Precizari fata de intalnirea CFR – FBR

Vineri, 11 noiembrie 2016, am aflat din presa ca Federatia Biciclistilor din Romania s-a intalnit cu reprezentantii CFR. In articol era o lista de propuneri facuta de ”comunitatea biciclistilor”.
Deoarece am constatat cateva nereguli in lista de propuneri, am solicitat detalii de la cele 3 persoane care au mers din partea biciclistilor. Daca Oana n-a raspuns, Dan si Mihai au raspuns evaziv. Ca urmare a insistentelor mele de a afla ce s-a discutat, articolul din Freerider a fost modificat.
(detalii aici: http://www.freerider.ro/noutati/generale/in-curand-va-mai-usor-de-calatorit-cu-bicicleta-in-tren-113875.html)
Deoarece modificarea unui articol de presa nu modifica si discutiile purtate la CFR (in numele comunitatii de biciclisti), am solicitat companiei sa imi puna la dispozitie minuta intalnirii pentru a vedea care au fost subiectele discutate.
(detalii aici: https://goo.gl/hYB6AF)

Luand act de ce s-a discutat acolo, am reprosat lui Mihai Denes urmatoarele:

Nu a anuntat Consiliul Director despre faptul ca va avea loc intalnirea si nici nu a anuntat propunerile cu care vrea sa mearga la CFR in numele Federatiei. Am aflat ulterior ca Mihai si Radu stiau despre intalnire de miercuri, Radu Mititean, presedintele Federatiei semnand o delegare catre Mihai in numele Federatiei
Nu s-a facut o minima informare si consultare a comunitatii, cu toate ca la intalnire s-a afirmat ca reprezinta “comunitatea”
S-a cerut CFR sa se restranga facilitatile acordate biciclistilor prin eliminarea unui cuvant din regulament. In acest fel, la propunerea celor prezenti la intalnire, biciclistii nu vor mai putea transporta gratuit biciclete demontate in trenurile CFR
S-a cerut CFR un “obiectiv” ridicol, pentru o companie feroviara, respectiv ca fiecare tren InterRegio sa transporte 2 biciclete
S-a pus accent pe facilitatile acordate organizatorilor de deplasari in grup organizat si mai putin pe nevoile individuale ale calatorilor-biciclisti
Nu au lamurit situatia “vagoanelor inchiriate” de grupurile organizate, dorind sa lase senzatia ca este firesc ca un grup organizat de minim 15 persoane sa ocupe integral un vagon cu facilitati pentru 60-100 de persoane

Pe timpul discutiilor, Mihai Denes a mintit Consiliul Director al Federatiei Biciclistilor din Romania, sustinand ca nu s-a discutat la CFR pe subiectul “2 biciclete/tren InterRegio”. De fapt, aceast subiect a disparut din articolul publicat pe Freerider, dupa modificare. Deasemenea, Mihai Denes a negat faptul ca au existat situatii in care alti biciclisti nu au putut urca in vagonul rezervat de asociatia Adevaratii Veloprieteni, cu toate ca erau locuri libere in vagon.

caprura Freerider

Pe timpul discutiilor nu am primit argumente care sa justifice solicitarile facute in numele comunitatii, ramanand la opinia ca nu a fost urmarit interesul comunitatii.

Fata de situatia descrisa mai sus, solicit demisia lui Mihai Denes din functia de vicepresedinte al Federatiei Biciclistilor din Romania. Deasemenea, solicit retragerea delegarii din partea Federatiei in ceea ce priveste infiintarea centrului EuroVelo in Romania, atat timp cat dezvoltarea facilitatilor la transportul bicicletei cu trenul este o conditie importanta pentru dezvoltarea cicloturismului in Romania.

Precizez ca marti am renuntat la functia de vicepresedinte al Federatiei Biciclistilor din Romania. Deasemeni, am cerut colegilor sa ia in discutie posibilitatea ca OPTAR sa nu mai fie membra a Federatiei Biciclistilor din Romania.

UPDATE – Asociatia OPTAR s-a retras din Federatia Biciclistilor din Romania.

Marian Ivan
Presedinte OPTAR
17 noiembrie 2016

 

Deoarece asociatia OPTAR nu este de acord cu unele propuneri facute in intalnirea cu reprezentantii CFR, am pregatit un document ce urmeaza sa-l depunem oficial catre companie. (vezi textul de mai jos)

––––––––––––
UPDATE 22 noiembrie 2016 – petitia a fost depusa la Registratura CFR Calatori pe 21 noiembrie 2016
Asociația OPTAR, prin reprezentant legal, membră a Federației Bicicliștilor din România, vă solicită corectarea minutei întâlnirii din data 11 noiembrie 2016 (sediul CFR Călători) și luarea în considerare propunerilor de mai jos.
Vă solicităm să ne transmiteți decizia dumneavoastră prin e-mail.

În data 11 noiembrie 2016, în minuta întâlnirii la care au participat Mihai Deneș, Dan Mazilu și Oana Turturică s-a afirmat că propunerile acestora vin din partea ”reprezentanților comunității cicloturiștilor”. Precizăm că propunerile transmise de cei prezenți nu au fost discutate în prealabil în cadrul Federației Bicicliștilor din România și nu a existat o minimă consultare cu comunitatea. În aceste condiții, vă rugăm să se menționeze că opiniile exprimate sunt strict ale asociațiilor prezente la întâlnire.

Deasemenea, solicitam sa se elimine toate propunerile facute de dl Mihai Denes in numele Federatiei Biciclistilor din Romania, cu exceptia celor mentionate in mandatul scris, depus in ziua respectiva.

Deoarece asociația OPTAR consideră că o parte dintre cele discutate in cadrul intalnirtii din 11 noiembrie 2016 aduc atingere intereselor comunității, vă rugăm să luați act de propunerile nostre și motivațiile care susțin aceste propuneri.

– În interesul dezvoltării cicloturismului dar și al creșterii atractivității serviciilor CFR, fiecare dintre vagoanele companiei ar trebui adaptat pentru a permite transportul în condiții civilizate și de siguranță a unui număr de minim 4-6 biciclete. Această facilitate ar oferi predictibilitate în deplasările cu trenul, pe toate rutele, și ar putea încuraja utilizarea frecventă a bicicletei și în scopuri utilitare, nu doar de agrement;
– Modificarea Regulamentului privind transportul bicicletelor, în sensul de a exclude bicicletele demontabile, reprezintă o restrângere a posibilității cicloturiștilor de a mai utiliza deplasările cu trenul, în condițiile în care bicicletele pliabile nu sunt tipuri de biciclete recomandate pentru cicloturism. Solicităm ca eventualele modificări la Regulament să nu restrângă actualele facilități înainte ca toate vagoanele CFR să ofere posibilitatea transportului de biciclete în spații special amenajate;
– Adaptarea la transportul de biciclete prin modernizarea unui vagon este binevenita, dar atenția trebuie să se îndrepte spre o soluție generală, care să faciliteze transportul bicicletei pe toate rutele, ca o soluție în beneficiul tuturor călătorilor, nu doar în beneficiul unui grup. Modernizarea unui vagon din tot parcul activ al CFR înseamnă că acesta poate fi utilizat de un singur grup organizat, ceea ce nu reprezintă un avantaj major pentru comunitate;
– Stabilirea unui circuit de soluționare a cererilor privind transportul bicicletelor pentru grupuri organizate trebuie să fie însoțită de alte reguli care sa reglementeze situațiile în care mai multe grupuri depun cereri pentru aceeași perioadă. Astfel, transparent, vor putea fi evitate suspiciunile că CFR favorizează anumiți organizatori.

Deasemenea, considerăm nepotrivită propunerea de ”stabilire a unui interval orar pentru emiterea biletelor”, deoarece o considerăm ca fiind o solicitare în beneficiul unui grup, în condițiile în care CFR își propune să aibă un singur vagon disponibil pentru grupurile organizate. În schimb, este binevenită simplificarea sistemului de emitere a biletelor pentru grupuri și biciclete, ceea ce ar oferi avantaje tuturor tipurilor de călători, nu doar cicloturiștilor. Dealtfel, știm că problema este raportată de casieriile CFR de mai mulți ani.

O problemă deranjantă pentru membrii comunității de cicloturiști o reprezintă statutul ”vagoanelor rezervate grupurilor organizate”. Au existat situații când s-a refuzat vânzarea de bilete pentru locurile libere și accesul în vagonul ”rezervat”, în condițiile în care grupul respectiv a cumpărat bilete cu locuri, nu a închiriat vagonul. În aceste condiții, solicităm modificarea de urgență a Regulamentului CFR prin care să se prevadă că în vagoanele dedicate grupurilor organizate de bicicliști se vor vinde bilete altor călători-bicicliști până la completarea numărului de locuri disponibile în respectivul vagon. Vrem astfel să fie evitate confuziile cum că prin cumpărarea unui număr de 15 bilete s-ar ”închiria” un vagon de 60 – 100 de locuri.

Deasemenea, când CFR pune la dispoziție vagonul pe o anumită rută, programul acestuia să fie făcut public astfel încât orice călător biciclist să poată cumpăra bilete pentru locurile rămase libere, dacă programul și ruta sunt convenabile. În acest fel se maximizează utilizarea vagonului, veniturile CFR cresc iar comunitatea beneficiază de serviciul oferit.

Deoarece vrem să fim implicați în dezvoltarea serviciilor oferite de CFR către potențialii săi clienți, asociația OPTAR dorește să fie consultată de fiecare dată când se mai organizează întâlniri, grupuri de lucru sau consultări on-line. Putem ajuta, prin informare către membrii și simpatizanții noștri, la distribuirea de informații relevante și putem solicita opinii membrilor comunității, atunci când doriți să utilizați aceste informații.