Anastasia sustine dezvoltarea infrastructurii pentru biciclete

Anastasia are 25 de ani si tocmai se pregateste sa pedaleze vreo 7000 km prin Europa insotita de Diesel, cainele sau. In timpul acestei calatorii, s-a gandit sa stranga fonduri pentru a sprijini doua cauze: una a asociatiei OPTAR si una a asociatiei Kola Kariola. In cazul in care vreti sa donati pentru pregatirea unui Ghid de realizare a infrastructurii pentru biciclete in Romania, nu uitati sa precizati ca donatia este pentru OPTAR.

Pentru ca sunt activitati pe care nu le putem acoperi prin munca voluntara, ajutorul ei este binevenit. Cei care vor sa doneze pot accesa pagina de pe site-ul Anastasiei.

De ce este nevoie de un Ghid de realizare a infrastructurii pentru biciclete in Romania?

În România, zeci de mii de persoane isi pun tot mai des problema de a se deplasa cotidian cu bicicleta în mediul urban. Însă, pentru asta au nevoie de o infrastructură pe care să se simtă în siguranță. Până acum, infrastructura pusă la dispoziție de autoritățile locale au stârnit râsul peste tot în lume.

Bucuresti Timisoara Craiova
 1  2  3

 

La sfârșitul anului trecut, asociația OPTAR s-a adresat Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP) pentru a colabora pentru elaborarea și adoptarea unui Normativ de realizare a infrastructurii pentru biciclete în România. Pe lângă faptul că vor fi prezentate criterii clare pe care trebuie să le îndeplinească infrastructura pentru biciclete, un astfel de document are putere de lege, devenind obligatorie respectarea standardelor de calitate prevăzute.

Pe 6 iunie 2016, OPTAR si MDRAP au semnat un protocol de colaborare pentru intocmirea unui astfel de document.

În mod normal, un astfel de document se realizează din bani publici, prin respectarea etapelor prevăzute de lege. Din cauza proceselor birocratice dificile, OPTAR împreună cu reprezentanții ministerului au stabilit să se aibă în vedere neimplicarea fondurilor publice, deoarece este varianta cea mai ieftină și cea mai rapidă. Dovada care stă la baza acestei solicitări este licitația organizată de Primăria Municipiului București care a încercat să realizeze un ”Studiu privind elaborarea unui normativ local pentru amenajarea căilor proprii de circulație a bicicletelor în Municipiul București”. Proiectul a avut o valoarea estimată (fără TVA) de 450, 000 RON. Nu s-a prezentat nimeni la licitație, proiectul fiind blocat.

În schimb, asociația OPTAR a propus ca documentul să se facă din sponsorizări, donații și voluntariat. În acest fel, se reduce cu minim 12 luni timpul necesar realizării documentului. De asemenea, estimăm costuri mult mai mici decât valoarea alocată de Primăria Capitalei.

Până acum, niciun sponsor n-a fost interesat să susțină cheltuielile necesare intocmirii documentului. În schimb, Anastasia a dorit să se implice și să susțină promovarea proiectului în încercarea de a încuraja donatorii să contribuie la îmbunătățirea infrastructurii pentru biciclete din România.

Precizăm că voluntarii lucrează la document, pregătind primul draft al Normativului.

Puteti urmari calatoria Anastasiei pe site, facebook si Instagram.

 

Marian Ivan
Membru cofondator OPTAR

––––––––––––-

Dacă locuieşti în Bucureşti şi vrei să militezi pentru drepturile bicicliştilor şi cele ale pietonilor izgoniţi de pe trotuare, te poţi înscrie în grupul Facebook.

Daca nu locuieşti în Bucureşti dar vrei să susţii demersurile bicicliştilor şi pietonilor bucureşteni, te poţi înscrie pe pagina Facebook.

Indiferent de localitatea în care trăieşti, dacă susţii munca noastră, te poţi înscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu durează mai mult de un minut !

Despre realizările asociaţiei noastre sau ale partenerilor noştri poţi afla dacă te înscrii pe pagina Facebook a OPTAR