Administraţia Străzilor
îşi bate joc de oameni, pe banii lor

Cand am fost la intalnirea de la Administratia Strazilor am intrebat simpatizantii ce ar vrea sa afle de la cei care conduc aceasta institutie. Prima intrebare a fost clara si la obiect:
Cand o sa inceteze sa-si mai bata joc de noi pe banii nostri?

Astazi, OPTAR adapteaza intrebarea:
Cat o sa le mai permitem sa-si bata joc de noi pe banii nostri ?

 Pe data 21.04.2011 am solicitat Administratiei Strazilor o serie de informatii despre pistele pentru biciclete. La punctual 2 al cererii era mentionat:

 Va rugam sa precizati daca in Bucuresti, exista trasee pentru biciclete care indeplinesc conditiile prevazute de Codul Rutier pentru pistele pentru biciclete si se incadreaza in prevederile O.U.G. nr.63/2006. Daca exista, va rugam sa le enumerati, precizand ruta acestora.  

 Raspunsul (partial) l-am primit pe data 13.05.2011. Ni s-a comunicat o lista cu cele 10 piste finalizate. In aceeasi hartie se precizau si traseele care se aflau in faza de executie.

 Cei care au urmarit demersurile noastre, stiu ce a urmat:

–          am inventariat cele 10 trasee;

–          am depus la Brigada Rutiera o lista cu deficientele constatate la cele 10 piste si am cerut desfiintarea traseelor;

–          am facut o informare catre Comisia Tehnica de Circulatie din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti, punand accent pe faptul ca peste 73% din piste nu respecta dispozitiile Codului Rutier inca din faza de proiectare si avizare;

–          am asteptat ca Brigada Rutiera si Administratia Strazilor sa ia masurile obligatorii de protejarea vietii si integritatii participantilor la trafic;

–          lipsa de reactie a celor doua institutii ne-a fortat sa ne adresam Institutiei Prefectului pentru a lua masurile legale prin care sa oblige cele doua institutii sa respecte legea (raspunsul ar trebui sa-l primim chiar in aceste zile);

Dar astazi ne vom indrepta atentia asupra Administratiei Strazilor.

 Pe data 30.09.2011 am revenit cu o adresa catre aceeasi institutie. Am solicitat urmatoarele informatii:

1. Va rugam sa ne precizati care sunt drumurile publice pe care le aveti in administrare.

2. Va rugam sa ne precizati care sunt traseele pistelor pentru biciclete pe care le aveti in administrare.

3. Va rugam sa ne precizati daca institutia dvs. a initiat si a obtinut vreun certificat al Sistemului de Management al Calitatii.

4. Va rugam sa ne precizati toate modalitatile prin care cetatenii pot trimite sesizari sau cereri intitutiei dvs.

 

 Pe data 19.10.2011 am primit raspunsul.

Recunosc, de fiecare data cand am citit acest document, in minte imi revenea intrebarea:
Cand o sa inceteze sa-si mai bata joc de noi pe banii nostrii?

 

Iata constatarile noastre despre modul in care Administratia Strazilor mimeaza transparenta cu contribuabilii:

–          raspunsuri incomplete;

–          raspunsuri “nesolicitate”;

–          informatii difuzate cu scop de manipulare.

 Intotdeauna, acest tip de “comunicare” are legatura cu modul de administrare al banilor. In acest caz, banii sunt ai nostri, ai contribuabililor.

Haideti sa comparam cele doua raspunsuri ale Administratiei Strazilor.

Si in luna aprilie si in luna septembrie 2011, OPTAR a vrut sa afle lista traseelor aflate in administrarea Administratiei Strazilor.

 Conform Codului Rutier, acest lucru este foarte important deoarece, din momentul receptionarii unei lucrari, administratorul de drum garantează ca drumul public corespunde normelor si avizelor legale. Din acel moment, administratorul este obligat sa asigure viabilitatea drumului.

 Conform adresei, in luna mai existau 10 trasee finalizate si un numar de strazi pe care se executau lucrari. Am avut ocazia sa fiu martor la aceste lucrari si chiar am facut o sesizare pe acesta tema.

Lasand la o parte faptul ca cele 10 piste nu corespundeau normelor si avizelor, singura neregula majora care putea ascunde o delapidare de bani era faptul ca pista de pe Calea Vacaresti lipsea (lipseste) din inventarul orasului. Nu stim daca aceasta pista a existat vreodata si unde a disparut ea. Nu stim cat a costat si daca ea a fost platita vreodata.

 In luna octombrie, cu toate ca intrebarea noastra era aceeasi, raspunsul este diferit.

 De data aceasta ni s-a transmis o lista cu 11 trasee EXECUTATE in 2008 si 28 de trasee EXECUTATE in 2010.

 De ce raspunsul face referire la pistele executate cu toate ca noi intrebam de pistele aflate in administrare?

De ce suntem mintiti ca traseele au fost executate in 2010 cand exista suficiente probe ca ele au fost executate in 2011 iar unele nu sunt finalizate nici in acest moment ?

 Pentru noi nu exista dubii: este vorba de bani. Sume MARI de bani ! Banii mei, ai tai, ai vecinului. Bani care pleaca din buzunarul orasului.

Nu o sa mai comentam restul de nereguli constatate.

In tot ceea ce am facut, am plecat de la premisa ca partenerii nostri de discutii sunt onesti si ca vom rezolva impreuna cu ei problemele cetatenilor.

Ne-am inselat in privinta Brigazii Rutiere.

Ne-am inselat in cazul Administratiei Strazilor.

RATB ne-a inselat asteptarile.

Toate aceste institutii ar trebui sa serveasca interesele bucurestenilor.

Tocmai de aceea, OPTAR pregateste o informare catre Primarul General al Capitalei si catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti.

OPTAR nu este organ de ancheta. Nu sta in puterile noastre sa aflam cine fura banii orasului si cine sunt complicii. Iar Administratia Strazilor este o institutie publica a orasului. Oras care este administrat de un Primar si de un Consiliu General. Daca interesele financiare se intind pana la cele doua institutii, atunci vom primi niste raspunsuri “diplomatice” sau nu vom primi niciun raspuns.

Daca Primarul si Consiliul General chiar nu stiu despre toate aceste nereguli, ar trebui sa inceapa anchetele in cele 3 institutii. Iar documentele de mai sus reprezinta probele necesare pentru ca cei vinovati sa fie demisi. Dar nu inainte de a plati pagubele.

Este adevarat, bilantul Primarului este descurajant pentru orice cetatean care isi doreste ca Bucurestiul sa fie prietenos cu locuitorii sai.

Sunt mult prea multe investitii cu scopul de a incuraja si a amplifica traficul auto.

Nu stim daca Primarul crede in incurajarea transportului alternativ. L-am vazut la startul concursului Primei Evadari, inconjurat de o mie de biciclisti. Nu inseamna neaparat ca domnul Oprescu iubeste biciclistii sau ca stie despre problemele celor care si-ar dori sa poata folosi bicicleta in Bucuresti.

Speram sa lamurim acest aspect.

––––––––

Puteti lasa comentarii la documentele prezentate mai sus.

Iar daca in minte va rasuna intrebarea: Cat o sa le mai permitem sa-si bata joc de noi pe banii nostri ?, inseamna ca sunteti potriviti pentru a intra in grupul celor care doresc sa militeze alaturi de noi.

 

Marian I.