Biciclete abandonate,
căutăm familii iubitoare

În luna aprilie 2011, paşii m-au purtat pentru prima dată în viaţă până la sediul Administraţiei Străzilor Bucureşti. Atunci le-am văzut pentru prima dată.

Stăteau aliniate într-un rastel sclipitor.  10 biciclete nou-nouţe !

Roti subtiri, viteze putine, sei late, cosuri pentru bagaje… biciclete bune pentru locuitorii oricarui oras european.
Cu toate ca nu-s adeptul pozelor realizate cu telefonul, nu m-am putut abtine.

M-a frapat faptul ca toate bicicletele aveau husele de protectie pe sei. Era evident ca nu fusesera folosite. M-a mai mirat (si stiti de ce!) faptul ca cele 10 biciclete se aflau in curtea administratorului pistelor pentru biciclete din oras.

 Dupa cateva saptamani am uitat intamplarea. Pana astazi… 

In ultima zi a lui septembrie 2011 am batut din nou la poarta Administratiei Strazilor.

Sunt tot acolo ! 10 biciclete !

De data asta nu am retineri. Scot telefonul si le pozez.

Rotile sunt dezumflate, semn al neutilizarii prelungite.  Lanturile sunt ruginite. Petele de rugina se intind pe multe dintre piesele bicicletelor. Cele mai multe huse de protectie sunt acolo, fiind evident faptul ca nimeni n-a urcat in sa. Probabil, bicicletele trebuiau folosite pentru testarea pistelor pentru biciclete aflate in administrarea institutiei. Insa, dupa ce au constatat “ce-a iesit”, au renuntat sa le mai testeze. Ar fi fost mult prea periculos.

Admir totusi faptul ca sunt folositoare Administratiei Strazilor: covoare si covorase adunate de prin holurile institutiei se aerisesc peste biciclete.

Merita aceasta soarta ? In opinia mea… NU !

Este adevarat, la modul in care arata pistele pentru biciclete din Bucuresti, nu este normal ca bicicletele lor sa aiba parte de acelasi tratament ?

Cred totusi ca in acest oras exista cel putin 10 persoane care sa ia in grija aceste 10 biciclete abandonate. De aceea, nu ezit…

Pe langa cele doua cereri care m-au adus pana la registratura institutiei, o formulez si depun ad-hoc si pe a 3-a:

Subscrisa Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania, prin reprezentantul sau legal, va solicitam sa dispuneti donarea bicicletelor aflate in fata institutiei dvs. Asa cum am constatat, aceste biciclete ruginesc in acelasi loc de peste 5 luni de zile.
In cazul in care nu puteti sa va ocupati de aceste proceduri, asociatia noastra poate identifica institutii publice sau private care pot folosi si ingriji respectivele biciclete.

In speranta unei colaborari fructuoase…

 … si am semnat.

 Haideti sa gasim familii iubitoare pentru aceste biciclete abandonate !

Marian I.

16 thoughts on “Biciclete abandonate,
căutăm familii iubitoare

  • mie tocmai mi a fost furata bicicleta in vara asta..deci una din bicicletele astea mi ar fi de mare folos:)

  • ma ofer sa o ingrijesc la bine si la rau:P cand o scot pe mama la putina miscare nu avem decat o bicicleta si trebuie sa inchiriam inca una:)iar stare bicicletelor din programele de bikesharing… lasa mult de dorit desi erau nou-noute prin mai cand au deschis sezonul

  • Buna!
    As dori si eu o bicicleta! PE cine trebuie sa contactez pentru a intra in posesia uneia?

    Va multumesc,
    Georgiana

    • Se pare ca proprietarul bicicletelor este Primaria Municipiului Bucuresti iar Administratia Strazilor are in grija cele 10 biciclete. Noi am facut cererea catre Adm. Strazilor, urmand ca proprietarul sa dispuna ce face cu bicicletele. Cand vom avea un raspuns, il vom comunica.

  • Buna ziua!As dori si eu o bicicleta pentru a face miscare.E cel mai bun mijloc de transport:nu polueaza si faci miscarea necesara.Zilele sunt foarte frumoase pentru aceasta toamna si ar fi pacat sa nu profitam de ele.Va rog sa-mi spuneti cum as putea sa intru in posesia unei biciclete.Precizez ca sunt din Craiova.Multumesc.

    • Salut. Nu noi suntem proprietarii bicicletelor. Primaria Municipiului Bucuresti poate hotari soarta celor 10 biciclete.

  • eu am deja 2 printese, tinute in puf, o cube pentru xc si o merida de sosea, in fiecare primavara si toamna le duc la spa, la profesionisti, pentru tratamentul de reintinerire, iar inainte si dupa fiecare iesire de week-end le machiez si le demachiez, sa nu ramana fir de praf, picatura de apa si dunga de rugina. dar la mine acasa mai este loc si pentru o cenusareasa rosie, care sa fie tratata ca o regina si care sa intre in atentia mea pentru deplasarile catre servici, de luni pana vineri (ca in week-end le scot pe rasfatate, pe rand, ori la drum greu, ori la drum lung, dupa cum am chef).

    si daca totusi se va califica pentru cenusareasa un alt proprietar, sa-i fie de bine si sa o iubeasca cum as fi iubit-o eu. in fiecare zi.

    si daca nu va fi nici asa, atunci marele ciocoi sa dispuna ca primii 10 dregatori, in ordinea lor ierarhica, din marea administratie a ulitelor urbei, sa utilizeze bicicletele cel putin 1 data la 2 saptamani, in timpul serviciului, pentru deplasari, in locul loganelor de servici. si atunci ei se vor distra si vor vedea ce palpitant este sa te dai cu bicicleta si atunci va avea loc o mare revolutie intelectuala, iar mai marii oraselor nu se vor mai da jos de pe bicicleta si vom fi cu totii fericiti ca niste copii.

    si daca nici asa nu se va intampla, atunci sa militam pentru ziua fara masini sau ziua bicicletei sau ziua cum vreti voi, macar 1/2 zi sa fie oprita circulatia in bucuresti (cu exceptia ratb, desigur), ca toti copiii, adultii si batranii sa iasa in strada si sa-si redescopere orasul …

    semnat: un automobilist zilnic (mai merg si cu ratb-ul), un ciclist saptamanal si un (semi)maratonist trimestrial

  • Ce se mai aude cu biciletele de la Administratia Strazilor? Familia mea de trei persoane are doar doua biciclete, asa ca ne-ar interesa. Asteptam vesti.

  • VREAU SI EU SA AM IN ADMINISTRARE O ASTFEL DE BICICLETA SI LUCRAND LA MEDIU AS VREA SA DAU UN EXEMPLU DE FELUL CUM INTELEG SI EU ALATURI DE ALTI BICICLISTI CU POT PROTEJA MEDIU.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.