Afacerea pistelor şi semafoarelor pentru biciclişti (II)

In Bucuresti, pistele pentru biciclisti „desenate” de Administratia Strazilor pe trotuare au costat mai mult decat constructia unei autostrazi. Nu trebuie sa fii un foarte bun matematician ca sa constati asta. Este suficient sa ai datele problemei.

Avem:
In Bucuresti s-au marcat doua dungi pe trotuare si au fost denumite PISTE. S-au platit, din taxele si impozitele noastre, 150 000 Euro / km.

In Bulgaria au fost inaugurati 35 km de AUTOSTRADA cu 6 benzi (4 de circulatie si doua benzi de urgenta), marcaje (4 dungi continue si doua intrerupte), parapet simplu pe margini si unul dublu pe mijloc, 10 poduri, 19 pasaje rutiere şi pasaje subterane, precum şi trei pasaje majore de cale ferată. Bulgarii au platit 2 200 000 Euro / km.

In Bucuresti, latimea pistei de biciclete este de 1 m. Repet… singura contributie la aceste piste a fost trasarea cele doua dungi. DOUA DUNGI (!?!) plus cateva pictograme.

In Bulgaria, autostrada are minim 20 de metri latime. Acolo a fost turnata fundatie, mai multe randuri de asfalt, au fost ridicate 4 randuri de parapete, s-au montat indicatoare si marcajele aferente.

 

Foto: skyscrapercity

  

Tragem linie si… ne apucam de cap !

Daca impartim latimea autostrazii la 20 constatam ca bulgarii au platit pentru un kilometru de autostrada (cu o latime egala cu pistele din Bucuresti – 1 m) doar 110 000 Euro / km !

Deci… Primaria Municipiului Bucuresti a platit pentru niste marcaje 150 000 Euro / km iar in Bulgaria cu mult mai putini bani s-a turnat fundatie, mai multe randuri de asfalt, s-au executat marcajele si tot a fost mai ieftin cu 40 000 de Euro la fiecare km !

Poate nimeni n-ar fi sesizat aceasta problema grava daca pistele ar fi fost functionale. Dar sa irosesti sume imense pentru niste lucrari care pun in pericol viata pietonilor si a biciclistilor, arata ca respectivii functionari sunt ori incompetenti, ori corupti.

Zilele trecute, la aproape un an de zile de cand Politia a constat ca pistele pentru biciclisti din Bucuresti nu respecta legea, Administratia Strazilor, prin purtatorul de cuvant, facea declaratii “socante” :

“Nu s-a mai investit niciun leu in piste pentru biciclisti”

In primul rand… cand s-a investit ?
Corect este nu s-a mai irosit niciun leu in piste pentru biciclisti”.

Dar nu este chiar asa… Sa citim impreuna mai departe:

Deocamdata, prioritatile Bucurestiului sunt soferii. In Bucuresti sunt peste 2 milioane de masini, iar biciclisti avem sub 1%.”

Ceeeeeee ? De cand masinile sunt „importante” ? Tot timpul am crezut ca oamenii sunt capitalul unui oras si nu tinichelele. De aceea asa trebuia raspuns corect:

Deocamdata, prioritatile Bucurestiului sunt pietonii. In Bucuresti sunt peste 2 milioane de oameni, iar dintre acestia 80% * sunt pietoni.”

Si, ca sa fiu magar cu biciclistii, cred ca acest interviu ar fi putut continua asa:

„Avem mii de kilometri de trotuare ocupate de masini, chioscuri si piste pentru biciclisti iar oamenii sunt tot mai agresati. Pana cand nu vom elibera trotuarele, biciclistii vor circula regulamentar pe carosabil, asa cum prevede Codul Rutier.”

Dar nu aceasta a fost continuarea…

Nu avem o cultura pentru bicicleta cum au nemtii, austriecii, belgienii.”

Pai cum (…)  sa avem o cultura pentru bicicleta cand Administratia Strazilor a irosit banii nostri pe 170 km de piste nefunctionale dar mai scumpe decat o autostrada ?!?!

Iata raspunsul corect:

Nu avem o cultura pentru bicicleta cum au nemtii, austriecii, belgienii pentru ca bucurestenii ne platesc pe noi sa ne ocupam de administrarea strazilor din Bucuresti.”

  Asadar, chiar daca aparent nu se mai irosesc bani, de fapt lucrurile nu stau deloc asa. In continuare taxele si impozitele noastre merg in salariile celor de la Administratia Strazilor. Sunt aceeasi oameni care au platit aceste piste (foarte) scumpe si inutile.

Eu nu pot da o explicatie pentru care Primaria Municipiului Bucuresti si Consiliul General al Municipiului Bucuresti nu incep demersurile pentru recuperarea prejudiciilor, conform legii.
Si nu inteleg cum dupa o campanie de presa de peste un an de zile acesti oameni inca primesc salarii din banii nostri. Pe mine ma irita acest lucru. Dar pe voi ?

Vor urma si alte materiale „socante” pe aceeasi tema.

Marian Ivan – membru fondator al OPTAR

* – Conform studiilor SNSPA, in 2011 doar 20% dintre cetatenii Bucurestiului foloseau masina personala ca mijloc de transport, in scadere de la 24.97% in 2010 . Acelasi studiu arata ca doar 39% dintre posesorii de autourisme le foloseau pentru a se deplasa la serviciu/in alte locuri.

——————————–

Daca locuiesti in Bucuresti si vrei sa militezi pentru drepturile biciclistilor si cele ale pietonilor izgoniti de pe trotuare, te poti inscrie in grupul Facebook.

Daca nu locuiesti in Bucuresti dar vrei sa sustii demersurile biciclistilor si pietonilor bucuresteni, te poti inscrie pe pagina Facebook.

Indiferent de localitatea in care traiesti, daca sustii munca noastra, te poti inscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu dureaza mai mult de un minut !

Despre realizarile asociatiei noastre sau ale partenerilor nostri poti afla daca te inscrii pe pagina Facebook a OPTAR.

————————————–