din Europa. Nu vad niciun motiv pentru care am abandona lupta.
Da, ca sa vada decidentii ca biciclistii au nevoie de piste ca sa poata circula in siguranta, fara a afecta traficul rutier/pietonal.
Da, protestul este necesar pentru că ne dorim în București infrastructură dedicată bicicliștilor, astfel încât să circule în siguranță și șoferii, și pietonii și bicicliștii.
Da,protestul trebuie sa aiba loc.
Este dreptul nostru sa protestam atunci cand cerintele perfect normale in legatura cu modul in care traim sunt ignorate.
Daca nu protestam administratia nu se va schimba.
Daca nu stiu ca urmarim ceea ce fac,suntem multi,ne organizam si le vom cere socoteala pentru actiunile lor nu se vor responsabiliza niciodata.
Sunt dispusa sa imi asum amenda(oricum se va contesta)in caz ca vor sa ne impiedice sa protestam.
Pentru ca primaria ca si intreaga clasa politica incurajeaza doar statul pe scaun si nu miscarea. Pentru ca incurajeaza doar mersul cu masina si nu transportul alternativ. Pentru ca nu investeste in infrastructura de transport in comun. Pentru ca au desfiintat mijloacele comune de plata pentru mijloacele de transport in comun integrat. Pentru ca promoveaza de o vesnicie persoane incompetente in functiile responsabile pentru transportul in Bucuresti. Si pentru multe altele care nu mai incap aici…
Da, da, trebuie sa aiba loc. Asta e momentul de rascruce, sa zic asa, cand incepi sa deranjezi. Daca renuntati, efortul ultimilor ani e in zadar. Trebuie sa continuam pasnic si legal sa luptam pentru un oras mai civilizat, pentru piste, pentru descurajarea masinilor intr-un oras sufocat de trafic. Cat am fost in tara am participat mereu la protestele OPTAR, ori acum sustin cauza pe cat pot din afara. Daca e nevoie de ceva – trimis petitii, donatii pentru ONG etc. sa ne anuntati. Ca ne implicam 🙂 Numai nu va opriti aici.
Protestul trebuie sa aibe loc pentru a arata care sunt problemele de care ne lovim zi de zi cand pedalam prin acest oras sufocat de masini si pentru a arata inca odata ilegalitatile facute de primarie. Fiind foarte mediatizat si totodata cel mai mare protest al biciclistilor din tara, este o opurtunitate foarte buna.
Pentru ca este absolut necesar ca populatia sa fie constientizata ca existam si ca suntem si noi parte din marele musuroi urban.
Pentru ca avem nevoie sa fim in siguranta pe bicicleta, rspetand un anumit set de reguli de bun simt.
Pentru ca nu suntem donatori de organe.
Pentru ca suntem direct interesati ca bunul mers al comunitatii sa insemne inclusiv bunul mers al rotilor noastre pe asfalt (si nu numai).
Pentru ca avem drept de vot si cu ajutorul lui au ajuns respectivii in functiile ocupate.
Pentru ca ii platim din taxele noastre si ei cred ca e invers.
– pentru ca trebuie sa ne ajutam reciproc sa intelegem ca sportul trebuie sa faca parte din actiunile noastre cotidiene; 

– pentru ca as da orice sa pot merge cu bicicleta prin Bucuresti fara sa imi fie frica sa nu fiu accidentat de un sofer neatent sau care nu cunoaste regulile de circulatie;

– pentru ca imi este foarte greu sa ma plimb cu bicicleta in parcurile supra-aglomerate din Bucuresti cum imi este la fel de greu sa ies saptamanal sa fac plimbari pe munte;

– pentru ca imi doresc sa traiesc intr-o capitala moderna si civilizata;

– pentru ca imi doresc sa respir un aer mai curat.

Pt ca bucurestiul trebuie sa devina un oras mai prietenos cu biciclistii si pietonii Are rost
Protestul trebuie sa aiba loc pt ca:
1) populatia sa vada cat de multi oameni sunt real nemultumiti de infrastructura si metodele de gestiune a transportului in bucuresti. Cred ca multi au impreisa ca numai 100 200 de ciudati vor sa protesteze ca sa mearga ei cu bicicleta intr-un trafic ce e deja congestionat. 

2) sa reprezinte un fel de audit al felului in care sunt banii nostrii cheltuiti pe serviciile care ni se ofera. In acest sens ar trebui realizat un Clip Video pe youtube unde sa se prezinte statistici reale si prognoze ce determina clar o imbunatatire a calitatii vietii in bucuresti prin decongestionarea traficului si prin crearea unor „destinatii” alternative de recrere: ceva asemanator cu plimbare cu bicicleta in Mogosoaia sau plimbare prin padurea baneasa sau orice altceva pentru a impinge interesul populatiei catre spatii verzi, miscare etc… Nu avem parcuri frumoase si frumos intretinute. tot ce avem sunt niste islazuri comuniste cu 3 4 flori pe care le fura tiganii in fiecare primvara sa le vinda la stop.

Sunt motivele pe care le-ati enumerat si voi.
In plus, vreau sa dispara toate jegurile de angajati din primarie.
Pentru a descuraja (sau cel putin a mai reduce )transportul motorizat ,ptr. siguranta celor care folosesc transport nemotorizat prin creerea de piste pe carosabil .
Da, protestul trebuie sa aiba loc! Pentru ca nu trebuie sa ne inghesuim printre masini cu bicicletele, pentru ca nu trebuie sa ne injure pietonii cand ne vad pe trotuar si pentru ca suntem cea mai poluata capitala din UE si mersul cu masina la serviciu nu este benefic pentru nimeni. Nici macar pentru soferii care stau in trafic cu orele arzand astfel litrii de combustibil pe care noi, locuitorii acestui oras, ii inhalam.
pentru constientizarea Primariei, pentru constientizarea celorlalti participanti la trafic, pentru a arata ca suntem din ce in ce mai multi, pentru ca ne interzic
Pentru ca este singura forma non-violenta de a-ti cere drepturile intr-o democratie, iar drepturile la libera circulatie sunt incalcate grav in Romania. M-am saturat de indivizi care nu au perceptia existentei celorlalti si isi parcheaza masina strivind rahatul de caine de pe trotuar (ca nu puteam sa-i las deoparte nici pe proprietarii de caini). 

Daca incetam sa facem uz de singurul instrument pus la dispozitie atunci ce ne mai ramane? Sa ne uitam in sus ca la niste Dumnezei avand convingerea ca sunt prea mari pentru a fi atinsi? Nu. Sunt niste scursuri de oameni carora le este frica sa-si piarda confortul si libertatea deciziei. Este periculos sa ajungem sa-i percepem ca intangibili, un regim de teroare pe asta se bazeaza.

Suntem putini in comparatie cu numarul șoferilor, nu avem o statistică clara a nr de biciclisti, insa suntem incomozi prin actiunile noastre si le incurcam aranjamentele cu piste ilegale si proiecte neconforme. Daca nu protestăm, inseamna ca le aprobam tacit mizeriile, sa suntem partasi la gargara lui oprescu si smenurile din spate, pe bani publici. Tb sa iesim in stradă, ca sa arătam ca noi nu servim interesele celor pe care i-am ales, ci ar trebui sa fie invers.
Da, protestul trebuie sa aiba loc şi chiar mai des!
Îmi cer scuze dacă sunt radical, dar întrebarea chiar NU își are rostul ! Evident că trebuie să continuăm, doar așa punem presiune pe oameni să îşi facă treaba. Dacă îi lăsăm în pace, tot ce s-a făcut până acum este egal cu zero. Toate cererile, toate ședințele, toate nopțile nedormite, nu puteţi să le ștergeți așa cu buretele, pur și simplu.
În concluzie vă rog să nu cedați presiunilor, dacă vreodată veți avea nevoie de ajutor, cereți, știu că oamenii politici apelează la fel și fel de intimidări, știu ca fiecare are familie și îi vrea binele, dar societatea românească va evolua doar prin lupta cetățenilor !
Mulțumim OPTAR pentru tot ce ați făcut până acum !
Da
DA! Este dreptul nostru sa ne exprimam nemultumirea fata de Primaria Bucuresti si sa cerem public conditii civilizate de transport. 

Nu avem nevoie de „aprobarea” nimanui!

Intr-o tara normala, democratica, cetatenii au dreptul sa-si dea cu parerea despre ce cred ei ca e bine pentru societate. Un protest e mai mult decat binevenit in situatia asta si cu cat sunt mai multe, cu atat o sa fie totul mai vizibil, chiar daca la inceput nu se rezolva problemele. Cu timpul, daca suntem insistenti, vom fi ascultati. Succes!
Pentru ca ne-am saturat de vorbe goale!
DA! Protestul trebuie sa aiba loc deoarece este unul din drepturile fundamentale ale cetatenilor si anume libertatea.Este un drept fundamental in Romania cat si in Uniunea Europeana,deci nu ar trebui ingradit,ingreunat si blocat.Cetatenii au dreptul la libera exprimare si la formarea propriilor opinii.
Da pt prostest!!!!
Protestul trebuie să aibă loc, pentru că atâta timp cât nevoile cetățenilor sunt sistematic ignorate, atâta timp cât dreptul bucureștenilor de a opta pentru modalități alternative de deplasare este obstrucționat, atâta timp cât nimeni nu a răspuns penal pentru prejudiciile aduse prin risipirea banilor din bugetul PMB pe o infrastructură nefuncțională și nelegală, singura modalitate de a obliga autoritățile să-și schimbe atitudinea este aceasta.
Pentru ca s-a ajuns sa-mi fie frica sa merg pe carosabil cu bicicleta, pt ca ori da o masina peste mine, ori iese un sofer la bataie pt ca nu-i convine ca circul pe soseaua lui, cumparata de mama lui. 

Felicitari pentru initiativa

Pentru ca un oras civilizat are piste pentru biciclete.
Peentru ca sunt din ce in ce mai multi biciclisti – se reduce poluarea, creste gradul de sanatate al populatie, deh.
Pentru ca utilizarea bicicletei in oras ajuta la parcurgerea rapida a distantelor mici. Reduce aglomeratia.
Si este nevoie de piste de biciclete pentru ca deja biciclistii cam circula bambura. Si isi pun viata in pericol.
Nu gasesc motive pentru care sa nu… Pentru ca nu il intreaba nimeni pe ciclist de sanatate.
Si daca e multumit si sanatos am sa ii promit ca va fi si mai bine, o data la 4 ani.
Protestul nu „trebuie” sa aiba loc, insa avand in vedere art. 30 din constitutie, protestul si ideile promovate nu pot fi impiedicate (atata timp cat sunt intrunite conditiile legale de desfasurare)
sigur, orasul este al tuturor si trebuie modelat dupa nevoile fiecarei comunitati, fie ea a posesorilor de „Tigra”, „Ursulet”, sau banala bicicleta.
da, frumos este ce-i simplu, iar ce e simplu e ca mersu pe bicicleta..
Da va rog sa tineti acest protest, imi pare tare rau ca nu sunt in tara, as fi venit negresit. 

cu toate ca se vede oarece miscare si intelegere din partea autoritatilor si din partea soferilor mai e drum lung pana la normalitate si daca nu ne facem vazuti va dura si mai mult.

va multumim domnule Marian Ivan pentru ce faceti pentru comunitatea biciclistilor

Da, protestul este necesar nu numai pentru piste de biciclete, protestul este necesar ca sa aratam ca existam, ca suntem multi cei care IUBESC BUCURESTIUL, ca vrem un oras mai curat, mai putin poluat.
Protestul trebuie sa aiba loc pentru ca noi suntem cei care conteaza, cei care conduc acum orasul sunt acolo vremelnic printr-un concurs de imprejurari favorabil lor in acel moment si pot fi schimbati, dar numai daca noi suntem uniti in strada si nu numai.
Va aduc aminte cat de mult a contat STRADA in contextual Rosia Montana, noi am oprit distrugerea unui munte. Deci avem putere, important este sa o folosim in interesul nostrum (interesul general).
Protestul trebuie să aibă loc deoarece are legitimitate civică, politică și juridică.
1. Civică – Am ieșit din epoca în care autoritatea știe ce e mai bine pentru membrii cetății, fie că e sat, metropolă sau un stat întreg. Rolul funcționarului public este de a acționa în interesul cetățeanului și, pentru că toți banii pe care îi cheltuie sunt publici, trebuie să dea socoteală pentru ei pînă la ultimul leu.
2. Politică – Coagularea voinței unei comunități mai mici, parte integrantă a unei comunități mai mari, nu e posibilă decît prin dezbatere. Presiunea străzii, cel puțin în România, cel puțin în București, face parte din mai largul complex de instrumente de comunicare cu autoritatea. Autismul și condescendența primarului Sorin Oprescu legitimează întrutotul un astfel de demers.
3. Juridică – Nu cred că există temei legal în virtutea căruia un protest anunțat, care se desfășoară pe un traseu stabilit, poate fi oprit legal în România, în UE, în 2014.
Voi fi acolo.
Sunt asa scarbit de tot ce inseamna stat si promisiuni, incat cred ca mi-as pierde controlul in fata lui Oprostescu, desi nu sunt o fire violenta. Cu siguranta trebuit facut acest protest, dar mult mai vizibil decat a fost vreodata. Cu orice risc. Fie ca von fi toti anendati si dam statul si primariile in judecata, fie ca vom merge la vot pe biciclete, la momentul potrivit, fie ca va trebui sa venim la protest cu cagule pe fata. Si trebuie sa vina betivul ala nenorocit si sa vorbeasca cu noi, daca are oua.
Motivul e simplu si clar: singura modalitate prin care institutiile statului isi fac treaba este protestul. In Romania, protestul ramane singura modalitate de presiune.
DA, PROTESTUL TREBUIE SA AIBA LOC pentru ca suntem condusi de corupti in absolut toate structurile administrative, fara exceptie, pentru ca toti acesti corupti ne fura zi de zi, fara exceptie.
ne trebuie o alternativa
ne trebuie piste de biciclete
ne trebuie siguranta pe aceste piste
Da, normal ! Nu exista nici un motiv pentru care as fi impotriva transportului alternativ.
Protestele trebuie sa aiba loc, sa fie cat mai sonore, vizibile si legale. Pentru ca suntem nemultumiti, altfel am trimite flori si felicitari.
Din simplul motiv ca ne consideram Capitala Europeana dar nu intrunim (aproape) niciun element de civilizatie UE – pistele de biciclete sunt inlocuite de caini vagabonzi (pusi cap la coada, aliniati, sigur ar face niste piste bune…). Nu exista rampe si facilitati speciale pentru persoane cu dificultati locomotorii, poluarea este „in floare”.
Si, evident, nimeni nu este vinovat. 

Sa iesim in strada si, mai mult, sa blocam Palatul Parlamentului/Guvernul si mai ales PRIMARIA. NU in Piata Universitatii unde se blocheaza doar traficul si starnim antipatie.

Drepturile si libertatile fundamentale ale omului, in vederea institutionalizarii lor pe plan international, au fost inscrise in capitole distincte in documentele Conferintei pentru securitate si cooperare in Europa, respectiv in Actul final de la Helsinki din 1975 si in documentele finale ale reuniunilor generale europene de la Madrid din 1982, Viena in 1989, Copenhaga in 1990 si Paris in 1991 etc.
Toate aceste documente impreuna cu Declaratia Universala a drepturilor si cu pactele internationale, se constituie intr-o adevarata carta internationala a drepturilor omului, la care Romania este parte si semnatara. 

Aceste drepturi fundamentale ale omului se refera si la:

LIBERTATEA DE INTRUNIRE, DE A ORGANIZA ADUNARI, MANIFESTATII, PROCESIUNI SI DEMONSTRATII CARE TREBUIE SA SE DESFASOARE PASNIC, SI FARA ARME.

Asa ca protestul trebuie sa aiba loc atata vreme cat s-a obtinut aprobarea iar cine a intentat proces cu siguranta ca-l va pierde pentru ca legile romanesti sunt in acordanta cu toate documentele respective, drepturile fundamentale ale omului fiind PREVAZUTE SI DE CONSTITUTIA TARII.

Cine a intentat proces traieste in alta Era!

Bucurestiul trebuie sa evolueze…sa fie mai verde, iar prin crearea de piste si zone special amenajate pentru biciclisti e un pas important. E dreptul meu sa protestez cand nu imi sunt respectate drepturile.
daca stabilim un mesaj concret si scalabil
daca numarul participantilor da valoare initiativei
daca autoritatile desemneaza factori responsabil pt dialog/acorduri..
daca avem propuneri si masuri (proiecte, idei, solutii…) de sprijin/participare privind actiunea de actualizare/modernizare alternativei de circulatie in Bucuresti
Aceasta actiune isi are rostul ei. Asa cum bine stim, nu se va intampla nimic daca nu iesim in strada. Normal esre sa faci tot ce iti sta in putere pentru o cauza si trebuie sa avem incredere ca vom fi ascultati pana la urma.
E momentul să nu mai fim ignorați. Am ajuns să fim destui încât să contăm. Legat de șicanele față de dl. Marian Ivan, este penibil…
„Neaplicarea măsurilor de siguranţă rutieră. Încurajarea transportului motorizat în timp ce oraşul este cea mai poluată capitala europeană. Lipsa unei viziuni a administraţiei oraşului pentru creşterea calităţii vieţii. Mmenţinerea în funcţii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de recepţia ilegală a pistelor pentru biciclete. Neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.” ȘI ADAUG EU: indiferența cronică la părerile și încercările de implicare ale cetățenilor în proiectele de infrastructură, transport public și alternativ din oraș – niciodată nu se pun în dezbatere publică reală proiectele de anvergură, ce să mai zic de cele mici care afectează local (asociații de proprietari, etc.)… Zero motive.
Protestul si adunarea oamenilor nu pot fi ingradite; nu (mai) suntem (inca) intr-un stat politienesc. Oricare ar fi solicitarile, protestul nu poate fi interzis, decat daca a fost solicitat in paralel, anterior, o alta activitate in zona/traseul respectiv, ceea ce aici nu este cazul. 

la ce protest/actiune se refera citatia?

– lipsa unei viziuni a administraţiei oraşului pentru creşterea calităţii vieţii 

– neaplicarea măsurilor de siguranţă rutieră

– încurajarea transportului motorizat în timp ce oraşul este cea mai poluată capitala europeană

– lipsa unei viziuni a administraţiei oraşului pentru creşterea calităţii vieţii

– menţinerea în funcţii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de recepţia ilegală a pistelor pentru biciclete

– neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate

Le-am pus in ordinea mea!

Da. Pentru ca anul asta s-au facut numai doua piste, dintre care una nici nu-i inca functionala (victoriei). In ritmul asta va dura 50 de ani pana vei putea sa traversezi orasul folosind piste pentru biciclete. 

In acelasi timp, nu observ sa fie luate suficiente masuri pentru benzi dedicate mijloacelor de transport in comun, pentru a incuraja folosirea lor.

Este dreptul nostru la o infrastructura viabila!
Este dreptul nostru la a ne face vazuti si auziti, atat in trafic, cat si de catre autoritati.
Pistele de pe trotuar sunt bune pentru a fi folosite de catre copii (si ei au dreptul sa circule, dar nu se pot aventura printre masini sau pe pistele pentru biciclistii „vitezomani”). 

Sa nu ne lasam intimidati!

Pana cand nu vor exista trotuare practicabile cu treceri la nivel, benzi dedicate pentru trasportul in comen si piste reale pentru biciclete, protestele NU trebuie sa inceteze!
da, cel puțin din doua motive: poluarea orașului din cauza mașinilor și oraș pentru oameni adică bicicliști pietoni samd
da, cel puțin din doua motive: poluarea orașului din cauza mașinilor și oraș pentru oameni adică bicicliști pietoni samd
Daca am renunta la protest ar fi o victorie pentru ei. Ori eu sunt destul de incapatanat de felul meu si cu chestiile care ma definesc, cum ar fi si bicicleta, nu sunt dispus sa las de la mine.
Eu am masina, dar sunt sofer de weekend. Adica o folosesc numai ca sa ies din Bucuresti. Nu concep sa ma duc cu masina sa ma intalnesc cu prietenii prin oras. Nici macar la cumparaturi nu ma duc cu masina. Sanatatea mea mentala e foarte importanta pentru mine si nu vreau sa imi macin nervii in trafic, sau cautand un loc de parcare. Prefer sa ma gandesc la lucruri frumoase in timp ce pedalez linistit.
Eu ma descurc foarte bine cu bicicleta si fara piste, pentru ca merg de multi ani prin Bucuresti, dar vreau sa protestez pentru prietenii mei „mai incepatori” intr-ale mersului pe bicicleta si pe care vreau sa ii stiu in siguranta.
Eu chiar am observat o imbunatatire a atitudinii soferilor in ultima vreme, poate si pentru ca numarul biciclistilor a crescut, poate ca si printre ei sunt biclisti. Doar primaria vrea sa ne puna bete in roate.
Eu zic ca suntem pe drumul cel bun si trebuie sa continuam.
Mi-a parut asa de rau ca la protestul din primavara s-a lansat zvonul ca mitingul nu e autorizat si sunt convins ca multi nu au venit din aceasta cauza. Vad ca si de data asta incearca acelasi lucru, dar sper sa nu le mearga. Mi-a placut in toamna trecuta cand am fost atat de multi. Sper sa fim din ce in ce mai multi, dupa modelul unguresc.
Eu incerc sa conving cat mai multi din cunoscutii mei biciclisti sa vina pe 20 la protest.
Din pacate televiziunile si restul presei, cu modul lor „stupid” de a prezenta stirile, nu ne ajuta prea tare. E ok ca mediatizeza evenimentul, dar prezinta bicicleta ca pe un sport, ca pe un mijloc de recreere si in felul acesta nu vom fi luati in serios si vom fi trimisi in parcuri sa ne recreem. Bicicleta trebuie prezentata ca un mod de viata. Si inca unul sanatos. Daca mai vorbiti cu presa atrageti-le atentia asupra acestui lucru.
Eu sper sa imi faceti un cadou frumos de ziua mea si sa reusiti sa adunati multe mii de oameni in strada. 🙂
Sigur ca trebuie protestul trebuie tinut.
Sa stie ca existam, ca suntem multi si ca suntem cu ochii pe ei.
Protestul trebuie sa aiba loc, pentru ca niste piste pe calea victoriei nu sunt suficiente, pentru ca sunt din ce in ce mai multi biciclisti pe strada, pentru ca este frumos sa te plimbi cu bicicleta intr-un mod sigur, pentru ca e mai usor, mai accesibil si mai putin costisitor! 

Daca din 1000 de oameni, dam fiecare 5 lei, avem bani si de amenda.

Sunt foarte multe motive. Dar cel mai important e că mersul pe bicicletă în siguranță (deci pe piste speciale șamd) ar duce la un trafic mai lejer. E win-win situation.
Pentru a se vedea ca existam.
– neaplicarea măsurilor de siguranţă rutieră
– încurajarea transportului motorizat în timp ce oraşul este cea mai poluată capitala europeană
– lipsa unei viziuni a administraţiei oraşului pentru creşterea calităţii vieţii
– menţinerea în funcţii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de recepţia ilegală a pistelor pentru biciclete
– neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.
1. Recuperarea prejudiciului din contruirea pistelor declarate ulterior ca fiind ilegale
2. Gasirea vinovatilor si tragerea lor la raspundere (acelasi exemplu ca si in cazul lui Voiculescu)
3. Cu banii recuperati sa se finanteze proiectele propuse de Optar , Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti, Drumuri Verzi in Bucuresti, etc.
4. Crearea de benzi unice pentru RATB
Da, Incurajarea transportului motorizat prin construiri de poduri, ceeea ce nu va rezolva problema traficului. 

Sau, oare ce ar fi traficul azi, daca biciclistii ar folosi mijloacelele de transport motorizate?

Sa ne vedem la protest in numar si mai mare, atata timp cat este legal.

Multumesc.

Da, trebuie sa protestam!
Pentru ca primaria nu lucreaza acum in serviciul oamenilor, pentru ca nu are nicio jena sa comita abuzuri pe banda rulanta, pentru ca nu da socoteala pentru nimic, pentru ca e DREPTUL nostru!
Eu merg cu bicicleta aproape in fiecare zi la munca, cu exceptia iernii, de aproximativ doi ani. Am invatat sa fiu atent si nu imi mai este atat de frica.
Foarte multi dintre prietenii mei imi zic ca le e frica, pe buna dreptate, sa mearga pe sosea, din cauza masinilor. Daca ar avea o banda dedicata precum cea de pe Calea Victoriei, ar fi mult mai increzatori. Stiu ca o sa fie nesimtiti care o sa parcheze pe calea de biciclete, dar cu timpul, sper sa dispara. De asta ar trebui sa continuam protestul! 

PS: Visul meu e sa vad foarte multa lume cu bicicleta in Bucuresti, un al doilea Amsterdam, poate 🙂

Pentru toate motivele mentionate in articol. Pentru ca vrem un oras pentru oameni, nu pentru masini. Pentru ca ne-am saturat de dispretul cu care suntem tratati de PMB si Oprescu. Pentru ca e dreptul nostru. Pentru ca trebuie.
Pentru ca orasul este al nostru! Si trebuie sa fie sigur si frumos!
pentru ca Primaria este corupta,si Oprescu de rea credinta.
Presiunea societatii civile trebuie sa continue asupra administratiei care s-a dovedit de rea-credinta de atatea ori (vezi cazul Halei Matache si atatea altele). Este singura noastra forma de a ne face ascultata vocea la nivel public si la cel al administratiei capitalei.
Da, vrem orasul inapoi ! Un oras pentru oameni, deopotriva pietoni, biciclisti, oameni cu dizabilitati , varstnici, copii.
Da, pentru un oras mai putin poluat, mai verde,unde cu totii vom putea respira un aer mai curat (Bucurestiul fiind unul dintre cele mai poluate orase din Europa) .
Da, pentru orice forma de incurajare (fie si sub forma unui protest) a mersului pe bicicleta, a transportului alternativ .
Avem nevoie de un oras nepoluat, circulabi la nivel de capitala europeana si cu mijloace de transport nemotorizate
Nu are rost dintr-un motiv foarte simplu. La ultimul mars la care am asistat de pe margine am observat ca in marea lor majoritate 90% , biciclistii protestari pedalau pe biciclete care nu proveneau din lanturile de magazine din Romania. Biciclete ale caror marci nu au avut niciodata reprezentant in Romania, biciclete vechi de pe vremea cand nu existau magazine in Bucuresti, biciclete cumparate de pe okazii, mercador si targuri. Pe scurt voi vreti lucruri care se construiesc cu bani plublici insa marea voastra majoritate umfla buzunarele hotilor de biciclete si contrabandistilor dupa care tipati VREM PISTE. Daca vine Politia peste voi la un mars si va intreaba de acte pentru bicicletele alea va veti face de ras. Cunosc situatia prea bine
Generalizarea „functionarii primariei” este gresita. Potrivit ar fi „uni dintre functionarii din primarie”, si chiar nominalizata functia si directia, serviciul din care fac parte. Oricum raspunderea pentru actiunile functionarilor o poarta primarul. Consiliul General al Mun Bucuresti este organ deliberativ, iar primarul, tot organ, dar executiv. Pana la urma alesii raspund, nu functionarii. Daca dl Marian Ivan ar deveni Primar General functionarii ar asculta de el. Si probabil soferii ar fi cei suparati. 

In alta ordine de idei, sigur ca exista un conflict intre soferi, biciclisti si pietoni. Oriunde in lume. Tocmai de aceea, in tatile civilizate, circulatia este segregata intre acesti participanti la trafic. In Bucuresti conflictul este acut. Tot omu’ face rost de doua-trei mii de euro si isi cumpara o masina. Si vrea cu ea peste tot. Nu conteaza ca incalca regulile de circulatie. Trotuarele si zebrele au devenit de mult parcari. Incalcarea LEGII in domeniul circulatiei face parte din cotidian, este o normalitate.
Trebuie sa afle opinia publica de problema, iar politicienii trebuie s-o rezolve, iar nu s-o tot tergiverseze.

Cum cei care vor cu masina sunt mult mai multi decat cei care vor cu bici, si cum alesii (primar, consilieri) vor mandatu’ e clar cine va avea castig de cauza. E un vis sa-ti imaginezi in Bucuresti ca un ministru va veni la serviciu cu bicicleta. Si ca asta ar fi normal. A facut-o candva Attila Korodi de la UDMR, insa cred ca din populism deoarece nu recidiveaza. Bruxelul e una si Bucurestiul cu totul altceva.
Ne-am saturat de interese ascunse ale edililor. Vrem transparenta si respect fata de cetatean. Vrem sa se faca lucruri in interesul cetateanului.
Pentru a nu arata ca ne multumim cu putin.
nu’i nici un motiv sa nu
DA D-le IVAN,poate se trezesc lichelele, care din 4 in 4 ani ne cersesc votul, in frunte cu, constructorul de AUTOSTRAZI SUSPENDATE!!! Bafta.!
Categoric şi tocmai încercările de împiedicare a desfăşurării acestor acţiuni sunt semne că ele produc efecte şi că autorităţile ale căror decizii sunt contestate prin aceste proteste se simt incomodate de desfăşurarea lor reprezintă tot atâtea motive de mobilizare a fiecăruia dintre aceia care îşi doresc să facă şi din Bucureşti un oraş civilizat, un oraş în care deplasarea pe bicicletă să fie un act firesc, nicidecum o aventură.
Doar prin mobilizare, prin solidarizare şi perseverenţă vom putea demonstra că ne merităm locul în trafic.
Pentru ca daca mergi in Amsterdam si vezi cat e de usor sa mergi pe doua roti si ce bine te simti in timp ce faci asta, trebuie sa se poata si la noi, si cred ca doar protestul ne poate aduce cat de cat aproape de un soi de normalitate in privinta asta. 

Si pentru ca sunt motociclist si cred ca orice manifestare care duce la constientizarea existentei cetatenilor pe doua roti, e un pas mai aproape catre normalitate.

Cred ca Bucurestiul e sufocat dr probleme, una dintre ele fiind si prezenta bicicletelor in trafic. Recunosc, nu umblu cu bicicleta, ci cu masina, dar asta, tocmai pentru ca mi-ar fi frica sa umblu pron Bucuresti pe bicicleta! Deplasarea pe doua roti e nesigura si periculoasa in situatia curenta. Oprescu promite cameleonic orice i se imputa, iar apoi revine la proiectele lui sfidatoare, destinate amicitiilor conjuncturale nascute din lacomia de bani!
Biciclistii si restul cetatenilor merita conditii civilizate de trafic!
protestul trebuie sa aiba loc, desi consider ca pentru a ne civiliza rutier trebuie MAI INTAI parcari in care sa ducem masinile parcate pe banda 1 si pe strazi, si ABIA APOI sa inmultim rutele, statiile si numarul de vehicule RATB (ca sa dam alternative celor care folosesc masina) si sa desenam piste pe banda1 REASFALTATA (ca de la atatea masini parcate este o unduire continua).
degeaba cerem piste cand nu avem unde sa ducem masinile din banda 1. mai degraba/concomitent as manifesta pentru educarea soferilor.
Metode securiste invechite de rit nou. Astia nu se vor schimba in veci deci nu are rost sa pui la suflet. Sa ne rugam la DNA sa isi faca timp si pentru coruptia „locala”. Ne vedem in strada !!
Nu trebuie motiv, trebuie sa te uiti in jur.
în continuare cei de la primărie și o mare parte din bucureșteni cred că bicicliștii sunt de fapt foarte puțini și că investiția în infrastructură pt transport alternativ e o fiță. 

ar fi bine să le confirmăm că suntem mulți.

DA! Protestele sunt o formă de manifestare a nemulțumirii populației. Nu avem piste; gluma de pe Calea Victoriei e și nepracticabilă, dar nici nu a fost inaugurată. Cred că un protest este o ocazie bună pentru Oprescu de a ne număra.
Eu am participat prima dată anul trecut, când d-abia învățasem să merg pe bicicletă. Încă îmi e frică să merg pe stradă, dar la protest m-am simțit în siguranță. 🙂
Da, deoarece vreau sa mergem pe bicicleta in siguranta si sa avem un Bucuresti curat si mai putin poluat decat este acum.
Pentru ca avem dreptul la protest, in special la cele organizate legal cu aprobarea primariei. 

Daca asta nu e un motiv de protest atunci avem multe altele foarte bune. Pentru ca Bucurestiul devine din ce in ce mai inospitalier pentru locuitori, si conditii de transport decente cat si imbunatatirea calitatii aerului ar trebui sa fie prioritati. Ne trebuie o primarie pentru oameni, nu pentru primar.

Consider ca puterea lor este data de noi. Prin urmare, dorintele noastre sunt cele importante. Daca ei incearca sa foloseasca legile impotriva noastra, trebuie sa le aratam ca noi suntem cei care dau putere legilor si nu le pot folosi dupa bunul lor plac. Noi suntem cetatenii despre care vorbesc ei ca sunt deranjati. Deci nu putem si vinovati de proria noastra deranjare.
Pentru ca vreau un oras mai putin poluat, pentru ca bicicleta ma ajuta sa ma mentin sanatoasa, pentru ca nu are sens sa consum combustibil si sa aglomerez orasul cand ajung mai repede cu bicicleta, fara sa contribui la poluarea aerului si cu cele 30 de minute de miscare bifate.
Ne plac risipa si fudulia, ne imbolnavim copiii (vezi cazurile de alergii si astm la copii si adolescenti) si asteptam sa ni se dea, sa faca altii pentru noi. Vrei viata sanatoasa? Iesi in strada, cere, pune presiune.
Trebuie sa aiba loc pentru ca avem nevoie sa ne exprimam niste drepturi legale! Trebuie sa ne facem din ce in ce mai bine auziti.
M-am saturat sa fim reprezentati de oameni care nu urmaresc decat interese personale!!!

Protestul din 20 septembrie 2014 a fost anuntat astazi pe Facebook. Va asteptam !

 

Marian Ivan
mombru fondator al OPTAR


 

Dacă locuieşti în Bucureşti şi vrei să militezi pentru drepturile bicicliştilor şi cele ale pietonilor izgoniţi de pe trotuare, te poţi înscrie în grupul Facebook.
Daca nu locuieşti în Bucureşti dar vrei să susţii demersurile bicicliştilor şi pietonilor bucureşteni, te poţi înscrie pe pagina Facebook.
Indiferent de localitatea în care trăieşti, dacă susţii munca noastră, te poţi înscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu durează mai mult de un minut !
Despre realizările asociaţiei noastre sau ale partenerilor noştri poţi afla dacă te înscrii pe pagina Facebook a OPTAR.