23 / 24 aprilie 2016 – Marsul Biciclistilor din Bucuresti / Constanta

Constanta se alatura Capitalei  pe lista Marsurilor Biciclistilor desfasurate sub numele #oraspentruoameni. Sambata, 23 aprilie 2016, are loc cel de-al optulea Marș al Bicicliștilor din București.
Iar duminica, 24 aprilie 2016, inaunguram seria de marsuri #oraspentruoameni din Constanta.

Informatii utile – Bucuresti (eveniment Facebook)

Pe 23 aprilie 2016, ne întâlnim la ora 14.30, la intrarea Charles de Gaulle a Parcului Herăstrău, toți aceia care ne simțim stingheri într-un oraș al mașinilor. Vă așteptăm să cerem împreună un #oraspentruoameni.
Traseul poate fi parcurs de către orice biciclist.

Motivele organizării adunării publice:

– neaplicarea măsurilor de siguranţă rutieră
– încurajarea transportului motorizat în timp ce oraşul este cea mai poluată capitala europeană
– lipsa unei viziuni a administraţiei oraşului pentru creşterea calităţii vieţii
– menţinerea în funcţii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de recepţia ilegală a pistelor pentru biciclete
– neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.
Adunarea publica indeplineste toate conditiile legale de desfasurare.

Precizam ca administratia locala, prin Primarul Razvan Sava, a refuzat dialogul pe tema motivelor de protest.

Puteti duce vestea mai departe ! Descarcati fisierul afisului pentru a-l tipari si lipi la serviciu sau pe scara blocului !

Informatii utile – Constanta (eveniment Facebook)

Pe 24 aprilie 2016, ne întâlnim la ora 14.30 in Piata Ovidiu, toți aceia care ne simțim stingheri într-un oraș al mașinilor. Vă așteptăm să cerem împreună un #oraspentruoameni.
Traseul poate fi parcurs de către orice biciclist.

Motivele organizării adunării publice:

– neaplicarea măsurilor de siguranţă rutieră
– încurajarea transportului motorizat
– lipsa unei viziuni a administraţiei oraşului pentru creşterea calităţii vieţii
– neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.
Adunarea publica indeplineste toate conditiile legale de desfasurare.

Precizam ca administratia locala, prin Primarul interimar Decebal Fagadau, a refuzat dialogul pe tema motivelor de protest.

Puteti duce vestea mai departe ! Descarcati fisierul afisului pentru a-l tipari si lipi la serviciu sau pe scara blocului !

Evenimentele anterioare:


27 octombrie 2012 – Existăm și-o s-avem bandă!
23 martie 2013 – Nu vrem piste pe trotuar !21 septembrie 2013 – Vrem piste pe șosea. Vrem un oraș pentru oameni !

10 mai 2014 – Vrem un oraș pentru oameni !

20 septembrie 2014 – Vrem un oraș pentru oameni!

25 aprilie 2015 – Vrem un oraș pentru oameni!

19 septembrie 2015 – Vrem un oraș pentru oameni!

23 aprilie 2016, Bucuresti – Vrem un oras pentru oameni (eveniment in curs de organizare)
24 aprilie 2016, Constanta – Vrem un oras pentru oameni (eveniment in curs de organizare)

—————————
Organizatorii marșului se delimitează de orice mesaj sau acțiune politică ce poate fi asociată acestui protest. Acțiunea nu are nicio conotație politică, fiind în fapt o acțiune care vizează politicile de dezvoltare urbană.

Considerăm că mediul politic este de fapt destinatarul final al acestui marș, astfel că invităm orice membru de partid care dorește să se alăture marșului să o facă mai degrabă instituțional, prin decizii administrative care să conducă la o dezvoltare sustenabilă a orașului.

Solicităm mediului politic să înțeleagă demersul ca fiind unul al cetățenilor. Deși membrii de partid sunt și ei cetățeni, aceștia sunt o categorie aparte care, odată prezenți în această acțiune, va contamina politic un demers onest și civic. Ne așteptăm la responsabilitate și respect față de cetățeni.
———————————————-
Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) este o asociaţie care susţine dezvoltarea mobilităţii urbane prin oferirea de alternative viabile de deplasare pentru cetăţeni, indiferent cum aleg să se deplaseze: pe jos, cu bicicleta, cu transportul public sau cu autoturismul.

1 thought on “23 / 24 aprilie 2016 – Marsul Biciclistilor din Bucuresti / Constanta

  • La motivele organizării adunării publice aș adăuga și faptul că încă există un record de stații de tramvai înguste lipsite de garduri de protecție.Pe lângă faptul că stăm îndesați în picioare pe peroanele cu pricina mai suntem și expuși pericolelor.Numai în condiții de siguranță nu suntem pe ele.Nu au loc 2 pietoni să se întâlnească pe lungimea unui astfel de peron din sensuri opuse.Suntem și blocați în mulțime și pe deasupra mai suntem și prinși între două pericole încât ne întrebăm dacă mai apucăm să ajungem pe trotuar.Deși e o problemă ce pune în pericol viața pietonilor din păcate în mass media i se acordă mult mai puțină importanță decât ar trebui.Auzim des trafic rutier de coșmar de parcă modelele astea de stații de tramvai sus menționate sunt un vis frumos.A vedea Bulevardul Basarabia,Strada Barbu Văcărescu,Bulevardul Ion Mihalache,Calea Giulești,Calea Șerban Vodă,Bulevardul Gheorghe Șincai,Bulevardul Nerva Traian,Bulevardul Octavian Goga,Bulevardul Vasile Milea,Șoseaua Viilor etc.Cât o mai fi până va avea Bucureștiul toate stațiile de tramvai modernizate cu bănci și cu copertine și cu garduri de protecție?Să ziceți și de astea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.