Intalnire – Discutii despre propunerile de modificare a Regulamentul de aplicarea a Codului Rutier

Astazi, 28 oct 2016, am fost prezenti la o intalnire cu reprezentantii Ministerului Afacerilor Interne pentru a discuta despre observatiile pe care le-am facut impreuna cu asociatia ActiveWatch si Comunitatea Biciclistilor Bucuresti referitor la un raspuns al ministerului in care ni se comunica faptul ca o parte dintre propunerile noastre au fost respinse. Propunerile le facusem in timpul dezbaterii din luna iulie 2016.
La intalnire a fost prezent si un reprezentant al Comunitatii Biciclistilor Bucuresti si doi reprezentanti ai asociatiei Romania Fara Gropi.

Cea mai importanta veste este ca, in urma opozitiei argumentate a asociatiilor de biciclisti, ministerul a respins propunerea reprezentantilor asociatiei Romania Fara Gropi care doreau ca pentru biciclisti sa devina obligatorie purtarea castii omologate. Chiar si la discutiile de astazi, nu am reusit sa aflam de la cei 2 reprezentanti ai asociatiei RFG de ce grija aceasta exagerata fata de biciclisti, cand numarul soferilor care mor loviti la cap este de cateva zeci de ori mai mare decat cel al biciclistilor. Cu toate ca situatia e mai grava in cazul soferilor, nu au venit cu propunerea ca soferii si pasagerii sa poarte casca in masina. Deasemenea, n-au putut emite o opinie referitoare la miile de morti provocate din cauza poluarii din Bucuresti, traficul rutier fiind principala sursa de poluare din Capitala.

In Uniunea Europeana, niciun stat nu are in lege vreo prevedere similara. Motivatiile pe care le-am transmis ministerului se regasesc in link-ul de la sfarsitul materialului.

In urma discutiilor, majoritatea propunerilor au fost acceptate, dupa ce, fiecare punct a fost discutat in detaliu. Intalnirea a durat aproximativ 4,5 ore.

In deschiderea intalnirii, juristii MAI ne-au prezentat solutia gasita pentru ca legea sa fie respectata in privinta parcarilor amenajate pe trotuar. De acum, se introduce in lege faptul ca avizele nu se pot emite fara respectarea normativelor. Normativul NP51 privind accesibilizarea spatiului public la nevoile persoanelor cu dizabilitati impune ca pe strazile circulate sa nu se reduca latimea minima a trotuarului sub 1,8 m.

Pentru ca stim ca multi interpretau legea dupa ureche, va recomandam sa vedeti acest material explicativ.

O sinteza a propunerilor acceptate de MAI le gasiti in acest link, cu culoarea rosie: https://goo.gl/sgfHJs

Trebuie retinut ca discutiile s-au purtat strict despre modificarile la Regulamentul de aplicare a OUG 195, nu si pe propunerile la OUG 195.

Marian Ivan
membru cofondator OPTAR

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*