Traseul european care (nu) trece
prin România: Eurovelo 6

Eurovelo este o retea de peste 45 000 Km de trasee pentru biciclisti care impanzeste Europa. Reteaua este in plina dezvoltare, in acest moment lucrandu-se la traseele 13 si 15, pe langa cele 12 existente.

Trasee N-S:

1 – Atlantic Coast Route: North Cape – Sagres 8,186 km
3 – Pilgrims Route: Trondheim – Santiago de Compostela 5,122 km
5 – Via Romea Francigena: London – Rome and Brindisi 3,900 km
7 – Sun Route: North Cape – Malta 7,409 km
9 – Amber Route: Gdansk – Pula 1,930 km
11 – East Europe Route: North Cape – Athens 5,984 km
13 – Iron Curtain Trail: Barents Sea – Black Sea 9,000 km
15 – Rhine Route: Andermatt – Hoek van Holland 1,320 km

Trasee E-V:

2 – Capitals Route: Galway – Moscow 5,500 km
4 – Central Europe Route: Roscoff – Kiev 4,000 km
6 Atlantic Ocean to Black Sea: Nantes – Constanta 4,448km
8 – Mediterranean Route: Cádiz – Athens and Cyprus 5,888 km

 

 

Circuite:

10 – Baltic Sea Cycle Route (Hansa circuit): 7,980 km
12 – North Sea Cycle Route: 5,932 km

link-uri utile:

http://www.ecf.com/
http://www.eurovelo.org/
http://www.eurovelo6.org/
http://www.danube-info.org

Eurovelo 6 – ruta fluviilor

Eurovelo 6, probabil cea mai renumita ruta europeana pentru biciclisti,  mai este cunoscuta cu numele de “ruta fluviilor” deoarece urmeaza cursul a 3 fluvii: Loara, Rinul si Dunarea. Cu o lungime de aproximativ 4000 de km, ruta traverseaza Europa de la Oceanul Atlantic la Marea Neagra, prin 9 tari: Franta, Elvetia, Germania, Austria, Slovacia, Ungaria, Serbia, Romania si Bulgaria.

Eurovelo 6 nu este o pista de biciclete ! Este un traseu turistic dedicat biciclistilor. Chiar si acum, cand sute de mii de cicloturisti pedaleza anual pe portiuni ale traseului, nu peste tot infrastructura este dedicata exclusiv biciclistilor. Dar, indiferent ca este vorba de o pista asfaltata, de un drum cu macadam, de o carare sau chiar de un drum deschis traficului auto, exista indicatoare care ofera cicloturistilor siguranta ca se afla pe ruta precum si informatii utile despre cazari, locuri de popas sau obiective turistice.

Singura exceptie: Romania !

     
     
     
     

 

  

Cum ingroapa Guvernul Romaniei o sursa de venituri

Fiecare tara care este traversata de un traseu Eurovelo, incearca sa profite de acest lucru. Sunt promovate obiectivele turistice, unitatile de cazare, restaurantele, parcurile de distractie, etc. Este cunoscut faptul ca cea mai credibila si ieftina este promovarea facuta de turistii multumiti. Tocmai de aceea, in Europa, autoritatile locale, sprijinite de guverne, dezvolta infrastructura pe aceste rute, asigurandu-se ca cicloturistii beneficiaza de cele mai bune servicii. Acesta este motivul pentru care densitatea de turisti pe trasee este diferita, in functie de serviciile oferite.

Romania este singura tara din Europa care nu ofera nici macar semnalizarea traseului.

In 1999, Clubul de Cicloturism NAPOCA a propus autoritatilor sa institutie si in Romania o retea nationala de trasee cicloturistice marcate si un sistem unitar de planificare, aprobare, realizare si intretinere a marcajelor cicloturistice.

In 2008, Radu Mititean, initiatorul proiectului de lege, dupa 9 ani de asteptare, incepuse sa creada ca „Reteaua nationala de trasee cicloturistice e pe cale de a fi oficializata.”

In 2011, dupa 12 ani (?!?), presa din Romania vuia despre proiectul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului. Iar la mijlocul anului, din nou s-a lasat linistea. Curiosi, am vrut sa aflam de ce…

Incompetenta celor care guverneaza nu ne mai surprinde. Dar mereu suntem surprinsi de motivatiile lor.

Asa cum am aflat, Ministerul Administratiei si Internelor (MAI) a refuzat sa isi dea avizul pe proiectul de lege a Retelei Nationale a Traseelor Cicloturistice. Astfel, o lege simpla, pe intelesul tuturor, nu a putut fi inteleasa de Directia Juridica din MAI. Incercarea de a integra un traseu turistic (pe bicicleta) in actuala retea de drumuri publice sau incercarea de a transforma indicatoarele turistice in indicatoare rutiere arata gandirea limitata a functionarilor acestui minister. Culmea, de luni de zile OPTAR cere Politiei sa aplice prevederile Codului Rutier pe drumurile publice din Bucuresti, fara succes, insa !

Sa ne mai miram ca respectiva institutie nu are credibilitate in ochii cetatenilor ?

Corespondenta Ministerului Administratiei si Internelor

Corespondenta Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului

     
     
     
     

 

OPTAR va continua seria de articole despre traseele Eurovelo. Astfel de trasee ar putea exista si in Romania, daca Guvernul si-ar face treaba. Pana atunci, va invitam sa vedeti filmul „Tur prin Romania”, ca un exemplu de traseu cicloturistic.

——————————–

Daca locuiesti in Bucuresti si vrei sa militezi pentru drepturile biciclistilor si cele ale pietonilor izgoniti de pe trotuare, te poti inscrie in grupul Facebook.

Daca nu locuiesti in Bucuresti dar vrei sa sustii demersurile biciclistilor si pietonilor bucuresteni, te poti inscrie pe pagina Facebook.

Indiferent de localitatea in care traiesti, daca sustii munca noastra, te poti inscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu dureaza mai mult de un minut !

Despre realizarile asociatiei noastre sau ale partenerilor nostri poti afla daca te inscrii pe pagina Facebook a OPTAR.

———————————

9 thoughts on “Traseul european care (nu) trece
prin România: Eurovelo 6

  • Legat de MAI si indicatoarele ptr Biciclisti:
    In multe locuri din Bucuresti am vazut indicatoare care ar trebui sa atentioneze soferii ca intersecteaza o pista de bicicle.
    Asta ar trebui sa fie rolul lor, insa dovedesc NECUNOASTEREA de catre cei care le-au instalat (si APROBAT!) a semnificatiei respectivelor indicatoare.
    In loc sa foloseasca indicatorul triunghiular, de avertizare (incadrat de banda rosie, ca orice indicator de avertizare), au instalat indicatorul rotund, pe fond albastru (de obligare!).
    De rasul curcilor (aspa pana o sa se produca un accident din cauza semnalizarii defectuoase)!
    De exemplu pe Kiseleff, inainte de Arcul de Triumf (si parca si inainte de Casa Presei), daca ar fi sa ne luam dupa indicatoare, ne-am situa pe cea mai lata pista de biciclete din lume, vreo 5 benzi de circulatie :)))
    La fel la intersectia Soseaua Grozavesti cu Iuliu Maniu si am mai vazut sigur si in alte locuri.

    Deci de la cine astepti intelegere si deschidere, de la niste incompetenti, care nici macar nu cunosc semnificatia indicatoarelor pe care le imprastie in oras?!?
    Trist si fara speranta subiectul!

    • Vlad, totusi nu cred ca politia face aceasta confuzie. Cred ca niste muncitori au instalat gresit indicatoarele iar cei care le-au luat in primire nu au verificat lucrarea.

  • Pana acum am sustinut si eu “aducerea” lui Eurovelo6 in Romania.
    Insa dupa ce am parcurs segmentul dintre Turnu Magurele si Oltenita, imi nuantez opinia. Trebuie adus, insa nu integral. Chiar ne-ar aduce deservicii de imagine, in opinia mea.
    Vedeti in special ce am scris la Ziua a Cincea, pe link-ul de mai jos:
    http://www.plimbaricubicicleta.ro/2012/06/eurovelo6-partea-iii-a-dunarea-de-la.html#more

    Ca sa rezum, Eurovelo6 in Romania merita Clisura, de la intrarea Dunarii in tara si pana la Portile de Fier II si apoi Dobrogea. Restul, NU!

  • Ar fi prea frumos ca autoritățile din românia să se implice într-un asemenea proiect.
    Din păcate suntem condusi de politicieni incapabili , pe care nu-i interesează decât averea proprie.

  • De precizat ca acel raspuns MDRT catre MAI este redactat de fapt de CCN si FBR, ca initiator de fapt al proiectului de Hotarare de Guvern ref. marcaje cicloturistice, la fel ca adresele de explicatii si raspunsuri date de MDRT altor ministere implicate in procesul de avizare, ministere care au fost convinse si au avizat pozitiv… numai MAI refuza in continuare….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*